Niet opzij gaan voor een zwangere vrouw.... ik word er gek van

A

Anoniem

Guest
Hallo Allemaal,

Ben ik vanmorgen in de supermarkt, was natuurlijk gigantisch druk....
Mensen gaan gewoon niet opzij, terwijl er duidelijk te zien is dat ik zwanger ben (wordt ook steeds aangestaard, want mijn buik is enorm)
Hebben jullie hier ook last van?

Ik vind het ronduit asociaal!!!!

Hehe moest het even kwijt......

groetjes Mariska

37 weken en 2 dagen

Hoi,
Ja, irritant is dat. Maar weet je, volgens mij moet je zelf een keer zwanger zijn geweest om te weten hoe zwaar het kan zijn. Voordat ik het meegemaakt had, dacht ik ook, wat zeuren ze nou, zwangerschap is geen ziekte. Ze hebben er toch zelf voor gekozen!
En toen werd ik zelf zwanger en kwam 30 kilo aan! OOOOOH, wat had ik het zwaar. Ik was zo moe.
Of bij mijn laatste zwangerschap kreeg ik bekkeninstabiliteit. Toen pas wist ik dat zwangerschap ook echt pijn kon doen.
En sinds mijn eerste bevalling heb ik respect voor alle moeders. Nu ga ik echt voor elke waggelende zwangere en niet-waggelende zwangere opzij. Maar soms zou ik wel willen dat mijn man eens een week in mijn schoenen kon staan.
Ivy

Hoi!

Ik heb laatst ergens gelezen dat het in Nederland idd niet normaal is dat mensen niet voor je opstaan of aan de kant gaan als je zwanger bent..ik vind dit idd ook a-sociaal.
Wel kijken ze naar je of staren ze je na alsof je een hele enge ziekte hebt...

Wel positief vind ik dat mensen die ik ken wel heel erg met me begaan zijn,soms zelfs wat overdreven..
Ik krijg steeds de zelfde vragen/opmerkingen..en, hoel lang nog?en,jij zult het ook wel warm hebben...gaat het nog?Hoe voel je je??
Och ja soms is het ook wel leuk om een beetje meer aandacht te krijgen.

Ik ben nu ik zwanger ben wel wat agressiever merk ik..ik zeg gewoon..oh bedankt dat je even opzij gaat als iemand dat niet doet,of kan heeel kwaad kijken..hahahaha

Veel sterkte nog!groetjes,Swinnie

Hallo,

Ik had het net nog in de supermarkt ik liep met m,n zoon in de buggy en een dikke buik in de supermarkt.
Ze gaan helemaal niet aan de kant was zelfs iemand die ff snel z,n karretje voor m,n buggy drukte grrr. daar kan ik zo pissig om worden ook als ik niet zwanger ben hoor.

En in de bus had ik het ook ik kwam de bus in met de buggy en m,n dikke buik.
Ten eerste hiep niemand me de bus in (was zo,n hoge bus)
dus ik moeilijk doen met de buggy en iedereen zat alleen stom te staren ipv ze nou even op staan en helpen maar nee hoor.

En eenmaal in de bus is er maar 1 plaats waar je je buggy kwijt kan.
En daar zat al een wat ouder stel.
Dus ik vroeg netjes zou ik m,n buggy daar neer mogen zetten.
Het enige wat ze dede waren hun voeten iets intrekken.
Maar opstaan ho maar dus moest ik midde in het gangpad blijven staan.

Waar ik uiteraard in de weg stond.
Gelukkig riep de buschauffeur een halte verder om of de mensen bij de buggy ergens anders wouden gaan zitten dat die plaats voor buggy,s was.
Die mensen chagerijnig en beledigt maar ik kon het laatste stukje wel ff zitten.

groetjes

Hoi. Ja ik denk dat we dat idd allemaal wel kennen...
En straks als je met je kinderwagen loopt is het al net zo erg... Ik mijd op zaterdag zelfs de stad al, want iedereen denkt nog snel even voor de wagen te kunnen schieten..Alsof het zo erg is als ze er achter langs gaan, scheelt een seconde!!
Ik heb ooit eens een vrouw raakgereden hoor, ik was het zo beu! En ze keer me nog echt verontwaardigd aan ook, terwijl zij er zelfs echt voorschoot terwijl dat eigenlijk niet meer kon..
Maar ach..mensen zijn niet wijzer denk ik dan maar..
Gr. Anne-Marie

Dat ze je niet helpen met de buggy, vind ik inderdaad asociaal. En als je echt hoogzwanger bent is het vaak prettig als je kunt zitten in de bus/trein enzo, dus ook dat is wel sociaal als mensen een plekje voor je vrij maken.
Maar voor de rest....hoef je toch niet anders behandeld te worden? Zwanger zijn is geen ziekte. En, als ze naar je staren, lekker laten staren toch?
Ik denk dat de hormonen een grote rol spelen dat je je het zo aantrekt, en dat je het ook zo ervaart.

Ik ben het helemaal met sjana eens. Je bent niet ziek als je zwanger bent, is mijn mening en ik hoefde ook niet zo behandeld te worden.
Tuurlijk is het fijn als mensen voor je opstaan of als er rekening met je wordt gehouden, maar ik vind niet dat je anders behandeld moet worden.
Ik heb het trouwens niet zo ervaren. Bij mij was iedereen altijd heel hoffelijk.
Sil

hallo Allemaal,

grappig dat zoveel anderen het ook merken. En even over de laatste 2 reacties;

het gaat mij er alleen om dat als ik ergens loop ik de hele tijd moet uitwijken en ze me raar aankijken. (ik ben echt hoogzwanger)
Ik ben niet ziek, maar loop niet makkelijk. Voor oude mensen sta je ook op en gehaqndicapte mensen die laat je toch ook voor?
Ik ben zo wel opgevoed?? En het valt mij op dat buitenlandse mensen wel opzij gaan....

groetjes Mariska

Terug
Bovenaan