Niet willen/durven slapen.

Misschien is ze wel overprikkeld.. dan kan ook zijn overmoeid.. het mindere goed slaappatroon vergt ook van haar veel.
Bij mij ging ze slapen maar ik negeerde haar dan ook echt. De ene keer lukte dit beter dan de andere keer. Wij wisselde wel af want soms werd ik er ook hopeloos van ?
 
[quote quote=10102000]Misschien is ze wel overprikkeld.. dan kan ook zijn overmoeid.. het mindere goed slaappatroon vergt ook van haar veel. Bij mij ging ze slapen maar ik negeerde haar dan ook echt. De ene keer lukte dit beter dan de andere keer. Wij wisselde wel af want soms werd ik er ook hopeloos van [/quote]
Ik vind het echt moeilijk allemaal. Bij oma en opa slaapt ze namelijk wel. Maar bij ons.... wordt er een beetje moedeloos van. 
Vanavond huilt ze weer zo hysterisch alsof ze onwijze pijn heeft. Wel veel poepluiers weer trouwens, maar als ze uit bed is, is ze vrolijk
 
Hoi!
Ik herken het ook. Sinds we op vakantie zijn geweest en het zo warm was, werd m’n dochter (14 mnd) wakker na ong een uur. We lieten haar toen spelen en na een uur sliep ze meteen weer in. We staken het op de hitte en een ander bedje maar nu we alweer een paar weken thuis zijn wil ze helemaal niet meer inslapen. Ze gaat loef in dr bedje liggen, lekker met dr knuffeltjes maar zodra ik wegloop en de deur dichtdoe is het krijsen. Ze huilt hysterisch en bonkt of springt op en neer. We hebben haar al verschillende keren naar beneden gehaald maar het is dan zo half 10 eer ze weer op bed ligt. Overdag kan ze heel hangerig zijn en moe en dat is ook logisch maar juist overdag slaapt ze prima in... dit vinden we heel apart juist omdat we hetzelfde ritueel doen. Wie heeft een tip? 
 
[quote quote=10103207]Hoi! Ik herken het ook. Sinds we op vakantie zijn geweest en het zo warm was, werd m’n dochter (14 mnd) wakker na ong een uur. We lieten haar toen spelen en na een uur sliep ze meteen weer in. We staken het op de hitte en een ander bedje maar nu we alweer een paar weken thuis zijn wil ze helemaal niet meer inslapen. Ze gaat loef in dr bedje liggen, lekker met dr knuffeltjes maar zodra ik wegloop en de deur dichtdoe is het krijsen. Ze huilt hysterisch en bonkt of springt op en neer. We hebben haar al verschillende keren naar beneden gehaald maar het is dan zo half 10 eer ze weer op bed ligt. Overdag kan ze heel hangerig zijn en moe en dat is ook logisch maar juist overdag slaapt ze prima in… dit vinden we heel apart juist omdat we hetzelfde ritueel doen. Wie heeft een tip?[/quote]
Mijn dochtertje slaapt nu iets meer dan een week heel goed. Dit is gekomen door een tip van een collega van mij. Ik doe haar nu in bad met lavendel badzeep, en daarna masseren met olie. Als ik haar niet in bad doe, gebruik ik lavendelolie. En op de een of andere manier, werkt dit dus heel goed. Vanavond zelfs gaan slapen zonder badje en olie. Misschien dat dit bij jou ook helpt?
 
Ik heb hier ook een jongetje (nu 4 jaar) dat ook niet wou slapen rond die leeftijd.
Ook alles geprobeerd en niks hielp!
Op een gegeven moment een stoeltje in de gang gezet en na het naar bed gaan ritueel op het stoeltje zitten wachten tot hij sliep en dan naar beneden gegaan, maar iedere keer weer rond 11 a 12 uur weer wakker.
Het inslapen gaat nu wel redelijk goed maar hij is altijd snachts nog weer wakker, hij slaapt vanaf dat hij snachts wakker word bij ons in bed.
Op een gegeven moment ben je zelf ook op van het proberen dat je dat maar toe laat, en denk dat dit ook vanzelf wel weer over gaat.
Succes! hoop dat ze snel een beetje dr rust weer kan vinden :)
 
Terug
Bovenaan