niet wat anders willen eten

hallo,

ik heb een dochter van bijna zeven maanden die niks anders wil hebben dan borstvoeding.
ze wil geen fruit vers of potje maakt niet uit ze eet het niet.
ze wil ook geen warm eten hoe je het haar ook geeft ze laat het zo weer uit der mond lopen.
we hebben al geprobeert om een voeding over te slaan zodat ze dan wil eten , maar nee hoor dat wil ze ook niet.
fles met pap eet ze ook niet.
ze wil niks anders dan borstvoeding.
heb zelfs al geprobeert om het door elkaar tegeven , maar zelfs dan eet ze het niet.
ze wil het echt niet en van het buro moet ze het anders moet ze opgenomen worden en datwil ik niet.
wie heeft er raad voor ons.
we zijn echt ten einde raad.
alvast bedankt voor het lezen en als er tips komen ook bedankt
groetjes miranda
 
jeetje wat vervelend voor jullie..
Heb je al een beetje diksap geprobeerd??
Of pap van een bordje??
Je zou zeggen dat als je een tijd geen borstvoeding geeft ze vanzelf trek krijgt en wel gaat eten...
Eigenlijk heb ik niet echt tips maar hoop voor jullie dat ze snel gaat eten...
succes liefs
 
Hoi Miranda,

Anders moet ze worden opgenomen? Wat een onzin. Mijn dochtertje van 7 maanden krijgt sinds een week of twee haar fruithapje, daarvoor wilde ze ook niets anders dan haar melkfles. Gewoon blijven proberen, met af en toe een paar dagen rust daarin geven. Tuurlijk is het beter als ze naast borstvoeding nu ook wat anders gaat eten. Maar ik hoor dit veel vaker, hoor. Probeer je er maar niet te druk om te maken. Borstvoeding alleen voldoet volgens mij huis nog wel. Het komt heus wel!!!!
 
Hoi, nou vervelend hoor. Onze kleine man had heel veel interesse als wij zaten te eten. Mischien is het een idee om haar daar meer bij te betrekken/ haar wat gepureerde banaan te geven. (als je dat al niet hebt geprobeerd) Lastig hoor, vooral omdat eten natuurlijk iets is wat ontspannen moet zijn, maar dat gaat zo wat moeilijk he? En wat borstvoeding afkolven en dat geven in een tuitbeker bijv? Zodat ze gewend raakt aan iets anders dan de borst, maar wel borstvoedingmelk blijft krijgen. Sterkte en hou vol, he!
 
Hoi,

Misschien kun je even kijken op het "bijvoedingsforum", wie weet zijn daar wel moeders met hetzelfde "probleem". De link is:
http://www.network54.com/Forum/382080

Succes
 
Bij mijn dochtertje zijn we met 6 maandne begonnen met bijvoeden en het duurde best een paar weken voordat ze iets gevonden hadden, wat ze lekker vond, dus toen zat ze ook wel zo'n beetje op 7 maanden. Wel at ze pap van een lepeltje, maar fruit of groente, niks hoor, alleen de borst.

Van het CB vind ik het maar een vreemde reactie: je gaat geen kind op laten nemen, dat verder gezond is, en eten zal ze er ook niet van leren.
Je kunt wel proberen haar dingen als stukjes brood, pasta (bv. fusilli) te geven of een rijstewafeltje, waar ze zelf wat op kan sabbelen. Zo leert ze zichzelf een beetje eten, en tussendoor kun jij nog eens iets proberen.

Potjes hebben wij nooit gegeven. Bij de eesrte wel geprobeerd in het allereerste begin, maar hij vond het vies en wij ook; je kunt beter iets geven waarvan je weet dat het lekker is dan wat baby's zouden moeten eten. Een aardappeltje peprakt door de groenten en smeuig gemaakt met een beetje boter maakt het allemaal ook lekkerder.

Met 8 maanden at mijn dochter uiteindelijk: bruin brood zonder korstjes (zit prima ijzer in), pasta met een beetje olijfolie of boter, olijf, augurk, mosselen, gerookte zalm en aardbei. Het zijn niet de dingen wara je zo een twee drie aan denkt bij een baby'tje, maar het was wel het enige, wat mevrouwtje wenste te eten. En later kwam er ook nog veel meer bij.

Veel succes en niet wanhopen,
Michelle.
 
Hoi,
Maak je niet te veel zorgen hoor. Want opnemen dat is echt onzin dat doen ze alleen bij extreem ondergewicht of uitdroging.

Tot een jaar is borstvoeding de hoofdvoeding voor een kind. En de rest is bij zaak.
Laat haar lekker geneiten van de borst. En geef haar iedere dag eten het liefst als jij of jullie zelf ook eten. En stop haar tussen door wat in haar handje.

Doe bijvoorbeeld een paar dagen een gepureerde banaan dan went ze aan 1 smaak te gelijk.
Sommige kinderen vinden het leuker of spannender om uit het vuistje te eten dus een stuk goed gaar gekookte bloemkool.

Maar echt zolang ze goed groeit hoeft ze echt niet opgenomen te worden.
succes
 
Waarom moet ze opgenomen worden? Valt ze af?
Mijn dochter is nu 8 maanden en ze lust helaas nog steeds niets. Ik krijg hooguit een paar theelepeltjes voeding erin, dan gaat haar mondje echt op slot. Van het cb moet ik minder melk geven maar dan wordt ze midden in de nacht wakker van de honger. Dat doe ik dus niet meer. Het komt vanzelf wel en ik blijf natuurlijk wel aanbieden.

Succes
 
Terug
Bovenaan