Niet stil kunnen zitten...

Hoi,

Met verbazing lees ik hier wel eens dat de kids in de hoek worden gezet, begrijp me goed niks mis mee, maar ik zie me dat nog niet doen. Ons zoontje is nogal bewegelijk en ziet in alles wel een uitdaging. In de hoek is een leuk spelletje voor hem vrees ik...

Nu is het in de hoek zitten nog niet aan de orde geweest maar ik vroeg me af of er hier nog meer van die kids zijn die gewoon niet stil kunnen zitten.

Ons mannetje is een goede eter, maar ook daarbij zit hij niet stil, hij ziet en hoort alles. Tv kijken doen we zo af en toe en zelfs dan doet hij alles tegelijk. Mannen kunnen toch maar 1 ding tegelijk? ;)

Liefs Lientje

haha, ook Daniel zit echt niet stil, hij is erg ondernemdend, maar hanteren wij toch de hoek als strafplekje.
Ik heb een kleedje in de hoek gelegd en daar moet hij op blijven zitten, en of hij nou achterstevoren of op zijn kop gaat staan, als hij maar op het kleedje blijft.
Hij probeert er wel vaak vanaf te komen, maar dan zet ik hem gewoon terug tot hij een halve minuut aaneen op het kleedje heeft gezeten, dan ga ik naar hem toe en zeg hem sorry mama voor en moet hij kus of knuffel geven om het goed te maken.
soms is hij boos en wil hij dit niet, en dan gaat de halve minuut opnieuw in, maar dit komt gelukkig heel weinig voor,
In het begin was het echt wel even oefenen, maar na een paar keer straf weten ze echt heel goed wat je wil en bedoelt,

liefs marina

Hahaha,

heel herkenbaar. Mijn oudste was net zo. Op een gegeven moment had hij door dat hij moest blijven zitten, maar........ toen hij wat ouder werd, werd het een strijd, halve ochtenden (nou ja wel een beetje overdreven) was ik bezig om hem in de hoek te laten staan. Op dat moment ben ik de gang gaan gebruiken. Maar even tegen de deur aan staan zodat hij de deur niet open kreeg en dan na een bepaalde tijd mocht hij de kamer weer in. Nu is hij bijna 3 en gaat nog steeds in de gang als hij iets gedaan heeft wat niet mag. Hij komt dan zelf naar binnen en zegt dan sorry mama.

Bij Bente heb ik dit gelukkig nog niet vaak hoeven doen. Bente kan nog niet lopen, dus die kan ik dus wel neerzetten, maar dan schuift ze zo weer weg. Ik zet Bente dan ook in de kinderstoel, even afkoelen. Maar goed dit is denk pas 2 keer gebeurd.

Succes er mee

Groetjes Danielle

Hoi hoi,

Ook Myrthe is een echte woelwater. Altijd al geweest.
Tuurlijk gaan kinderen met straf weer gelijk uit de hoek (of proberen uit de box te klimmen als je dat als strafplek geven)
Het ligt aan jou of je dat tolereerd. Dus bij eerste keer nee zeggen en nog een keer uitleggen dat hij daar moet blijven zitten totdat je terug komt en daarna iedere keer zonder iets te zeggen terug zetten. (de nannymethode)
Het is heel moeilijk. Op een gegeven moment kan je dan de gang gaan gebruiken (zet de voordeur op de knip!)
Myrthe heeft tot nu toe pas 2x straf gehad. Ze luisterd heel goed, en als ze doorgaat is het een teken dat ze heel moe is.
Tja opvoeden is niet alleen kijken wat je kind wel en niet mag maar vooral kijken naar jezelf en je grenzen bewaken.

Ik wil niet betweterig overkomen, sorry als dat zo is. Hoop alleen je tips te geven.

Liefs Irene

Hoi Lientje,

ik herken je verhaal wel.
Ik zie onze dochter ook niet "rustig" in een hoekje zitten. Maar tot nu toe is dat dan ook niet nodig geweest.
Ben ook wel benieuwd naar andere reacties.

Groetjes, Bianca

hahaha

nou, ook nathalia zit niet stil hoor!!!
maar dan komen we toch weer terug bij dat consequent zijn.
als ze gaat staan, zet ik haar weer neer en leg uit dat ze straf heeft.
op een gegeven moment heeft ze t door, en blijft ze zitten.
de ene keer blijft ze gelijk zitten, de andere keer is het een strijd.
maar ze weet t dondersgoed hoor, dat ze straf heeft.
van de week, deed ze iets wat niet mocht.
ik zei alleen maar nathalia (op een strenge toon) en ze ging zelf al in de hoek zitten whahahaha
na een minuutje (ongeveer) kom ik weer naar haar toe, ga op mn knien zitten. zeg dan sorry mama (niet dat ze me na zegt, maar om te oefenen :p)
dan krijg ik een kus en een kroel en dan is alles weer over.

liefs, do

Terug
Bovenaan