Niet weg durven zonder baby

Praktisch idee (goed gejat): schoonouders mee naar Italië als oppas. Dan ben je wel alleen op de bruiloft maar is je kindje lekker dichtbij en heb je toch je week daar, als korter geen optie is. 
zo hebben vrienden van ons dit gedaan. 
zelf ben ik thuisgebleven bij onze zoon en is mijn man gegaan naar een bruiloft van een vriend van hem, maar dat is niet hetzelfde als je eigen zus natuurlijk. 


en helemaal niet gek om je kindje zo dichtbij mogelijk te willen houden hoor!
 
Ik heb mijn 1ste serieus de eerste weken amper losgelaten, letterlijk! Nou ja zeg, opvoeden is loslaten? Erg bot gezegd hierboven vind ik! Pasgeboren, traumatische bevalling enz. Speelt allemaal mee. Sorry dan ben ik maar ‘raar’. Onze oudste is 2,5 en heeft nog nooit ergens anders gelogeerd. Alleen oma doet wel eens oppassen en dat is bijna uitsluitend alleen voor noodzaak ivm werk. Ja we gaan (gingen vóor de Coronasjit) wel eens wat leuks doen, niet altijd met kind. Maar een week?! Hemel nee. Nog geen 1 nacht ?. Dan mijn vraag: moeten jullie ook de gehele week aanwezig zijn daar? En met alles meegaan? Wellicht kunnen jullie voor 2 daagjes, met baby? Of 1 overnachting (alleen met t trouwen en feest dus daar) zonder baby? Enzenz. Er zijn veel meer opties waarbij je niet je zus hoeft te zeggen: wij komen niet. Begrip zal ze vast wel hebben voor een aanpassing. Want beperkte opties, dat is hoe je het nu beschrijft. Dikke week hel zonder baby/dikke week teveel prikkels met de baby/of helemaal cancelen. Kijk het even aan, en fix zowieso binnekort een oefen uurtje voor je schoonouders. Zoiets bouw je op. Van dat zij op een langere visite komen en je de dag laat meemaken zoals jij het graag hebt. Tot 1 uurtje alleen laten keer daarna, zelf stukje wandelen met je telefoon in je hand ? dan een middagje bij hun thuis, jij even boodschappen doen als afleiding ofzo. Zo raak jij niet direct in paniek, geloof me ik was jou. Nu werk ik weer 5 dagen ?. Heel veel succes en nooit iets doen waar je je niet goed bij voelt. Ook niet omdat anderen zeggen dat je gek bent/aanstelt of whatever! ?❤️
 
Nog een toevoeging op wat ik eerder typte, zat er nog even over na te denken haha. Het is soms voor de omgeving die nog niet zo gewend is dat mensen om hen heen kinderen hebben en die zelf geen kinderen hebben, echt nog totaal onbekend dat je je kind niet even ergens een week onderbrengt. Jullie zijn niet meer met z'n tweeën, maar voortaan met z'n drieën en jullie kindje is een onderdeel van jullie. Lastig of niet, dat is gewoon wat het is. Je kind gaat vanaf nu voor op je zus en dat zal ze moeten accepteren, want zij kan voor zichzelf zorgen en je kindje niet. Een dagje je kind onderbrengen voor een huwelijk kun je evt van mensen vragen maar een week kan eigenlijk gewoon niet vind ik. Vrees dat je dat gesprek gewoon aan moet gaan en dat ligt niet aan jouw hormonen of moeite met loslaten ofzo. 1/2 dagen zonder kind en anders een week met je kindje (waarbij schoonouders mee laten gaan een top optie is die hieronder genoemd werd haha). Veel succes en luister maar naar dat moedergevoel, want het is niet gek wat je voelt.
 
Dat zou ik ook zeker hebben! Een week is dan ook wel erg lang. Is er misschien een compromis te vinden. Is de vader van je zoontje in beeld? Misschien laat je met geruster hart je zoon bij papa achter dan bij je schoonouders? Kan je niet korter naar Italië? Bv drie dagen ipv de hele week?
 
Nou sorry maar tegen die tijd is je kindje pas 3/4 mnd. Ik zou dus echt niet een week weg gaan zonder kind. Op die leeftijd liet ik mijn kids nog niet eens 1 nachtje logeren. Ben daar pas met een mnd of 6 mee begonnen. Langste wat wij ooit weg zijn gegaan zonder kids is 4 dagen new york geweest en toen was de jongste 10 mnd. Dat vond ik lang genoeg. Dus ik zou mijn kindje toch gewoon meenemen. Aangezien er een huis geboekt is kun je je makkelijk terug trekken met je kindje. Neem toch aan dat je familie wel snapt dat je niet tot laat in de avond kunt feesten met een baby erbij.
 
Precies wat hier al staat. Ik herken mezelf. Hulp zoeken? Welnee. Dat vind ik wat kort door de bocht. Mijn zoontje is nu 17 maanden en zelfs ik ben nog geen nacht op pad geweest zonder hem. Vinden mensen dat raar.. nou dan is dat maar zo. De eerste keer dat ik hem moest achterlaten was toen ik naar de fysio moest. Ik heb toen een potje flink staan janken en wilde niet meer weg☺️ ik moest ook de momenten opbouwen van weggaan, maar ik was heel goed in uitstellen. Dit komt uiteindelijk wel goed. Je moet doen wat goed voelt. Meenemen en daar zorgen voor een prikkelarme omgeving of alleen heen en weer voor bv 2 dagen. Mijn neefje was 3 maanden toen hij mee naar Griekenland kwam (1 week) voor onze bruiloft. Ik was heel blij dat ze er was! En we hielden allemaal in de villa rekening met de baby. Mijn zusje vond het doodeng en zag er als een berg tegenop, maar samen met haar man en nog een 7 mensen is het echt heel goed gegaan! Je gevoelens in ieder geval kenbaar maken.
 
Zou dat ook zeker niet doen. Als je je er goed bij voelde en dacht dat je kindje er geen last van had prima maar dat is niet zo dus voor wie en waarom zou je het dan doen?
Leuk als mensen in het buitenland trouwen maar ik vind sws dat je er dan niet klakkeloos vanuit kunt gaan dat iedereen maar kan komen. Helemaal in deze coronatijd. Komt er een lockdown of moet je in quarantaine, zit je daar. Misschien ver gezocht maar het js nogal een vreemde en onvoorspelbare tijd om te reizen nu. 
Maar goed ik ben sinds ik een baby heb denk ik wel wat egocentrischer geworden en dat bevalt me prima. Prio 1 is de baby. Prio 2 ik zelf/ ons gezin. En een zus die gaat trouwen in Italie zou daar toch echt een beetje achteraan mogen schuiven. Dus ik vind het absoluut niet gek wat je zegt. Het getuigt alleen maar van heel veel liefde voor je kindje. 


Een oplossing is lastig, je kindje meenemen snap ik wel dat je dit niet wilt. Maar een week wegbrengen ook niet. Is enkele dagen/ nachten wel een optie of zit je daar dan écht niet voor je plezier? Ik snap dat je niet enkel en alleen vanuit je gevoel kunt handelen en voor je zus een compromis "moet" doen maar als het echt niet goed voelt zou ik daar naae luisteren. En als het wel gaat idd max 3 dagen gaan. 
 
Buiten het feit dat ik niet zonder baby zou gaan vind ik het ook erg vreemd om in deze tijd een bruiloft in het buitenland te houden. Ik zou er dus ook heel goed over nadenken of ik zelf wel zou gaan. Hey wordt nog steeds afgeraden om te reizen. 
 
Terug
Bovenaan