Niet (willen) luisteren!!!

Hoi,

Die van ons (bijna 3 jaar) is bijna niet anders. Hij gilt en lacht me idd ook uit. Maar waar bij mij af een toe de stoppen echt van doorslaan is dat hij me steeds vaker slaat. Als ik zeg dat hij een droge luier krijgt, ram dan heb ik er een te pakken. Als ik niet direct begrijp dat hij zelf zijn broek uit wil doen, ook weer een klap. Als ie naar bed moet is het helemaal feest. Dan ramt ie er echt op los, het doet nog pijn ook!
Het gekke is, wij slaan hem nooit, zelfs geen tik op de luier. Ook elkaar geven we nooit een klap. (lijkt me logisch, maar blijkt het niet altijd te zijn!!). Het enige wat ik me kan bedenken is dat er op de psz flink wordt gemept door bepaalde kinderen. Met dit verhaal is hij ook een keer thuisgekomen. Hij zelf is echter de voorbeeldigheid zelve volgens de peuterjuf. Nu geloof ik wel (zegt de juf) dat een kind dingen doet bij die persoon waar die zich veilig voelt, maar ik heb geen idee hoe ik hem dit gedrag af kan leren. Als iemand een tip heeft dan zou ik hem erg graag horen voordat ik bont en blauw ben.

Groetjes,
Angela
 
Hoi hoi!
Ik lees graag mee met zinnige reacties!! Ik heb ook zo'n klein draakje in huis momenteel, word er gek van. Als we hem straffen dan is het ook slaan en trappen. Ik probeer ook veel te negeren, maar kan toch niet alles over mijn kant laten gaan????
Wie heeft gouden tips??
Patricia
 
Terug
Bovenaan