Niet op buik willen liggen

bedankt voor jullie reacties! Ik ben het ook zeker niet aan het pushen, en die vijf keer vijf minuten heb ik dan ook nog nooit gedaan. Ik merk wel dat zijn nekspieren wat sterker worden, dus wellicht treedt binnenkort wat verbetering op. Ik leg hem ook vaak op mijn buik (buik op buik) en dat vindt hij wel aardig. Maar tis ook maar net hoe z'n petje staat  Maar z'n hobby is het nog niet.

Groetjes

Wat je ook nog kan doen, is je kind anders dragen. Dus in plaats van gezicht naar boven in je arm liggen, gezicht naar beneden en met je hand het buitenste beentje vasthouden. Het is nogal moeilijk uit te leggen met woorden. Kwam er vandaag achter dat mijn zoontje, die er ook niet van houdt op zijn buik te liggen, in deze draaghouding zijn hoofd wel omhoog probeert te houden. Zijn gezicht ligt dan niet in het holletje van je elleboog, maar er net buiten. Ze hebben zo dus niet het idee dat ze stikken.
De meeste baby's vinden dit trouwens een erg prettige draaghouding en je houdt een hand vrij om dingen mee te doen.
Hoop dat je het snapt, want is echt moeilijk uit leggen.
Ivy

Mila wilde dit ook niet, dus probeerde ik he ook niet meer.
Ze werd er alleen maar overstuur van.
5 minuten en 5x per dag, vind ik wel onwijs veel voor een kindje van 8 weken

Mla wordt nu 15 weken, en heel af en toe leg ik dr wel ns op dr buik, maar echt leuk vind ze het niet. Maar zeker geen 5 minuten....

Sannes
mv Mila 19-2-06

Hoi hoi,

Ach, in ieder geval werd het bij jou verteld dat je je kindje op het buikje moest leggen af en toe.... ik wist van niks en kreeg te horen dat ik een lui kind had. Huh? Hoezo dan? Ja, ze kan niet op haar buikje liggen. Nee, dat doet ze dan ook nauwelijks...

Alyssa vond het in het begin ook maar niks, ging ook vliegen. Ik heb toen een katoenen luier opgerold en deze onder haar oksels en borst gelegd. Daardoor kon ze haar armpjes niet naar achteren doen. Dat ging al beter.
Nu gaat het nog beter, al is het op de buik liggen nog steeds geen hobby. Af en toe zit ze op de bank en rolt ze ineens om; dan ligt ze ineens op haar buik en is ze stomverbaasd. Mooi gezicht is dat!

Alyssa heeft ook nooit geprobeerd om op haar buik te draaien om beter om zich heen te kunnen kijken. Als ze iets wil zien, dan tilt ze vanuit rugligging gewoon haar hoofd op en ziet ze het ook. Ze heeft ondertussen sterkere buikspieren dan haar mama, hahahaha!

Komt vanzelf goed, als ze de spieren zo niet traint, dan doet ze dat wel op een andere manier.  

Groeten,
Jolet mv Alyssa

hoi,

mijn dochter is nu 5 mnd en vond het ook verschrikkelijk op haar buik. binnen een minuut werd ze een soort vliegtuig!  armen wijd en hoofd in de lucht en dan piepen. haha. ik heb haar ook nooit teveel op haar buik gelegd. sinds een paar weken vindt ze het al wat leuker. we legde ook altijd haar handjes onder haar borstkas zodat ze daar op steunde. nu gaat ze het steeds leuker vinden. ik leg haar maar 1 keer per dag op haar buik en dan houd ze het wel 5 minuten vol, ze lacht er zelfs bij!

Voor zover ik weet is er nog nooit een gezond kindje geweest wat niet is gaan omrollen en kruipen! ze gaan het vanzelf wel doen, als ze het er de tijd voor vinden.

Mijn dochter rolt ook nog niet om, dus we wachten maar af. Ik zou in ieder geval niet je kindje gaan pesten. 5x 5 minuten is erg veel!!!

succes
ingrid

Terug
Bovenaan