Niet slapen in de auto, herkenning?

<p>Mijn dreumes is altijd al een moeilijke slaper geweest. Terwijl je overal leest dat kinderen heerlijk slapen in de auto, zit dat er bij mijn 1,5 jarige niet in. Ook niet als we een 2,5 uur durende rit maken of gaan rijden tijdens dutjes/ slaaptijd. </p><p>Herkent iemand dit? Onze familie woont ver weg , dus als we ze willen zien moeten we ver rijden en is het altijd drama in de auto. Iemand tips? Zelf nog gedacht, zou haar kinderstoel te hard zijn? </p>
 
Hier is dat ook zo! Hij wil graag alles zien en onderweg ziet hij veel, dus dat is belangrijker! We houden er gewoon rekening mee. Met 2 uur rijden stoppen we vaak tussendoor eventjes dat hij zn energie kwijt kan.
 
Onze dreumes slaapt heel goed in de auto maar ik probeer juist om de slaapjes heen te rijden, heb liever dat ze op bestemming slaapt ? 
Maar ik ben dan weer niet bekend met auto-drama. Wij komen er met boekjes lezen, luisterboeken en liedjes zingen.. en inderdaad even eruit tussendoor.
 
Herkenbaar. Volgens mij kan het wel veranderen. Mijn zoon sliep als kleine baby wel in de auto. Daarna weer niet. Toen bij 13-14 maanden weer wel en nu 22 maanden weer niet. Ik denk dat als hij straks weer wat groter is, hij misschien wel weer gaat slapen...en anders in de.avond wat eerder naar bed?
Qua drama in de auto, ook die fases hier gehad. Kinderliedjes zingen, speelgoed mee en als het echt niet gaat een filmpje aan. Of... Toch met de trein? 
 
Mijn dochter van 11 maanden heeft in de maxi cosi altijd alles bij elkaar gegild. Ook in de eerste maanden. Sinds we een autostoel hebben, en ze wat meer te vermaken valt met een liedje of een speelgoedje ofzo, gaat het wat beter. Nu slaapt ze soms 30 a 40 minuten als ze precies tijdens slaaptijd in de auto gezet wordt. Maar ze rust er niet zoveel van uit als gewoon in een bedje slapen hoor. En inderdaad: onze familie woont allemaal op 2 uur rijden afstand. Het laatste half uur is nog steeds krijsen op vol volume. Even stoppen helpt maar heel tijdelijk. Dus wij kiezen ervoor om het gewoon maar even te doorstaan, 1 ouder op de achterbank erbij. En hopen maar dat het ooit beter gaat. 
Ik ken die verhalen over slapen in de auto ook, maar ons kind doet dat niet zo goed. Heb DE tip ook nog niet gevonden. 
 
 
 
 
Hier doe je weinig aan, de één slaapt heerlijk in de auto en de ander juist niet..

Mijn jongste dochter is nu 20 maanden en sliep vaak prima in de auto als we naar mijn ouders gingen (die wonen ook op 2 uur rijden). Ze sliep dan vaak 1.5 uur. Maar de laatste 2 maanden slaapt ze max 30 minuten in de auto. En dan dus de hele dag niet meer.. dus het lange slapen in de auto is voorbij.

Haar stoel kan een beetje in ligstand, ik geef dr speen en knuffel en een deken en ik hang een doek voor het raam. Ik geef haar 0.0 aandacht en kijk niet eens naar haar, alleen via de achteruitkijkspiegel. Als we dan rond 13.00u gaan rijden (tijd van het middagslaapje) dan slaapt ze vaak binnen 15 minuutjes, zodra we op de snelweg zijn.

Maar DE tip bestaat denk ik niet, niet alle kindjes slapen nou eenmaal fijn in de auto helaas. Voor een rit van minimaal 2 uur is het idd fijn als ze even slapen, al is het maar 30-45 minuten..
 
Mijn dochter was ook een moeilijke slaper in de auto. Inmiddels 2,5 jaar en nu slaapt ze wel eens in de auto als we naar mijn ouders toe rijden of terug (ook een goeie 2 uur). Ik heb een maxi cosi Tobi die ook in ligstand kan en er zit een schapenvacht in. Mijn zoontje van 10,5 maand slaapt prima in de auto, ook in een Tobi en met vachtje. Voor hem heb ik er nog een soort zonneklep bij specifiek voor deze stoel. Dat zorgt voor wat minder prikkels. Als ik alleen in de auto zit met ze zijn ze vaak sneller weg, ik zing dan 10 x slaap kindje slaap en dan slaper ze meestal al. Als mijn man erbij is gaat het vaak lastiger. Als ze slapen, dan meestal 1,5 uur ? of tot de auto stil staat. Sterkte!
 
Terug
Bovenaan