Niet meer slapen tussen de middag?

Hoi,
Indy is nu twee jaar en drie maanden en ze wil ook echt niet meer naar bed. Ze is meestal tussen half acht en half negen wakker s ochtends en als ik haar om een uur of half 1 in bed leg, gaat ze ook niet slapen. Dus meestal gaat ze ergens tussen twee en drie naar bed. Dat wil ze echt neit maar ze heeft het nog nodig! En meestal valt ze dan redelijk snel in slaap. Dan maken we haar na een uurtje uiterlijk anderhalf uur wakker anders slaapt ze s avonds pas om half tien...
Dat werkt hier nu al weken prima, dus misschien is het t proberen waard! Succes ermee.

Groetjes Savita

Renske slaapt bijna nooit meer 's middags. Af en toe is ze zo moe dat ze nog wel gaat slapen, maar dan is het 's avonds bal. Ze houdt het nu goed vol, tot 's avonds 7 uur. Dat heeft wel even geduurd, het is gewoon even wennen.
Het grote voordeel is dat ze 's nachts veel beter slaapt, ze wordt bijna nooit meer wakker. En ze slaapt 's ochtends tot 7 uur of half 8 ipv half 6 / 6 uur. En dat vind ik heerlijk!!!
Ik vind het helemaal niet erg dat ze niet meer slaapt overdag. Je hoeft niet meer perse thuis te zijn, heerlijk!

Hoi,

Isabelle sliep op de dag af sinds ze 18 mnd was niet meer tusen de middag.
Ik bracht haar (als we thuis waren) wel naar bed, maar ze zat dan 1 tot 1,5uur te kletsen en te zingen in bed.
Ik had dan iig wel mijn rust.
Nu is het zo sinds half april dat ze na 3 dagen geen rust tussen de middag door bruiloft, verjaardag en expositie ze ineens op maandagmiddag stil was door de babyfoon!
Ik controleren of de babyfoon wel aanstond en luisteren en voorzichtig om een hoekje gekeken en ja hoor: mevrouw lag heerlijk te tukken!
Sindsdien slaapt ze vaker niet dan wel, maar nu ze niet lekker is door kiezen of verkoudheid slaapt ze ineens soms wel 2uur!
Op de dagen dat ze niet rust redt ze het gewoon zonder noemenswaardige problemen tot 19uur, dat is de tijd dat ze altijd naar bed gaat.

Vandaag zijn we weggeweest en dus heeft ze niet geslapen, maar helaas was ze haar oren thuis vergeten, dus ik ben nu wel bekaf door continue nee-zeggen en boos worden, in de hoek zetten, wachten tot ze sorry zegt (en dat duurt soms LANG!!!) dus ik ga nu mijn bedje in.

Ik zou je mannetje gewoon naar bed brengen en evt. een wekker kopen zodat ie weet wanneer hij it zijn bed mag komen.
Succes en ik wens je veel geduld.

Liefs Monica
Liefs Monica

Hey hier precies hetzelfde! Jordy wil ook vaak niet, maar hij heeft het nog zooooo nodig. Als hij niet gaat dan is hij onder etenstijd echt niet te genieten. Dus ik stop hem ook nog gewoon elke middag in bed. Is ook wel lekker even rust.

Zifjon slaap met 2,5 jaar nog elke middag ruim 3 uur. Maar hij is dan ook een echte stuiterbal en zoals jullie weten iets anders dan een ander kindje.
Hij gaat in de avond om 18.30 naar bed en is om 07.00 weer wakker.

gr van mariska

Laura wilde ook een tijdje niet meer slapen, ze ging toen om 11:00 naar bed. Later op de dag was ze dan wel echt moe. Nu slaapt ze van 14:00 tot 16:00 (dan moet ik haar echt wakker maken). Misschien een idee als je hem later naar bed doet, om half twee ipv half een ofzo?

Terug
Bovenaan