Niet willen eten

Hallo allemaal,

Onze zoon van 11 maanden wil sinds ruim een week nauwelijks meer eten. De fles wil hij nog wel. Ik dacht eigenlijk dat het kwam omdat hij soms weer tandjes ging krijgen. Hij kwijlt ook heel erg en heeft veel vieze luiers. Maar ik voel nog helemaal niks. Hij wil geen brood, geen fruit, geen warm. Het enige wat er nog een beetje in gaat is een cracotte of een liga. Zijn er meer moeders hier met kindjes in dezelfde leeftijd die dit herkennen?

Gr. Corina
 
Hoi Corina,

Weet dat het heel moeilijk is maar maak er vooral geen strijd van. Zet hem wel bij jullie aan tafel als jullie eten. Bied wel wat aan en verder zou ik het even laten. Hij komt vanzelf wel. Hij zoekt nu duidelijk je grens op en hoe meer hij weerstand van je krijgt hoe langer hij het vol houdt.

En hij drinkt wel zijn fles.......Laat het even zo!
Komt denk ik vanzelf wel weer.

Liefs Moi (Mich)
 
Hoi Corina,

Weet dat het heel moeilijk is maar maak er vooral geen strijd van. Zet hem wel bij jullie aan tafel als jullie eten. Bied wel wat aan en verder zou ik het even laten. Hij komt vanzelf wel. Hij zoekt nu duidelijk je grens op en hoe meer hij weerstand van je krijgt hoe langer hij het vol houdt.

En hij drinkt wel zijn fles.......Laat het even zo!
Komt denk ik vanzelf wel weer.

Liefs Moi (Mich)
 
Hoi Corina,

Weet dat het heel moeilijk is maar maak er vooral geen strijd van. Zet hem wel bij jullie aan tafel als jullie eten. Bied wel wat aan en verder zou ik het even laten. Hij komt vanzelf wel. Hij zoekt nu duidelijk je grens op en hoe meer hij weerstand van je krijgt hoe langer hij het vol houdt.

En hij drinkt wel zijn fles.......Laat het even zo!
Komt denk ik vanzelf wel weer.

Liefs Moi (Mich)
 
Hier begon het ook zo rond die leeftijd. Het enige wat erin ging was pap, vlees en limonade.... En daar heeft ze bijna een jaar op geleeft.

Ze is nu 1 jaar en 11 maanden en sinds een week of 3 begint er verbetering in te komen. Ze eet nu bijna altijd brood, fruit en yoghurt. Ze eet nu ook al 4 soorten groente dus wij zijn helemaal in de haleluja stemming......

Ik heb zelf wel het idee dat het door papa erger is gemaakt. Die kan heel boos en geirriteerd doen als ze niet goed eet dus die voede het gedrag alleen maar. Sinds ik papa duidelijk aan zn verstand heb kunnen peuteren dat hij het gedrag moest negeren gaat het ook beter......

Wij gaven trouwens wel vanaf de eerste verjaardag elke dag een multi vitamine tablet. We noemde dat een 'bij het eten snoepje' en dat at ze maar al te graag op..... Het is iig beter dan niets......
 
Terug
Bovenaan