Niet met vakantie?

A

Anoniem

Guest
Hallo mama's,

Gaat er iemand dit jaar niet met vakantie vanwege de baby? En wat zijn dan precies de redenen om niet te gaan?

Hoi,
Ligt er aan wat je precies onder vakantie verstaat.
Wij zijn een poosje terug een midweek naar centerparcs geweest en dat vond ik wel te doen.
We hadden het plan om dit jaar ook naar Italië te gaan, op de camping in een sta-caravan, maar daar hebben we vanaf gezien.
Ten eerste is het toch wel een lange reis en ten tweede moet ik nu nog zoveel meenemen; voeding, wandelwagen, wipstoel (kan nog niet zitten), potjes enz.
Daarnaast kan ze nu nog niet zoveel. Ik heb het in CP gezien dat je dan toch wel snel in het huisje zat met zo'n kleintje. En daar ga ik niet voor naar Italië.
Volgend jaar hopen we wel weer te gaan.
Sil

Want kan Chloë in principe overal slapen?
Onze Thomas maakt daar dus drama van als hij niet in z'n eigen bedje slaapt.

Ida

Ze slaapt het beste in haar eigen bedje, maar slaapt bij oma ook goed, maar da's bekend.
Op cp sliep ze de eerste dag wel onrustig, maar ging het best goed daarna. Ik zorg wel altijd dat ze haar knuffel, muziekdoosje en nachtlampje bij heeft.
Maar een van de redenen dat ik nu niet ver weg wil, is dat Chloë ook erg van slag raakt als ze uit haar ritme wordt gehaald.
Ik hoop dat dat volgend jaar iets minder dramatisch is.
Hebben jullie plannen?
Sil

Nee, wij gaan niet omdat Thomas dus slecht slaapt in een ander bed en ook echt heel erg van slag is als iets anders loopt als anders. Hij heeft gek genoeg nooit een fatsoenlijk schema gehad wat betreft voeding en slapen, maar o wee als ik eens een keertje weg ga/ging dan moet hij dus eerst weer "acclimatiseren" en voordat hij z'n draai weer heeft zijn we een dag verder. Dan is de lol van weggaan (ook naar opa/oma) er gauw af en dat hebben we dus te weinig gedaan en nu kunnen we amper nog weg. Nu zijn we ook best huismussen te noemen hoor, dus ik vind het zelf niet erg maar 't is ook weer niet zo gezond. Eigenlijk nu best complex.

Ida

Hoi,

Wij gaan ook een weekje naar Centerparcs in September.
We gaan dan naar een park in Belgie...verder weg daar wil ik nog even mee wachten.
Want inderdaad dan zit je weer met reizen en alles meeslepen.
En vliegtuig...ja dan ga je automatisch naar warme oorden...en dat wil ik helemaal onze uk niet aandoen...die warmte!...Je zou nu maar in Griekenland/Turkije zitten met die warmte!
Vind ik een beetje zielig!
Dus vandaar dat we nu naar Belgie gaan...hopen dat het wel mooi weer gaat worden!

Groetjes Linda

Waar gaan jullie heen? Wij zijn in Erperheide geweest. Superpark! Ik  kom er al jaren met de oudste.
Sil

Oh en Ida, da's erg vervelend ja. Ik herken het dus wel een beetje.
Maar je moet er maar vanuit gaan dat het minder wordt, als ze ouder worden.
Succes
Sil

Terug
Bovenaan