Hoi hoi,
Ach, in ieder geval werd het bij jou verteld dat je je kindje op het buikje moest leggen af en toe.... ik wist van niks en kreeg te horen dat ik een lui kind had. Huh? Hoezo dan? Ja, ze kan niet op haar buikje liggen. Nee, dat doet ze dan ook nauwelijks...
Alyssa vond het in het begin ook maar niks, ging ook vliegen. Ik heb toen een katoenen luier opgerold en deze onder haar oksels en borst gelegd. Daardoor kon ze haar armpjes niet naar achteren doen. Dat ging al beter.
Nu gaat het nog beter, al is het op de buik liggen nog steeds geen hobby. Af en toe zit ze op de bank en rolt ze ineens om; dan ligt ze ineens op haar buik en is ze stomverbaasd. Mooi gezicht is dat!
Alyssa heeft ook nooit geprobeerd om op haar buik te draaien om beter om zich heen te kunnen kijken. Als ze iets wil zien, dan tilt ze vanuit rugligging gewoon haar hoofd op en ziet ze het ook. Ze heeft ondertussen sterkere buikspieren dan haar mama, hahahaha!
Komt vanzelf goed, als ze de spieren zo niet traint, dan doet ze dat wel op een andere manier.
Groeten,
Jolet mv Alyssa