Niet slapen op vakantie

<p>Dag allemaal,</p><p>Wij zijn nu halverwege onze week vakantie in eigen land met dochter van net 1 jaar oud. We overwegen om naar huis te gaan, we krijgen haar echt niet in slaap. <br /><br />Overdag slaapt ze normaal gesproken 2x, in totaal 3 uur. ‘s Nachts slaapt ze van 19 tot 7.30 uur. Nu slaapt ze overdag helemaal niet. Alleen een hazeslaapje van een half uur, in de auto. In de avond krijgen we haar niet in slaap tot 23u.  Zodra we richting haar bedje lopen begint ze al te krijsen. We zijn rondjes aan het rijden in de auto, wandelen met kinderwagen, ook een keer niks gedaan (gewoon laten spelen), wiegen, bij haar liggen, in bed nemen, in zo’n netschommel leggen. Niks helpt. Uiteindelijk is ze de laatste avonden in de auto in slaap gevallen, rond 23u. Als we eerder op de avond gaan, slaapt ze niet. <br /><br /></p><p>Ik vraag me af of we hier wel goed aan doen, ze is echt doodmoe. Herkenbaar? Iemand nog tips? Of maar naar huis gaan?</p>
 
Wat vervelend voor jullie en je kleine meisje dat ze maar niet in slaap kan komen. Misschien kun je eens proberen het bedje op een andere plek te zetten? Heb ie al geprobeerd om op je telefoon white noise af te spelen  en die bij haar te leggen? Of misschien overdag even samen gaan liggen zodat ze minder oververmoeid raakt en dus beter kan slapen. 
 
Succes! 
 
Ohh bah, wat vallen de Verwachtingen van vakantie dan erg tegen.
Slapen Julie in een huisje of tent/camping/caravan?
Houden Julie het zelfde slaap ritueel aan als thuis? Misschien te veel prikkels? Omdat elke dag te vol staat met activiteiten? 
Wij staan nu in de caravan op een camping sinds gisteren maar onze dochter is 8 maand, vandaag rustig dagje en in teken van haar om het zelfde ritme op te pakken van thuis. En dat gaat goed. 
Als het echt niet gaat en Julie vakantie is erdoor al niet meer wat het is, zou ik zeggen naar huis.
Hebben Julie ondanks dit nog wel veel plezier zelf zou ik zeggen, houd vol! En geniet van de momenten deze wel leuk zijn. Probeer een dagje bij je huisje/caravan en ritme van thuis op te pakken misschien helpt het.
 
Wij hebben dit ook gehad met onze zoon van toen 6 maanden.. echt precies zoals je het omschrijft!!
We zijn naar huis gegaan en raad eens... gelijk in slaap in zijn eigen kamertje! Konden wij tenminste ontspannen s avonds op de bank en toch een beetje vakantie vieren!
Blijft hier nog steeds een ding (hij is nu 2) maar als we zijn eigen campingbedje meenemen scheelt het al een hoop.
 
Is het mogelijk het kamertje helemaal te verduisteren, met vuilniszakken bijvoorbeeld? Misschien een dagje in t huisje blijven en proberen exact het ritme van thuis te volgen?
 
Ik ben voorstander van blijven. Maar dat moet wel voor jullie alle drie haalbaar zijn. Laat de middagdutjes voor wat het is of plan dat jullie dan in de auto zitten. Zo kun je er op uit en heeft ze even geslapen.


als je toegeeft aan het moeilijke slapen bestaat de kans dat ze altijd moeilijk slaapt buiten de deur. 
YouTube heeft hele mooie filmpjes met witte ruis. 1 of 10 uur lang het geluid van een stofzuiger. Als het bij ons de spuitgaten uit loopt valt ze hier direct op in slaap. Wij gebruiken zelfs een oude telefoon voor het stofzuigergeluid en als babyfoon mochten wij een drankje willen drinken aan de bar. 


Probeer jezelf te resetten. Boek een massage in de buurt en kom even tot rust. Dan heb je vanavond kracht om het bedritueel te doen en haar rustig in bed te leggen. 
Je meisje snapt meer dan wij in de gaten hebben. Dus vertel haar dat het bedtijd is, dat jullie op vakantie zijn en je morgen ook plezier wil maken. Dat kan alleen als ze lekker gaat slapen. Mama en papa houden de wacht. 


Toen onze dochter om half 12 nog aan het spelen was in bed heb ik haar meegenomen naar buiten. We hebben gezien dat het donker was en gehoord dat er geen kinderen meer aan het spelen waren. (Mijn vriend lag dubbel toen hij me zo serieus zag staan praten). Maar al snel kroop ze vermoeid tegen me aan. 


Bewaar de rust lieve mama en probeer het nog een keertje. Zonder capriolen als in de auto of de schommel, ze kan zelf in slaap vallen. Dat doet ze thuis ook. 
Ik gun jullie zo een ontspannen vakantie en een goede nachtrust???
 
Dank jullie wel voor jullie reacties! White noise inderdaad ook geprobeerd. Maar denk dat ze zo overprikkeld was dat niks hielp. 


Vandaag nieuwe ronde, nieuwe kansen. Bedje in onze kamer gezet, kamer juist wat lichter gemaakt, net zoals thuis. In dit huisje alleen maar rolluiken namelijk. Verder strak het ritme van thuis aangehouden. We blijven vandaag bij het huisje. Na het ochtend ritueel gespeeld en om half 10 in haar bedje gelegd. Ik ben in ons bed gaan liggen. En na een half uur sliep ze!! :-D Ze ligt nu heerlijk te slapen. 


We houden het ritme dus maar aan vandaag en gaan gewoon hier even een boekje lezen ofzo. Fijne zomer allemaal!
 
Terug
Bovenaan