niet slapen

hoi allemaal,

hier dus het zelfde probleem,
meneer wordt om half 4/4 uur wakker en wil dan ook niet meer naar bed toe.
we doen het tegen woordig zo:
we hebben een stoel in zijn kamer neer gezet en doen dan alleen zijn nachtlampje aan.
dan maak ik zijn fles en leg hem op de comode neer voor zijn luier laat ik hem tegelijke tijd zijn fles drinken.
dan ga ik meestal nog even met hem zitten en leg hm daarna weer in zij n bedje.
meestal valt hij daar na nog wel in slaap en als dat niet werkt ga ik vaak nog even met hem lezen dan valt hij ook snel weer in slaap.
misschien heb   je hier wat aan.

groetjes annette.

p.s heb het ook sávonds vaak hoor dat hij niet wil slapen

het zoontje van mijn vriendin heeft dit ook gehad, zij is met hem naar de dokter geweest, wilde weten of er echt niks aan de hand was.
Maar het schijnt te komen omdat ze overdag nu steeds meer snappen en leren dat ze dat s' nachts verwerken.
Dus dromen, en dat zijn voor hun nachtmerrie's, daarom willen ze ook bijna niet meer slapen en huilen ze ontzettend omdat ze 'bang' zijn voor de nachtmerrie's.

Zo heeft de dokter het uitgelegd aan haar.

Zij bleef dan naast het bedje zitten met een hand op zn buikje of hoofdje zodat hij rustig werd.
Of zing zachtjes een bekend, rustig liedje zodat je kindje weet dat je er nog bent en dat het 'veilig' is om te gaan slapen.

succes!
Channa mv Dyary

Hallo Petra en de andere mama's!

Weet niet of ik het goed gezien heb, maar mijn zoontje is 1 van de oudste hier, en heeft dit onlangs ook gehad. Hij gilde het uit 's nachts en wilde niet terug z'n bed in. Hij wilde wel bij mij op z'n buik tegen me aanhangen in de stoel op z'n kamer (nier bevoordelijk voor je rug!) Maar zodra ik dacht (na 45 min!) dat hij wel sliep en ik hem terug kon leggen, was het weer brullen, zo hebben we 5 nachten gezeten en toen waren we er allebei klaar mee!

We haalde hem eruit en dan mocht hij 5 minuten tot rust komen en bleef ik zachtjes tegen hem praten dat het niet erg was, dat er niets aan de hand was. Dat het allemaal goed zou komen, dat hij lekker weer kon slapen en dat hij zo'n grote jongen was. Ondertussen allemaal kusjes geven en hem dicht tegen me aan houden. Als ik hem dan terug legde deed ik z'n speen in z'n mond, z'n tutpopje bij hem en liep toen weg. Ook al gilde hij het weer uit....en daar gingen we dan 10 minuten klok kijken en dan weer bij hem kijken, meestal stond hij dan weer in z'n bed en legde ik hem zonder iets te zeggen neer, z'n speen erin etc. En hup weer 10 minuten en de eerste nacht na 30 minuten sliep meneer (volgende ochtend lag hij overdwars in bed, maar ach) en de tweede nacht sliep hij in 20 minuten (toen lag hij andersom in bed) En daarna heeft hij het niet meer gedaan. Een enkele keer geeft hij nog weleens een kik, maar na een 'goed gesprek' en alles uitleggen wat er gebeurt slaapt meneer nu ineens weer prima (die gozer van de babyfluisteraar heeft wel goede tips!)

Dus alles mama's houdt de moed erin, ze gaan vanzelf weer goed slapen. Daarnaast speelt temperatuur verschillen ook mee, en nu dit drukkende weer is ook niet echt prettig!
Daarnaast loopt mijn zoontje nu ook, dus die wil nu de hele dag niets anders....dus om 7 uur klaar wakker en 's avonds om half 8 knock-out z'n bed in. Maar goed, hij moet wel wat verwerken over de hele dag, dus hij kan soms behoorlijk dromen!!

Mama's allemaal succes!
Groetjes
Angel

hoi
bedankt voor alle reacties en verhalen(ben ik niet de enige die snachts loopt te spoken)maar vannacht heeft anouk weer de hele nacht geslapen,wel is het savonds moeilijk in slaap komen,maar dat zal wel bij de leeftijd horen.veel succes allemaal.

groetjes petra

Terug
Bovenaan