niet reageren op 'nee'

A

Anoniem

Guest
Hoi
Karlijn (15 maanden) gooit als ze niet meer wil eten haar brood (en bestek en bord en beker enz) op de grond. Ik zeg al maanden tegen haar dat dat niet mag. Ze doet het direct weer. Ik zeg het nog een keer en haal haar bord weg als ze het blijft doen. Dan vraagt ze nog een stukje brood (Ha! denk ik, ze wil eten - zo'n grote eter is ze niet) en zwiep! het belandt op de vloer. Ze kijkt me dan recht aan en doet het gewoon wéér! Zucht.... Mijn 'nee' maakt geen enkele indruk, terwijl ze best pienter is het het volgens mij echt wel snapt. Het CB zegt ook dat ik het goed doe, maar na weken en zelfs maanden mag ik toch wel wat resultaat verwachten?

Wie heeft tips?
Liefs
Jeanette

hoi,

15 maanden is echt een leeftijd waarop ze alles gaan doen om aandacht en jouw reactie  te krijgen, positief of negatief. Onze  jongste dochter van 16 maanden doet dit ook weer net zoals onze oudste deed. Het beste is om haar aan te kijken, duidelijk nee zeggen en alles weghalen waar ze mee kan gooien en vooral geen aandacht aan   haar negatieve gedrag geven. Het is nu nog heel moeilijk om zulke dingen te leren maar uiteraard moet je wel altijd duidelijk maken dat dit niet mag.

Onze dochter heeft maandenlang in onze gordijnen gehangen. Gek werd ik ervan (ze zien er niet meer uit). Elke keer consequent nee gezegd en op een andere plek neergezet of in de box. En nu doet ze het niet meer! Richting de 2 jaar kunnen ze dan eindelijk gaan luisteren. Onze dochter van 2,5 jaar luistert nu super goed dus er is hoop haha

succes!

Marielle

Hoi hoi,

Heel bekend. Zodra ik nee zeg, begint hij te lachen en maakt er een spelletje van. Heb gemerkt dat  straffen met hem in de box zetten wel enigzins helpt (voor even die dag dan). Tja ze zeggen dat het weer over gaat, laten we het hopen.

groeten, Kabo

Hier het zelfde mijn zoontje van 15 maanden gooit ook gewoon alles op de grond als hij er geen zin meer in heeft..Ik vind het zoo vervelend Roep al weken dat hij dat niet mag doen maar hij luisterd gewoon niet..Nu pak ik het anders aan zodra hij iets van eten of iets dergelijks op de grond gooit pak ik het af en krijgt hij het niet meer! maar met niet bedoel ik ook niet..Nou dat vond ie dus niet zo leuk Geloof me ik heb al veel schreeuwpartijen aan tafel gehad maar hij begint het nu toch wel een beetje door te krijgen..

liefs mama van jordy

Hoi hoi,

Heel herkenbaar onze dochter doet dit ook. Niet altijd doet ze dit. Ze heeft in huis ook een paar dingen waar ze niet aan mag komen, daar komt ze toch heel graag aan. Het lijkt wel aantrekkingskracht.
Begrijp ook dat het bij de leeftijd hoort. Zeg ook altijd op een rustige toon dat het niet mag en kijk haar aan. Maar vaak wil ze wegdraaien en lijkt het of ze toch niet luisteren wil. Meestal ga ik dan samen met iets anders spelen en dan gaat het goed.

Groetjes Sylvia

Hoi allemaal,

ook hier zo'n heerlijke eigenwijze druktemaker. Ik heb begrepen, dat kinderen pas vanaf een jaar of twee gaan reageren op 'nee' en belonen / straffen. Je kunt ze er nu wel alvast aan laten wennen.
Ik ga op ooghoogte zitten, vraag of Lars me aankijkt en zeg, dat de spulletjes van papa en mama zijn en dat Lars daar niet aan mag zitten.
Soms, als ik het zat ben, zet ik hem even in de box om hem af te leiden en hem even tot rust te laten komen.
Hopelijk zal hij straks inderdaad gaan luisteren...

Groetjes, Marijon

oehhhh wat herkenbaar! (gelukkig)

Soms wordt het echt frustrerend en het gebeurd weleens dat ik na 40 keer nee zeggen denk: dit heeft toch geen nut, je gaat je gang maar...en dan loopt meneer toch vrolijk met de afstandsbediening weg.

Ook het eten op de grond gooien is favoriet hier..chippies op de grond gooien vanuit de stoel of de box en dan huilen omdat ie er nog 1 wil (om ook op de grond te gooien)

Sam loopt de hele dag te azen op de laptop, afstandsbedieningen en tot grote ergenins DE KEUKENKASTJES  ik zeg 100 keer NEE maar hij gaat toch..is wel erg vermoeiend moet ik zeggen.

Ik ben overdag de hele dag thuis en 's avonds werk ik 2 uurtjes in een kantorenpand om die schoon te maken dus ik ben echt blij als het 6 uur is soms en dat ik even 2 uurtjes geen nee meer hoef te zeggen hahaha.

Groetjes An

*grin*  Ja, Lars is ook gèk op knopjes. Laatst was ik even in de keuken bezig, kom ik in de kamer: heeft meneer alle afstandsbedieningen op een rijtje op de bank gelegd. Hij klimt op de bank, pakt de afstandsbediening en zegt: Tikketak (Tik Tak). Hij mag maar af en toe eventjes Tik Tak kijken, maar is nu al verslaafd....

Terug
Bovenaan