Niet willen eten

Mijn dochter is nu 13 maanden en eet (tot nu toe) nog goed mee, maar merk wel dat het met vleeswaren op het brood al moeilijker wordt.

Ik bied haar eten aan en zodra ze het (letterlijk) afslaat stop ik gelijk met geven en gaat het bord de andere kant op en is het ook gelijk klaar. Tot nu toe hebben we eerder strijd omdat het op is als anders om. Maar kinderen kunnen in no time omdraaien, dus ik wacht het wel af wat ons nog te wachten staat.


Succes.
 
Onze meneer heeft dit ook gehad. Bij hem waas het met 10 maanden. Maar bij hem bleek het een dubbele middenoorontsteing te zijn. Goed in de gaten houden dus. Vooral niet dwingen om te eten, drinken is veel belangrijker.

Sterkte!

Groetjes,

Miriam
 
Hallo dames,

Bedankt voor jullie reacties. Het gaat nu al beter met eten. De afleiding met een speeltje doe ik altijd al maar dat hielp dus niet. Ik ben er nu al wel achter dat meneertje ZELF wil eten. Dus ik moet het stukje brood niet in zijn mond stoppen, maar op het blad van de kinderstoel leggen...... Dus hij heeft al een heel eigen willetje. Maar ja, met warm eten gaat dat een beetje lastig, dus dat is nog wel tobben nu. Behalve vrijdag, toen aten we bruine bonen. Hup, wat boontjes op het blad en eten dat hij deed! Op een gegeven moment heb ik 'm echt niet meer gegeven omdat ik bang was dat hij anders buikpijn zou krijgen. Hij had behoorlijk wat gegeten. Dus ik ga er maar van uit dat het een fase is en maak me er maar niet te druk om.
Wel heb ik nu ook het idee dat hij een beetje uitgekeken raakt op zijn koekjes. Hij krijgt nu nijntjekoekjes, cracottes, liga of ontbijtkoek. Maar alles gooit hij weg. Nu heb ik 'm vanmorgen zomaar een paar kruidnootjes gegeven. Nou jullie hadden dat gezichtje moeten zien! Hij straalde en zat te smikkelen! Dus ook maar op zoek naar andere koekjes :)

Groetjes Corina
 
Hoi Corina

Ja Sanne doet dat hier al een tijdje zelf brood eten. Wel stukje voor stukje anders ligt het hele bord met inhoud op de grond.
Met avond eten geef ik Sanne een volle lepel en ze stopt die dan vrolijk in haar mond.

De lege lepel is dan voor mama.

Liefs Mich
 
Haha, wat herkenbaar! Mijn dochter wou ook niet meer eten. Ze sloeg alles weg. Na een paar dagen klieren kwamen wij erachter dat mevrouw het zelf wil doen. Nu doe ik het op de lepel en zij stopt het in haar mondje en zo is haar bordje in rap tempo leeg haha. Oh ja, ze was toen ook ong 12 maanden, nu met 16 maanden eet ze nog steeds zo.

Liefs!
 
Terug
Bovenaan