niet slapen

Hier ook wisselende slaapjes, heel zelden zelfs nog 3 slaapjes. Meestal 2 en soms maar 1tje...

Wij hadden ook altijd een strak ritme, maar dat had op een gegeven moment geen nut meer.

Hij ligt wel 's avonds elke dag rond dezelfde tijd in bed.

Heb hem nu ook voor zijn 1e slaapje in bed liggen, maar hij is het praten en het zingen haha....

Probeer het gewoon uit zou ik zeggen.

Stan meldt zich ook niet meer als hij moe is, wij moeten het echt aan hem zien en op tijd erin leggen...

Succes, liefs

Hier wisselende slaapjes ook.
Ik kijk ook niet hoeváák ze moet slapen, maar hoeveel uur.
Julia heeft overdag tussen de 2,5 tot 3 uur slaap nodig.
Als we 's ochtends niks bijzonders hebben gaat ze een uurtje slapen. Als ze wil kan ze ook zo 2 uur slapen, maar ik maak haar na een uurtje altijd wakker.
En dan gaat ze 's middags 2 uur slapen.
Maar als we 's ochtends ergens heen gaan, dan slaapt ze niet. Maar dan slaapt ze 's middags langer.

Wij hadden echt dezelfde problemen als jij met Floor.
Ze wilde 's middags ook niet meer slapen. Wij hebben haar vaak laten huilen. Niet als ze helemaal overstuur is natuurlijk. En inmiddels slaapt ze weer goed. Ik probeer wel wat beter naar haar te kijken. Als ze niet moe lijkt, doe ik haar wat later op bed en slaapt ze wat korter.

Kinderen van deze leeftijd hebben door dat ze invloed kunnen uitoefenen op hun omgeving. Daarom hoor je vaak dat kinderen van deze leeftijd probelemen hebben met eten of slapen. Er een beetje luchtig mee omgaan, maar wel grenzen stellen aan die kleintjes werkt vaak het beste. En de meeste dingen zijn maar een fase, ze gaan ook weer over. Er komen helaas wel weer andere dingen voor terug. Welkom in de wereld van het opvoeden;-)

Julia sliep ook slecht de laatste tijd.... nu weten we waarom: 4 kiezen in een week!!

Nu gaat het weer beter, 's nachts van half 8 tot ongeveer 7 uur/half 8, en overdag 1 1/2 tot 2 uur.

Liefs

Terug
Bovenaan