niet slapen

Hey,

vraagje. Wij zijn heel strak met ritme. Alles op dezelfde tijd en dezelfde manier. Helaas denkt onze dochter daar op dit moment anders over.
Haar middagslaapje doet ze niet meer aan. Ze blijft gewoon wakker of slaapt een uurtje, met het gevolg dat ze de rest van de middag chagrijnig is (en mama uiteindelijk ook).
Ook is ze 's ochtends ineens vroeger wakker, waardoor ze halverwege de ochtend moe wordt, en chagrijnig wordt.
Hierdoor zit ik een groot deel van de dag met een chagrijnig kind.

Help: wie heeft de gouden tip om mijn dochter overdag te laten slapen

Of moet ik haar gewoon laten huilen in bed?

Liefs,

T

hoi,

Ik dacht bij Fenna ook over te gaan naar 1 slaapje, maar Fenna werd hier echt huilerig van. 's Morgens redde ze dit aardig, maar 's middag sliep ze dan maar een uurtje. Wij zijn toch maar terug gegaan naar 2 slaapjes en hierdoor gaat het weer een stuk beter. Gewoon een vrolijk kind en gezellig kind. Te lang ophouden werkte hier niet.

groetjes, Esther

Ik zal t heel maar ook heel zachtjes zeggen,onze kleine meid houdt nog gewoon dr middag slaapje.

Evt een idee voor je kleine is een projector.
Kan ze mooi naar kijken en luisteren.men kan ja ook t lampje uitschakkelen dat alleen muziek te horen is,wie weet helpt t dan wel je kleine meid om toch een beetje te slapen dan.

De jongens van mij slapen als het uitkomt 1 of 2 keer. als ze 1 keer slapen is het van 12.00 - 14.30 en 2 keer van 10.00-11.30 en van ongeveer 14.00 - 15.30.
Probeer gewoon weer even 2 slaapjes, misschien heeft ze dat even nodig.
succes

Hoi,

Ik kijk per dag hoe het gaat. De ene dag heeft Julia nog 2 slaapjes nodig en de volgende dag maar 1. Julia geeft alleen nooit aan door bijv. te huilen dat ze moe is, wij moeten het echt hebben van andere signalen, drukker doen, oogjes wrijven, aan oortje zitten, dan weet ik dat ze moe wordt en toe is aan een slaapje!

groetjes

Ik kijk ook per dag, zaterdag is de enige dag dat ik zeker weet dat hij 2 slaapjes nodig heeft; hij gaat donderdag en vrijdag naar het kdv.

Zondag is hij dan meestal uitgerust en gaan we 's ochtends lekker naar het bos, de speeltuin, strand oid, lekker buiten zijn en uitrennen! Dan slaapt hij maar 1x, maar langer.

Ik merk dat zijn slaapbehoefte zo kan wisselen overdag, ik heb mijn ritme wat dat betreft losgelaten en kijk wat hij 'vraagt'.

X
Evje

Ik herken me in Evjes verhaal, Diederik slaapt ook wisselend nu. Ik denk dat dat ook bij de leeftijd hoort. Soms heeft hij 's morgens echt nog een slaapje nodig, maar die hou ik dan kort (max 45 min) omdat ik wil dat hij 's middags een flinke slaap blijft doen. En soms dus alleen die middagslaap. Op het KDV slaapt hij structureel minder en thuis de dagen erna dus weer wat meer. Ach, het komt zoals het komt!

Terug
Bovenaan