Niet slapen op kdv en al maanden geen avond eten

Hoi Irene,

lastig zo'n fase...... Ik kan me voorstellen dat je het zat bent. Over het eten kan ik je geen tips geven, hier eten ze over het algemeen beiden erg goed.
Wat het slapen betreft..... Uit mijn eigen ervaring als leidster op een kdv kan ik je zeggen dat sommige kinderen op een kdv inderdaad bijna (niet) meer slapen terwijl ze dat thuis nog wel heel goed doen. Sommige kinderen vinden het gewoon zo gezellig en willen niets missen en daardoor vallen ze niet in slaap.
Dit is dan denk ook iets waar je je bij neer moet leggen. Laat ze het gewoon elke keer proberen, en alles wat ze slaapt is meegenomen. Ik weet niet hoeveel dagen ze naar het kdv gaat, maar misschien is het een idee om op deze dagen haar een broodje en misschien wat soep te geven zodat ze ook snel haar bed in kan. dat is wel ongezellig, maar misschien werkt het voor haar wel.
In ieder geval heel veel succes er mee!

Groetjes Danielle

Hier nog zo'n dwarse eter. Eerst at ze alles, nu bijna niks. Na een half hapje roept ze toetje! Wij laten het mar zo en proberen haar maar tussendoor wat extra fruit te geven bv in plaats van een koekje.

Het slapen is voor mij herkenbaar omdat ik zelf op een kdv werk.
Veel kinderen hebben dat wat jij beschrijft. Wij lossen dat op door of het kindje in een apart kamertje te leggen, of om hem of haar als eerste in bed te leggen en pas als het kindje slappt de ander. Of later in bed leggen als de rest wakker is, rond drie uur. Misschien kun je dit voorleggen aan de leidsters als het je wat lijkt. Bij ons werkt het eigenlijk altijd!

Succes ermee, ben benieuwd hoe het verder gaat.

Had een heel verhaal getypt, weg! Grrr....

Komt hier op neer:
Eetprobleem hebben wij hier ook, laten we hopen dat t snel over is!

Slapen: heel herkenbaar als leidster op een kdv. Bij zulke feestnummers doen wij het volgende
- als eerste in bed en als Myrthe slaapt pas een ander kindje in bed
- als laatste in bed, als de ander al slaapt
- in een andere ruimte laten slapen
- pas in bed leggen als de andere kinderen zijn uitgeslapen (rond 15.00 meestal)
Ik zou het met de leidsters overleggen wat voor jullie het beste werkt.

Ben benieuwd hoe het gaat, succes!

Hoihoi,

Norah eet en slaapt prima, op het kdv ook wel minder dan thuis. En thuis ook steeds iets korter, wel ten minste 2 uur.

Ik zag wel dat Norah overdag 2 boterhammen minder eet, namelijk 1 's ochtends en 1 's middags. Zou het daarmee te maken kunnen hebben? Misschien niet en misschien (waarschijnlijk) heb je dat al vaak moeten aanhoren. Als dat zo is, excuses!

Groeten,
Jamie

Hoi hoi,

@ mammie-S dat zijn nog wel goeie tips. Ga ik het zeker met ze over hebben

@ mamavan Norah, nee hoor ik heb over deie boeterhammen nog niet vaak moeten (aan)horen.
Het gekke is wel dat als je haar 's avonds weer brood voorzet, ze dan wel kan eten,
Het ligt echt aan het warme eten, niet zozeer aan het voldaan zijn.

Ze wil ook graag fruit terwijl we warm eten. We geven het nu niet en ook geen boterham als ze niet gegeten heeft. Anders kom je helemaal in zo'n vicieuze cirkel terecht.
Wat een willetje zeg hihi

Laura wil alleen eten als wij ook eten, alleen eten wil ze niet. Als we teveel naar haar kijken gaat ze gek doen, aandacht trekken en eet ze veel minder. Laura eet juist beter als we later eten. Ook heeft ze een tijd gehad dat ze niet wilde eten 's avonds, dit kwam dus omdat ze voor ons aan at en wij pas gingen eten als zij naar bed ging. Een broodje wilde ze dan weer wel.

Ik ken trouwens een meisje dat nu drie is en nog steeds 's avonds bijna niks eet, alleen wat appelmoes... Ook hoorde ik laatst een verhaal over een jongetje dat tot zijn vijfde (!) jaar op crackers met kaas heeft geleefd en toen ineens wel ging eten. Moraal van dit verhaal: op den duur gaan ze allemaal weer eten, alleen weet je niet wanneer.

Nou vandaag ging madammeke wel slapen gelukkig. Morgen gaan we prik halen en blijft Myrthe bij oma (is gelukkig thuis) kan ze in ieder geval in alle rust slapen.

Tja, we geven Myrthe dus echt niks anders omdat ze niet wil eten. Als we haar gang laten gaan eet ze gerust wel brood en fruit e.d.
Moet zeggen dat als we warm eten, ze bepaalde soorten vlees wel wil eten.
Pasta vind ze ook lekker en wil ze soms ook nog wel paar van eten.
Maar ze was zo'n grote (avond) eter, dat ik het gewoon jammer vind dat ze dat niet meer doet.
Ik weet wel dat het een keer weer komt, maar was altijd zo trots dat ze alles at....

Ze eet bijna altijd tegelijk met ons, en ik merk inderdaad dat Myrthe minder eet als we op haar letten. We "negeren"haar dus tijdens eten zoveel mogelijk, mits ze het echt te bont maakt.
Ze vind het namelijk heerlijk om met dr handen in dr eten te knijpen enz. hihi

Liefs Irene

Terug
Bovenaan