niet te troosten

A

Anoniem

Guest
hallo,

mijn zoontje heeft altijd veel krampen gehad, maar soms wordt hij nog wel huilend wakker en is dan moeilijk te troosten, duurt soms wel een half uur, het huilen gaat dan echt over naar krijsen, nou denk ik altijd meteen aan krampen( alsof hij nooit ergens anders om kan huilen) maar die krampen zijn een hele opsessie geworden.hebben meer moeders dat de kinderen niet zo gauw getroost zijn zonder dat ze echt iets hebben of in iedergeval geen pijn, het maakt mij namelijk best onzeker.

groetjes susanne

Het blijft moeilijk hé bij die kleintjes. Het is altijd maar een beetje gissen wat er nou aan de hand is.
Mijn dochtertje kan ook erg krijsen, maar meestal is dat wel over zodra ik haar oppak.
Krampjes hebben toch ook wel bekende verschijnselen; beentjes optrekken enzo? Of is dat niet helemaal duidelijk?
Anders moet je het eens bij het cb aan kaarten.
Succes, Sil

Ben je al eens bij een osteopaat geweest?
Ik ben daar geweest met mijn dochtertje voor haar vk houding en omdat ze zich altijd overstrekte. Bij ons heeft de osteopaat toevallig niet geholpen (fysio wel) maar ik heb heel veel verhalen gehoord van mensen (baby's) waarbij het wel geholpen heeft. Je kunt daar met vanalles terecht (krampjes, niet lekker in je vel zitten, overstrekken, v.k houding, veel huilen etc etc).
Als je het nog niet geprobeerd hebt zou ik gewoon eens bellen voor een afspraak, kan geen kwaad toch!

hoihoi,

ik ben nu een keer bij de osteopaat geweest, maar dit heeft niet geholpen, ik weet\denk dat het probleem ook meer bij mij ligt, ik ben zo gefixeerd op het huilen doordat hij zoveel heeft gehuild, dat ik meteen denk aan krampen, terwijl de kans op krampen helemaal niet groot meer is, mijn dochter had ook wel van die huilerige periodes maar daar was ik toen niet zo mee bezig dat hoorde er gewoon bij, maar ik denk dat die 1e 3 mnd. toch meer indruk hebben gemaakt dan dat ik dacht.

groetjes susanne

oh ja en hij huilt helemaal niet veel hoor, als hij eens in de week een keer flink over de toeren is, is het veel, alleen ikzelf ben er zo druk mee in mn hoofd, begrijpen jullie het nog???
groetjes

Ik begrijp je helemaal hoor. Ik betrap mezelf er ook op; dan gaat het hardstikke goed met haar, vervolgens moet ze even huilen. Vraagt iemand hoe het gaat en dan zeg ik gelijk dat ze zo huilerig is. Terwijl het echt maar een heel klein stukje van de dag was!
Probeer het te relativeren en vooral te genieten van de tijd dat hij niet huilt.
Succes, Sil

dat is idd precies wat ik bedoel! Wel fijn om te weten dat ik niet de enige benmaar ik probeer ook echt te genieten als hij goed in zijn fel zit en dat is vaak gelukkig.

Hoi,

Het is misschien een beetje een rare opmerking, maar zou het helpen om op te schrijven wanneer hij huilt en hoe lang. Als je dat een paar dagen bij houdt dan weet je precies waar je aan toe bent.

Wij hebben het met eten gehad. Borstvoeding was in het begin een drama en toen we over zijn gestapt op flesvoeding ging dat in het begin zo ontzettend onregelmatig dat ik totaal geen overzicht meer had. Ik heb het toen een paar dagen opgeschreven en er bleek toch meer regelmaat in te zitten dan dat ik door had. Ik zat me zo te focussen op alles wat níet klopte dat ik totaal niet in de gaten had dat het allemaal eigenlijk hartstikke goed liep.

Groetjes, KT

Terug
Bovenaan