Niet slapen in de auto, herkenning?

Ik denk idd dat sommige kindjes nou eenmaal niet makkelijk in de auto slapen en anderen wel. Onze 2 dochters slapen in de auto ook niet. Lange ritten proberen wij daardoor te vermijden. We vinden een uur al lang. Maar ik snap idd dat dat met familie ver weg geen optie is.. ?
 
Onze zoon sliep altijd heel goed in de auto totdat hij 13/14 maanden was. Toen was het over en werd hij ook af en toe vervelend in de auto. Ik ging dan wel eens naast hem zitten achterin, boekje lezen enzo en dan was het prima. Hij is nu 20 maanden en sinds 2 maanden ligt zijn kleine zusje naast hem in de maxi cosi en vind hij het weer prima op de achterbank. Tijdens lange autoritten blijft hij ook wakker, maar slaapt daarna prima in het campingbedje die we voor hem altijd meenemen
 
Hier ook geen auto-slaper, is ze ook nooit geweest. Ze is nu 1,5jaar.
Lange ritjes van 1,5u blijft ze gewoon wakker. En lijkt lekker om haar heen.
Wel hebben we van die speelringen aan de autostoel bevestigd met oa een speentje. Als ze moe is doet ze die in maar slapen doet ze niet. Prima, dan rust ze wel even uit.

Als ze echt heel moe is, bijv omdat we ergens zijn gaan eten en we rijden na het avondeten terug dan kan ze wel in slaap vallen.

Toen we vorig jaar met de auto naar Italië gingen, sliep ze opzich wel haar slaapjes. Als ze niet sliep, keek ze juf Roos op de iPad of luisterden/zongen we liedjes.

Heb verder niet echt tips. Zorg dat je kindje ergens mee kan spelen. Oh wat wel handig is, mits jullie auto had heeft, is dat middenconsol naar beneden doen. Wij kunnen daar bijv haar beker drinken inzetten, dan kan ze ‘m zelf pakken tijdens de rit. Ideaal!
 
Terug
Bovenaan