niet wat anders willen eten

Hai, nou, wel vervelende situatie voor je, zo die druk van het CB achter je, echter ben het met alle bovenstaande eens, zo'n vaart zal het niet lopen, zolang ze niet afvalt of uitdroogt.

Ben zelf bij mijn dechter van nu 8 maanden , al 2 maanden bezig de bijvoeding te introduceren, nu , na ruim 1 maand, eet ze een flinke fruithap. Groente wil nog in het geheel niet, ook niet als ik 1x BV weglaat, ze doet het niet, houdt haar mondje na de 2e hap stijf dicht.......
brood lijkt allemaal vast te kleven aan haar gehemelte, dat zal ik hier trouwens op het forum eens vragen hoe men dat toch doet. Eveneens geen succes dus.........Tja, daardoor drinkt ze meestal 5x, soms nog 6x........nou ja, eens zal ze wel gaan eten.

Overigens hoor ik van werkende moeders die problemen hebben met gekolfde melk geven, i.v.m. dat ze gaan werken, dat het erg goed schijnt te helpen, dat een ander dat doet , dus niet mams zelf. Wie weet zou zoiets ook helpen met bijvoeding....Als ze jou ziet, weet ze min of meer dat dat heerlijke spul ook beschikbaar is (BV)............, enfin, wens u veel succes, en probeer je eigen weg hierin te vinden, als je er over blijft piekeren, zou je het ook altijd eens aan je huisarts kunnen voorstellen, wellicht kan zij of hij je geruststellen.Hey succes!! En goed hoor, dat je nog BV geeft!!!
groet, martine
 
Wat reageert dat CB raar zeg? Mijn dochtertje is nu ruim 7 maanden, en nu begint ze lol te krijgen in de bijvoedingen.
Ik kreeg zelfs even het advies maar een potje te geven omdat dat milder is.... OOk onzin vond ik zelf, is erg duur, en vind ik zelf ook helemaal niet lekker, er zit toch zo'n gekunsteld smaakje aan.
Blijven aanbieden. Wil ze het niet, dan probeer je het week later weer, en zo kom je er wel.
Het is wel belangrijk dat ze een keer wat bijvoeding krijgt, vanaf een maand of 6 hebben ze niet meer genoeg aan alleen maar borst of fles. Maar het luistert heus niet zo nauw dat wanneer ze nu nog niets van bijvoeding eet, dat ze opgenomen moet worden.
Dan wordt die hele bijvoeding al helemaal een halszaak en misschien wel een traumatische ervaring, wanneer ze de opname aan de bijvoeding koppelt.

Probeer gewoon op je gevoel af te gaan, je dochter geeft het wel aan. Maar blijf het proberen.

Veel succes
Willemijn
 
Hoi Miranda
Mijn dochtertje wordt volgende week 1 jaar en wil eigenlijk ook bijna alleen maar bv. Een 1 1/2 maand geleden ben ik naar een logopediste doorgestuurd en daar heb ik wat tips gekregen waarmee ik haar wat aan het eten kreeg. Maar de laatste weken stelt het weer helemaal niets voor. Inmiddels volgt ze weer wel haar eigen groeilijntje. Ik heb er best wel vertouwen in dat het goed komt. Maar ik zou toch wel liever zien dat mijn dochterjte wat fruit en groente zou eten. op een gegeven moment ga je toch twijfelen of ze niets te kort komt.Maar met 7 maanden is het toch helemaal nog geen probleem hoor.
 
hallo damens

bedankt voor jullie re.
ik voel me nu niet zo alleen en probeer zekker de tips die sommige me gaven.
ik heb nu zo iets van bekijk het maar buro als ze niet wil wil ze niet en borstvoeding is goed en dat ze niet volgens de lijnen doet ja dat is jammer ,maar niks aan te doen.
ja ze zijn bang dat ik me kind verwaarloos ,omdat het niet wil eten
heeft nog een moeder hier mee temaken gehad terwijl we het beste voor onze kinderen willen.
ik laat haar van de week maar lekker genieten van de borst en weer ff rust in huis krijgen kwa voeden en dan maandag proberr ik haar weer wat aan te bieden en als het niet wil dan twee dagen later maar weer het zal wel een keer komen dan.
bedankt voor de tips
groetjes miranda
 
Ik zou me niet druk maken zolang je dochtertje aankomt. Pas als ze gaat afvallen moet je je druk gaan maken, want dat is niet normaal voor een kindje van die leeftijd. Mijn dochter zat altijd helemaal onderin de curve en mijn CB deed ook alsof dat verschrikkelijk was, maar elke keer dat ik kwam wegen, was ze gewoon aangekomen (soms maar een ons in twee maanden, maar toch. Mijn ervaring is dat veel CB's na een half jaar vinden dat je wel lang genoeg BV hebt gegeven, zelfs als je diep in je hart weet dat het goed is en je wel veel langer BV zou willen geven.
Mijn dochter is vrolijk en ontwikkelt zich vlot, dus er is niets mis mee.
Daarom probeer ik jou gerust te stellen, het is echt niet abnormaal als je kindje op die leeftijd alleen maar BV wil. Zolang ze groeit en vrolijk is is er echt niets aan de hand. Ieder kindje is immers verschillend, wie weet krijgt ze over een maand ineens interesse in ander eten.

Groetjes Freda
 
bedankt nogmaals voor de opbeurende woorden en tips.
ze wil alleen niks weten van de tips dus eet ze nog niet.
maar ik voel me nu niet meer zo onzekker en geniet nu lekker van haar met de borst geven.
nogmaals bedankt
groetjes miranda
 
Terug
Bovenaan