Niet slapen door hitte

Ik heb gemerkt als ik haar meer aantrek dat ze het best warm heeft.
En als ik naar de TOG waarde kijk klopt dat qua ‘aankleding’ ongeveer wel.
(Slaapzak is 1 TOG)

Ramen open doen we ook alleen staat de zon aan het einde van de dag op de slaapkamer tegenover de babykamer. Dus daar blijft het erg lang warm.

Bedankt voor alle tips tot zover!

Mijn dochter slaapt overdag wel redelijk, maar ze heeft het echt heel warm.Ons huis is goed geïsoleerd en ondanks dat we alles donker houden wordt het er 24/25 graden overdag nu, doordat de zon de hele dag op haar slaapkamer staat.
Gisteravond gaf de babyfoon 24 graden aan.

Vannacht werd ze rond 00.30u wakker, helemaal klammig in haar nekje (ze had alleen een romper korte mouwen en een hele dunne slaapzak zonder mouwen aan met een lakentje). Onder het laken was ze al vandaan gekropen.
Heb haar slaapzak uitgedaan en ze heeft verder de hele nacht knock-out geslapen in alleen een romper met korte mouwen en een lakentje ☺️.
Klopt inderdaad ook qua TOG-waarde met dit weer wat je zegt.
Als het zo goed is voor je kindje helemaal prima toch!

Bezig bijtje heeft jouw kindje het dan niet veeel te warm? Mijn zoontje heb ik ook een slaapzak en romper aan met 23 graden in de kamer en hij had vanochtend zelfs een klam nekje. Ik ben altijd eerder te bang voor te warm want dan heb je het gevaar van warmtestuwing! Niet om betweterig te zijn maar let wel op dat ze het niet te warm krijgt? 
Verder laten wij ook op de momenten dat hij niet slaapt de ventilator aan zodat het niet te warm wordt. Hopelijk blijkt dat ook bij jullie de oplossing. Bij mijn oudste die het heel snel warm heeft haalde ik vaak de mouwtjes van de slaapzak. Ze lag dan echt in een heel dun slaapzakje en rompertje. 

Ik woon zelf in het buitenland, waarhet zo'n 5 maanden per jaar in huis boven de 25 graden is 's nachts en vele weken daarvan zelfs tegen de 30 graden. Onze dochter sliep als baby dan ook alleen in een romper (heeft het snel warm) en soms nog een lakentje erover. Nu ze bijna 3 is, slaapt ze nu (bij op dit moment 25 graden) in een pyjama met korte mauwen en een laken. Gaat het tegen de 30 graden in huis, dan zetten we inderdaad de ventilator aan. Dat haalt in elk geval de gevoelstemperatuur naar beneden. En als het echt heel extreem wordt, heb ik haar ook wel eens een natte Hydrofiele doek meegegeven naar bed, maar daar moest ze niets van hebben. Hier is een ventilator dus ook de oplossing! En dan inderdaad niet direct op haar bed gericht, maar naar de muur oid. Succes! 

Terug
Bovenaan