niet naar de zin op KDV

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,  een vraagje aan jullie:  
Mijn dochter van 10,5 maand gaat 1dag/week naar KDV. Verder is ze thuis bij ons of grootouders.  Op het KDV kan ze maar niet aarden.  Slapen is een drama en ze is vaak mopperig of huilerig.  Thuis  is ze altijd zo vrolijk en geeft  geen kik voor het slapen ! Ook op andere plekken of bij andere kinderen  niks aan de hand.  Ze is wel  gevoelig voor veel prikkels...
We willen  graag dat  ze regelmatig bij  andere kinderen is. 2 dagen KDV om beter te wennen is  geen optie. We  overwegen  een overstap naar een gastgezin. Heeft er  iemand ervaring mee ?  Er zijn nogal wat (ex)kinderleidsters hier, hebben jullie dat wel eens meegenaakt  een kindje dat het neit naar de zin heeft. En hoe liep dat af ?  Kortom een hoop vragen, wie heeft er zin mee te denken ?  
Groetjes Ankie        

Ik ben zo'n exkinderleidster.
En denk maar niet dat je kindje de enige is die het niet naar zijn zin heeft hoor.
Er zijn heel wat kindjes die een tijd nodig hebben om te wennen.
Ik weet niet hoe lang je kindje al naar het KDV gaat?
1 keer/week is natuurlijk niet zo heel veel. Dan is het denk ik ook moeilijker voor een kindje om te wennen.  
Wat ik zelf mee heb gemaakt is dat kinderen in de loop van de tijd en naar mate ze ouder worden toch op een gegeven moment hun draai wel vinden.
Alleen dat kost tijd en zeker als het maar een keer per week is.
Een gastoudergezin zou wel een optie zijn omdat je ook zegt dat je kindje erg prikkelgevoelig is.
Daar zijn w.s. toch minder prikkels.

Succes ermee he!

Hier ook een leidster.
Het komt vaak voor dat kinderen veel moeite hebben om te wennen. Zeker bij kinderen die maar 1 dag komen, kan het wat langer duren.
Het komt zelden voor dat een kind helemaal niet kan wennen, maar het kan heel lang duren.
Ik begrijp dat het voor jou moeilijk is om te horen dat je kindje het niet naar de zin heeft. Dat wil geen ene moeder horen.
Ik heb zelf geen ervaring met een gastouder, maar het lijkt me zeker de moeite waard om het na te vragen. Als je het via een erkend gastouderbureau doet, voldoet zo'n gezin aan de voorwaarden, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
En misschien is het net wat beter voor jouw dochtertje; wat minder prikkels en wat rustiger.
Succes
Sil

Hoi,

Ik heb geen ervaring met het KD maar heb voor onze zoon 2 dagen in de week oppas aan huis.
Ik ben er super blij mee want ik kan 's morgen de deur uitlopen als ze er is en dan neemt zij alles over en heeft de hele dag de tijd voor hem.
Iemand vinden is wel moeilijk maar wij hebben geluk gehad met een kennisje die het erg leuk vind we betalen haar 5 euro per uur.

succes ermee

Hier ook veel op KDV gewerkt maar eerlijk gezegd zou ik mn iegen kind er nooit opdoen.. zeker niet voor hun 2e levensjaar! Gelukkig ben ik gewoon thuis en hoeft ze er ook niet heen!
Ik denk inderdaad dat je kindje het best te druk kan vinden op zo'n groep, het is ook continu druk om dr heen.... Ga er zelf s een dag tussenzitten om te ervaren hoe dat is......
Als je er sowieso geen goed gevoel bij hebt zou ik mteen iets anders gaan zoeken!

Succes L81

Hier nog een reactie van een leidster. Het komt inderdaad veel voor dat kinderen die maar 1 dag(deel) in de week naar het kdv gaan, moeite hebben om te wennen. Dat kan heel lang duren. Je zegt dat je kindje nogal last heeft van prikkels en druktes. In jullie geval is het dan misschien verstandig om een gastouders of zoiets te zoeken. Mijn zoontje gaat ook naar het kdv (meestal 2 ochtenden in de week) en hij vindt die druktes juist leuk. Hij heeft ook totaal geen moeite gehad met wennen. Ik zou als ik jou was inderdaad eens op zoek gaan naar een andere mogelijkheid zodat je kindje zich wat prettiger voelt en jij ook. Bij de  veel gastouders zijn er meerdere kindjes (met een maximum aantal kindjes). Misschien is het wel een goede oplossing voor jullie.

Groetjes,
Nelly.

hoi ik had hetzelfde probleem ben ook naar een gastouder gegaan en sinds ze daar is krijg ik alleen nog maar te horen wat een vrolijke meid ik heb en als ze thuis komt is ze nu ook veel vrolijker doen dus een aanrader gr bianca

Hallo!

Hier een gastouder! De voordelen bij een gastouder is dat het een stuk rustiger is! Het is afhankelijk van hoeveel kindjes de gastouder heeft, maar meestal zijn er meerdere kindjes, zodat ze toch onder andere kinderen is! De huiselijke sfeer vind ik ook een plu, lekker naar buiten, met kleine karretjes in de AH crossen en als het hier rustiger is lekker op de fiets naar de kinderboerderij! Nee, ik zou zelf mijn kindje niet op een kdv willen hebben! Al zijn de leidsters bijna altijd super leif, het is gewoon drukker en minder persoonlijk! Gewoon een oppas(zwart dus) heeft z'n nadelen. Bij een gastouder ben je altijd verzekerd van reserve opvang! Succes verder!

Groetjes Annemiek!

Terug
Bovenaan