Niet willen eten..

Onze dochter van 15 maanden weigert de laatste dagen om fatsoenlijk te eten.. een paar hapjes en het is alweer klaar.. we gaan de strijd niet aan, want schieten we toch nog niets mee op.

Flesje melk pakt ze gelukkig wel!

Wie herkent dit, en wat doen we eraan?
 
Het kan een fase zijn, maar het kan ook zijn dat er een tandje door komt. Blijf het eten aanbieden en wanneer het maar een paar hapjes zijn dan is dat niet anders helaas. Eventjes wat minder eten kan opzich geen kwaad, zolang ze niet snachts wakker wordt van de honger natuurlijk. Hopelijk eet ze binnenkort weer beter.
 
Idd misschien tandje of iets anders aan de hand in de mond waardoor eten en drinken niet prettig is? Eet ze van alles weinig of gaat koud bijv. Beter dan warm of hard beter dan zacht voedsel?? 
 
Jahoor heel herkenbaar! Onze dochter is 21 maanden en heeft ook wel eens een dag of dagen dat ze veel minder eet. De afgelopen dagen ook en ik denk dat dat door de warmte kwam, zelf heb ik dan eerlijk gezegd ook veel minder trek om te eten. Maar het kan allerlei oorzaken hebben: warmte, tandjes, geen trek, afgeleid, etc etc.  
je doet er niet zoveel aan, blijven aanbieden en zorgen dat je kindje goed drinkt want dat is veel belangrijker. Wij geven trouwens wel altijd een toetje (yoghurt/kwark) ookal heeft ze niet gegeten, we doen dus niet aan 'straffen' of 'belonen' als het om eten gaat. Overigens geven we niet iets anders dan wat er op het menu staat, ik denk namelijk dat dan het einde zoek is..
gelukkig gaat het 9 van de 10 dagen heel goed en na 2 (warme) dagen weinig eten heeft ze vandaag weer zitten schransen. Ik hoop dat het bij jullie ook snel weer beter gaat!
 
Terug
Bovenaan