niet willen omrollen, maar volop gaan staan

Hoi allemaal,

Kayleigh is 7,5 maand en stond ook al heel vroeg op onze schoot te springen. Als je haar liet zitten begon ze te huilen en zodra je haar weer op haar beentjes zetten was ze weer vrolijk. Nu is ze inmiddels zover dat ze zelf in de box staat en zich optrekt aan de tafel e.d. Ook kruipt ze vrolijk door het huis dus denk niet dat het echt veel kwaad kan als ze al zo vroeg proberen te staan.

Groetjes Debbie en Kayleigh
 
Hoi moeders,

Gelukkig...er zijn meerdere enthousiaste staankindjes.
Lotte wordt sinds de derder maand elke dag een keer of vijf op haar buik gelegd en dan gaat ze voor zich uit staan grabbelen en graaien, maar rollen ho maar.
eigenwijs dingske.

Groetjes Suzanne
 
Hoi Suzanne,

Amy (geboren op 12-10-05) wil ook steeds staan, al van kleins af aan. Zodra je haar op schoot neemt, strekt ze haar benen en wil ze staan.  Als ze bij je  zit en  gaat huilen en je zet haar overeind, dan begint ze meteen weer te lachen. Ze staat al heel stevig op haar beentjes, ook als we haar alleen bij de handjes vasthouden en ze vindt het geweldig!
In het begin vond ze het nooit fijn om op haar buik te liggen. Op advies van het CB hebben we haar toch elke dag een paar minuutjes op haar buik gelegd, maar dat eindigde bijna altijd in huilen. Sinds een paar weken kan ze zelf van haar rug naar buik rollen en dit doet ze  zodra ze in de box ligt. Nu vindt ze het dus wel leuk om op haar buik te liggen. Helaas kan ze nog niet terug rollen, dus als ze moe wordt, legt ze haar hoofd neer of ze gaat jengelen.

Nog even over het staan... ik probeer het niet te vaak te doen, maar ze vindt het zelf altijd geweldig, en doet het ook zelf. Als ze ligt en ik trek haar aan haar handjes omhoog, dan gaat ze niet zitten, maar gelijk staan! Volgens mijn schoonmoeder was mijn vriend  als baby net zo, die kon ook al met 5 maanden staan (wel vasthouden natuurlijk).

groetjes,
Simone
 
Terug
Bovenaan