niet meer stil willen liggen met luierveschonen en aankleden

Hoi,

Mijn zoontje is vorige week 1 geworden en het is de laatste tijd echt een ramp om zijn luier te verschonen of kleren aan te trekken.
Zodra ik hem neerleg op de commode gaat hij alle kanten op een enkele keer helpt het wel om hem een speeltje te geven maar meestal niet.
Hierdoor is het luierverschonen en kleren aantrekken echt een stijd geworden.
Hebben jullie hier ook evaring mee en misschien wel tips?

Groetjes sisi

Hoi hoi,

Dit is wel herkenbaar. Onze meid ligt namelijk ook niet stil en vooral met een poepluier is dat erg moeilijk.
Er zijn een aantal dingen die ik doe, maar de ene dag helpt het wel en de andere dag ook niet.
- een speeltje in de handen geven waar ze normaal niet mee speelt. Bij ons staat een eendje op de commode en dat vindt ze erg leuk.
- een liedje zingen. Ze gaat dan vanzelf altijd mee in haar handen klappen, dus die kunnen dan ook niet meer in de poep belanden.
- voordat ze naar bed gaat mag ze altijd haar sokken zelf uittrekken. Ik doe haar in die tijd dan een schone luier aan.
- met omkleden laat ik haar bij de trui aandoen altijd zitten, zelf helpt ze dan mee om hem aan of uit te doen.

Hoop dat je er iets aan hebt.
Groetjes Anne

Hoi Sisi
Wat Anne doet doe ik eigenlijk ook en dan is ze erg tevreden.maar als ze erg onrustig is doe ik het op de grond, voor de veiligheid en ze is dan even verbaasd (dus rustig)hahah.
Succes, groetjes Kim

Hoi,

Myrthe was al zo toen ze kon draaien (met 4 maanden).
Wij hebben een plank boven de commode en sinds ze kan staan hangt ze daaraan, pff vaak hartverzakkingen.
Nu staan daar een paar dingen op waaruit ze iets mag kiezen en als ze iets heeft in haar handen en ik leg haar neer dan blijft ze rustig totdat ze een schone luier om heeft.
Alles aankleden van romper tot broek mag ze van mij zitten of staan en dan vast houden aan de plank.
Op de plank staat ook een muziekdoosje met draaiende kippen die ze geweldig vind, dus die zet ik dan aan.
Vaak vind ze iets te spelen (tube creme, haarborstel, tandenborstel) en blijft ze netjes zitten.
En wil ze echt niet, dan doe ik een beetje boos en hou met mijn arm dr benen in de houdgreep, want ja poep overal aan de muur trekt mij ook niet
Maar dit is zelden hoor, want op deze manier vind ze het prima.
Succes

Reneke

heyhey

ik sluit me helemaal aan bij anne.

ik doe het ook zo. nathalia is ook erg onrustig op de commode.

tja, je moet wat doen om haar een schone luier te kunnen geven, dus ga je maar zingen, speeltje geven, billendoekjes in de handen geven (de verpakking ervan) enz.

en alles moet in een rap tempo hahaha

mijn vriend kan haar niet eens meer aankleden sochtends, omdat hij het te langzaam doet, en nathalia daar het geduld niet voor heeft hihi.

en nathalia gaat ook staan, als t niet snel genoeg gaat.

meestal moet ik de trui zittend aan doen of zelfs staant.

en als t echt niet lukt, ga ik op de grond zitten met haar, leg ik haar in een soort hoedgreep zodat ze nergens meer naar toe kan, en kan ik haar zo aankleden.

tja, t weet allemaal wat he, dat aankleden.

succes ermee :D

liefs, do

Hier was toch al een keer een topic over? Toen had iemand als idee om een spiegel te hangen/plakken naast de commode of onder het plankje. Vond ik wel een goed idee.

heel herkenbaar

tessa wil dat ook allemaal niet meer liggend

wat ik nu doe met haar is

s'morgens doe ik haar nooit in bad altijd sávonds

dus ik doe haar de pyama uit in der bedje
vindt ze geweldig
dan doen we het kiekeboe spelletje

dan zet ik haar op der kont op de commode
en doe haar rompertje uit

doe ik ook een schone aan
maar dan wil ze die zelf over der hoofd trekken
als ik hem alleen al dichtbij haar gezicht doe begint ze al te schateren
dan ook weer het kiekeboe spel

dan leg ik haar even plat neer
geef haar een kontendoekje en een eendje en daar zit ze dan mee te spelen en te babbelen (helpt elke dag nog haha)
inmiddels heeft ze al een schone kont
dan laat ik haar gewoon zelf staan
en leg ik 1 hand op me schouder dan doet ze zelf de andere wel
en dan hup der malliot aan en der broek
al staand vindt ze geweldig

snap dat dit moeilijk gaat als hij/zij nog niet kan staan
maar misschien een idee
om ook een kiekeboe spel te doen
en een konten doekje te geven

liefs manuela
mama van tessa 01-03-2008

daniël is ook net een draaitol,
wat vaak helpt is als hij om wil draaien dan ik even tijdens het verschonen mn elleboog op zijn beentje leg, waar hij mee af zet, als dat been niet mee komt, kan hij dus niet draaien... hij moppert dan wel flink, maar ik kan effe gauw mn gang gaan.
verder vind hij een afveegdoekje ook heel interessant (gelukkig nog steeds) en dan is hij een paar tellen zoet...

liefs marina

Terug
Bovenaan