Niet opzij gaan voor een zwangere vrouw.... ik word er gek van

Ik was een keer in Leerdam boodschappen aan het doen en daar hadden ze toendertijd een parkeerplaats voor zwangere vrouwen vlak bij de winkel.

Ik was toen zeker dik 8 maanden zwanger, het was heet, ik was helemaal opgezwollen en doodmoe. Maar helaas.. de plek was bezet (kan gebeuren). Dus ik mijn auto wel een kilometer verder weg gezet (het was zaterdag, dus nergens plek), kom ik eindelijk puffend en wel bij de winkel aan: wat zie ik: een duidelijke 50+ vrouw op de zwangere parkeerplek in haar auto stappen (ze was overig prima ter been!). Die heb ik toendertijd wel erg nijdig aangekeken!!
Ik was zo verontwaardigd dat ik het voorval (van ruim 6 jaar geleden) dus nog steeds weet.

Hoi,
Ik had al gereageerd, maar wil toch nog even iets zeggen op Sjana en Sil. Nee, je bent niet ziek, maar hoe je je voelt, kan verdomd dichtbij ziek voelen komen. Als je zwangerschap prima verloopt en je hebt nergens last van dan heb je geen behoefte aan een voorkeursbehandeling, maar als je je zwaar k**** voelt, wordt het toch anders.
Elke zwangerschap is echt compleet anders en je kan nooit voelen wat een ander voelt, daarom kun je ook nooit oordelen over hoe zwaar een zwangerschap is. Dat verschilt van vrouw tot vrouw (en heeft niks te maken met kleinzierigheid) en van zwangerschap tot zwangerschap. Ik ben nu voor de vierde keer zwanger en elke keer is het heel anders. Maar ik weet wel dat ik bij mijn zwaarste zwangerschap het heel fijn vond als mensen voor me opstonden of voor me opzij gingen.
Ivy

Mijn zwangerschappen waren niet bepaald makkelijk, maar daar ging het mij ook niet om.
Ik wil alleen maar zeggen dat mensen die je zo behandelen, dit echt niet doen omdat je zwanger bent. Dit doen ze waarschijnlijk bij iedereen en zulke mensen zullen ook niet opstaan voor ouderen enz.
Dat mensen naar je kijken omdat je hoogzwanger bent, lijkt mij ook logisch. Doe ik zelf ook. Maar ik kan daar niet wakker van liggen hoor..
Sil

hoi

zo heb ik bij mijn vorige zwangerschap gehad .dat ik bij de blokker een kinderlampje had gekocht maar die was stuk dus ik terug om te vragen of ik hem mocht ruilen,wat denk je wat ze zeggen ja ga maar naar boven met een (gewone trap)naar de klantenservice om het te ruilen terwijl die lampjes beneden stonden,toen keek ik zo van hallo zie je niet dat ik op het eind loop zei ze zelf gelukkig ja ik ga wel even,ik zo die lampen staan toch beneden maar nee ze moest eerst naar boven,echt zo stom .kon al moeilijk meer trappen lopen .soms he...... gr wendy zwanger van tweede 9,3dg

Ik heb het ook al een aantal keer meegemaakt in de supermarkt, kom ik aangewaggeld en dan gaat er nog net iemand voor bij de kassa. Even een sprintje trekken dan red ik het  nog wel om ervoor te glippen schijnen ze dan te denken. Nu met bijna 36 weken kan ik dat niet waarderen. Ik hoef geen voorkeursbehandeling maar iemand met een rollator laat ik ook gewoon voorgaan als we samen aankomen lopen, dat is sociaal. Ouderdom is ook geen ziekte. Soms sta ik van de uitputting en pijn uit te hijgen op de loopband van de kassa.  Een zwangerschap kan erg vervelend en soms ook flink zwaar zijn. Misschien geldt dan niet voor iedereen maar  je  kan er  toch wel een beetje rekening meehouden?

Ingeborg

Ja hoor, tuurlijk. Als je hoogzwanger bent, zie je vaak ook wel aan een vrouw dat ze het wat zwaarder heeft, dan vind ik het ook sociaal dat je er rekening mee houdt. Ben ik helemaal met jullie eens.
En, ik ga dan even uit dus van een zwangerschap die redelijk normaal verloopt (met z;n kwalen dan natuurlijk). En ja, je ziet niet altijd aan de buitenkant dat iemand zich niet fit voelt of het zwaar heeft....dus kun je de mensen ook niet kwalijk nemen dat ze je niet een voorkeursbehandeling geven. Maar dat geldt ook voor mensen die een ziekte hebben of een handicap hebben. En daar verander je nu eenmaal niks aan!
Begrijpelijk dat je je aangevallen voelt als je een zware zwangerschap hebt, of hebt gehad. Das natuurlijk ook niet de bedoeling, maar dat snap je ook vast weer wel toch?

Een voorkeursbehandeling hoef ik niet, maar een beetje fatsoenlijk behandeld worden vind ik toch wel normaal. Vandaag liep ik over de parkeerplaats van de Praxis en ik loop niet zo snel meer door bekkenpijn. Een automobilist die daardoor even moest wachten had het hier zo moeilijk mee dat hij pal achter me ging rijden en heel treiterig steeds even de koppeling op liet komen. Zodat ik wel kon horen dat ik hem in de weg liep. Dat vind ik dus gewoon onbeschoft gedrag.

Jemig... meiden....
Waar gaat het hier nu eigenlijk om.
Is het niet een algemeen probleem in Nederland:
Iedereen heeft  het druk,    iedereen heeft haast ????

Een klein beetje meer respect tonen voor elkaar....  in de supermarkt, in het verkeer, voor zwangere vrouwen, voor minder valide.... Willen we  eigenlijk niet allemaal een voorkeursbehandeling. Willen we eigenlijk niet allemaal dat we wat vriendelijker zijn voor  elkaar ?????

Groetjes, Annette

Terug
Bovenaan