niet meer zo op mijn plek

A

Anoniem

Guest
hoi meiden

ik zit niet echt lekker meer op mijn plekje hier waar ik woon

we wonen hier nu 3,5 jaar en wil graag terug naar mijn oude buurt.

eerst woonde we in de buurt waar ik ben opgegroeit en hadden we daar een flatje
helemaal beneden dus ook een voor en achtertuin.
maar helaas maar 1 slaapkamer.
Toen kregen we de kans om naar een nieuwbouwwijk te gaan
dat was DE kans op een eengezinswoning
dus we hadden getekend en een jaar later konden we erin.
nu 3,5 jaar later zit ik er niet meer lekker
de straatb wordt steeds slechter en mis me oude buurtje ontzettend
daar komt bij dat al ons familie daar woont
ver is het niet ongeveer 20 min.
ff de brug over en je betn terug (behalve met die klote spits maar goed)
maar toch merk je dat die brug een heeeeeel groot ding is wat mensne tegenhoud

voor de fiets is het net ff te ver maar helaas hebben we nu dus te weinig woonjaren
om terug te keren want met 3,5 jaar inschrijftijd krijg je niet gauw een andere woning
dus woingruil dan maar , maar helaas ook dat gaat niet super.

zucht dan nog maar ff uitxzingen hier ben ik bang
als is deze buurt misschien voor Ryan wel beter om op te groeien maar wij zitten niet echt op onze plek

wilde het ff kwijt hoor

groetjes moekje

Wat ontzettend balen voor je dat je je niet op je plek voelt. Ik begrijp uit je verhaal dat je voor een huurhuis gaat? Is er in je oude wijk niets te koop? Dan heb je niets te maken met woningduur, maar ik weet natuurlijk niet of dat tot de mogelijkheden behoort. ik hoop maar voor je dat de woningruil anders wilt lukken want er is niets zo vervelend als je niet op je plek voelen. En je hart luchten mag natuurlijk altijd, daar zijn we voor.

groetjes Linda

Hoi,

wat vervelend dat je niet meer op je plek zit in je woning. Daar breng je toch veel tijd door dus is wel prettigals je het naar je zin hebt. Helaas weet ik er alles van. Na hier ruim zeven jaar met veel plezier te hebben gewoond heb ik ons anderhalve maand geleden ook ingeschreven voor een andere wijk omdat het hier zo hard achteruit gaat ineens en we geen zin hebben om onze kinderen op te laten groeien tussen kinderen die hun ouders uit mogen maken voor dingen die ik mijn mond niet uit krijg.

Wat duurt het bij jullie lang eer je een andere woning kan krijgen zeg. Ik zit nu al op 18 punten, tien omdat we in deze plaats wonen, een per maand en zeven omdat we een kamer te weinig hebben (vierkamerwoning met zijn vijven). Wij willen geen koophuis omdat we alletwee totaal niet handig zijn en het met maar een kostwinner niet haalbaar is om en drie kinderen te geven wat ze naar ons idee nodig hebben en het nodige onderhoud aan een huis te laten doen. Toen ik vorige week de woningstichting belde vertelde de dame aan de telefoon me dat we over een jaar een ander huis kunnen verwachten.

Groetjes van marloes en ik hoop datjullie vlug aan de beurt zijn.

Hoi Moekje,

Als ik me niet vergis woon je in Nijmegen toch?
Waar woon je nu precies? En waar wil je naartoe terug?

Ik ben opgegroeid in Nijmegen Oost. Daarna zijn we verhuisd naar een huis aan de Graafseweg. Ik heb nog even op kamers gezeten aan de St Annastraat. Allerlei wijken in Nijmegen dus. Ik vond (en vind) het een heerlijke stad.
Toen ik mijn man leerde kennen, ben ik naar Enschede verhuisd. Daar heb ik vijf jaar gewoond. En hoewel we daar een heerlijk huis hadden, heb ik me er nooit echt 'thuis' gevoeld. Ik kon mijn draai gewoon niet vinden in de wijk. Weinig mensen leren kennen in de wijk. Vooral toen Eva jong was, heb ik dat vreselijk gemist! Ik kan me je gevoel zo goed voorstellen. En die brug.... Raar is dat hé?!? Het is helemaal niet zo ver allemaal, maar op één of andere manier lijkt het een wereldreis voor sommige mensen.

Toen de mogelijkheid zich voordeed om terug deze kant op te verhuizen, was ik daar heel blij mee.
Wij wilden wel graag een koophuis en helaas was dat in Nijmegen zelf niet meer haalbaar. We wonen nu in Wijchen. We wonen in een zeer kinderrijke buurt, waar ik binnen de korste keren veel contact had me de buren en de buurt. Ik vind het hier heerlijk!

Ik hoop voor jullie dat er snel iets op jullie pad komt.

Ennuh, misschien een keer iets afspreken?

Groetjes, Karin

Hey Moekje!

Volgens mij hebben we hetzelfde probleem... Alleen is het bij mij geen 20 minuten maar een dik uur en in de spits.. 2,5?

ZUCHT.. Ik mis Nijmegen!!!!!! Ja en nu woon ik in Almere.. We hebben een heerlijk huis hoor, ben er verliefd op. Maar familie is ver weg, en vriendinnen heb ik hier nog niet echt. Dat had ik van te voren nooit gedacht, ben wel vaker verhuisd en had binnen no time een vriendenkring om me heen, maar met een kleintje gaat dat blijkbaar niet zo snel
:-( Daarbij is mijn vriend veel weg en ben ik veel alleen. Ik werk gelukkig wel 3 dagen anders liep ik hier tegen de muren op!

Naja ik hoop dat t nog komen gaat, ik ga morgen maar eens naar babyzwemmen, eens kijken of ik wat aanspraak heb.

Ik heb geen advies voor je, want tja ik zit in tzelfde schuitje alleen nog iets verder :)

Evelien

Ik heb trouwens geen familie in de buurt wonen. Eerst wel, op nog geen twintig minuten van ons vandaan maar ik had zo hetgevoel dat ze ons veel te veel op de lip zaten (oa schoonvader die belde dat het zou gaan regenen en mijn was nog buiten hing, wat ik dan expres drie dagen liet hangen) dat we, toen we de mogelijkheid kregen, ruim tweehonderd km verderop zijn gaan wonen.

Groetjes van marloes

quote: mamatorist reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-08-2008 14:15:39'));

Hoi,

wat vervelend dat je niet meer op je plek zit in je woning. Daar breng je toch veel tijd door dus is wel prettigals je het naar je zin hebt. Helaas weet ik er alles van. Na hier ruim zeven jaar met veel plezier te hebben gewoond heb ik ons anderhalve maand geleden ook ingeschreven voor een andere wijk omdat het hier zo hard achteruit gaat ineens en we geen zin hebben om onze kinderen op te laten groeien tussen kinderen die hun ouders uit mogen maken voor dingen die ik mijn mond niet uit krijg.

Wat duurt het bij jullie lang eer je een andere woning kan krijgen zeg. Ik zit nu al op 18 punten, tien omdat we in deze plaats wonen, een per maand en zeven omdat we een kamer te weinig hebben (vierkamerwoning met zijn vijven). Wij willen geen koophuis omdat we alletwee totaal niet handig zijn en het met maar een kostwinner niet haalbaar is om en drie kinderen te geven wat ze naar ons idee nodig hebben en het nodige onderhoud aan een huis te laten doen. Toen ik vorige week de woningstichting belde vertelde de dame aan de telefoon me dat we over een jaar een ander huis kunnen verwachten.

Groetjes van marloes en ik hoop datjullie vlug aan de beurt zijn.

hoi hoi

wat snel zeg over 1 jaar een ander huisje zo werkt dat hier helaas niet.
voor een gezins woning in nijmegen staat een wachttijd van   ongeveer 12 jaar als je reageert dan he .
hier tellen de woonjaren-inschrijf jaren dus hoe langer je ergens woont hoe sneller je een woning krijgt hoe korter je er woont hoe langer het dus duurt, wij wonen er pas 3,5 jaar dus enige optie RUILEN.
kopen is voor ons ook geen optie met 1 inkomen en ook wij zijn geen echte klussers
dus kopen is niks voor ons.
dan maar wachten en reageren op ruilen.

groetjes en hoop dat je snel een huisje krijgt

groetjes moekje

Terug
Bovenaan