<p>Haai allemaal,</p><p>Sinds een aantal weken, hebben wij problemen met het inslapen van onze dochter (19mnd). Tussen 7 uur en half 8 leggen we haar op bed, met nog een flesje melk. Maar na een kwartier is het echt overstuur huilen, en wil ze haar kamer uit. We blijven dit vaak elk kwartier weer opnieuw proberen en rond half 10, als ze dan nog niet slaapt, leggen we haar in ons bed en dan slaapt ze vrijwel binnen een kwartier wel, soms ook niet en zijn we nog 1 uur met haar bezig. Ik heb het idee dat ze bang is in haar eigen slaapkamer, dankzij onze buren. Wanneer zij sochtends wel eens huilde, begonnen zij namelijk heel hard te bonken. Ook hebben zij regelmatig ruzie, waarbij geschreeuwd word en hun slaapkamer grenst aan die van onze dochter. </p><p>Ik leg het niet gelijk neer bij angst, misschien ligt het aan de leeftijd? </p><p>Iemand tips? We hebben (naar mijn idee) bijna alles wel geprobeerd. Voor het slapen in bad (met van dat eucalyptus rustgevende wasgel), knuffelen, op schoot de warme melk, boekje voorlezen (probeert ze de pagina's er uit te scheuren), op mn arm door huis lopen om haar slaperig krijgen, kwartiertje later op bed, kwartiertje eerder op bed, op bed wanneer ze net in haar oogjes wrijft, zeggen dat beer ook gaat slapen dus dat zij ook lekker moet slapen. Maar niks helpt! Elke avond is het tussen half 10 en 11 uur voordat ze slaapt.</p><p>Dus als iemand nog tips heeft, gooi ze hier neer x</p>