niet willen slapen tussen 19.00 en 22.00

Nou, zoals de titel het al zegt: ik heb een volgend probleem. Sinds gisteren wil ons ventje na de fles van 19.00 niet meer gaan slapen. Ik verschoon hem eerst, geef daarna de fles, knuffel dan nog een beetje en stop hem dan in. Maar sinds gisteren wil hij dan niet gaan slapen. In eerste instantie brabbelt hij nog wat, daarna wordt het jengelen wat overgaat in huilen en dit huilen wordt vervolgens krijsen. En dat gaat zo hard! Gisteren hebben we hem 3 x getroost en vervolgens maar uit bed gehaald. Hij is toen op mijn borst in slaap gevallen en daarna hebben we hem in bed gelegd. Zo rond 22.00. Vervolgens werd hij om 23.00 wakker en barstte van de honger. De fles had hij toen binnen 5 minuten leeg en vervolgens heeft hij tot 7 uur vanochtend geslapen. En misschien nog wel langer als ik hem niet had wakker gemaakt. Vanavond hebben we dus maar iets meer voeding gegeven en hem vervolgens op bed gelegd. Inmiddels heb ik hem al 2 keer getroost en terwijl ik dit zit te typen is hij weer heel hard aan het huilen. Wat nu???? Ik ben bang dat als ik hem nu te vaak uit bed ga halen, dat hij dan helemaal niet meer wil gaan slapen. HELP!

Hoi,

Ik begrijp uit je woorden dat het voorheen geen probleem was... Maar Christian slaapt vrijwel nooit tussen 18:00 en 21:00 uur, nooit gedaan (nou ja, afgezien van de 1e week). Dan heeft hij altijd zijn wakkere uurtjes en zou het flink krijsen zijn als we hem in bed zouden leggen. Nu brengt hij de avond afgewisseld door op schoot of in de box en valt meestal tegen 21:30 uur in slaap (waar hij zich dan bevindt). Hij wordt dan wakker gemaakt voor zijn voeding van 22:30 en valt dan zonder problemen in zijn eigen bedje in slaap tot de volgende ochtend 6:00 uur.
Misschien is jouw baby ook te wakker? Dan zou hem wellicht kunnen laten "opblijven" totdat hij moe wordt.
Als hij juist alle tekenen van oververmoeidheid laat zien, dan vrees ik dat je toch even moet doorzetten en hem in bedje moet laten en daar troosten. Misschien sprongetje??

Het zijn niet echt goede tips, maar dan weet je in ieder geval dat niet alle baby's in de avond slapen..
Veel succes!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (6,5 weken)

Hoi,

Lijkt me niet zo'n probleem toch, alle kinderen zijn per dag een poosje wakker en beter om deze tijd dan dat ze het snachts doen....mijn dochter van drie weken is ook regelmatig savonds wakker en zit dan lekker bij ons om zich heen te kijken, dan krijgt ze nog een voeding en gaat daarna lekker slapen, mijn oudste die inmiddels drie is was ook vaak savonds wakker...

liefs Yvonne

hallo,

ik hoor eigenlijk thuis op het novemberforum maar zat toevallig hier even te lezen, zowel mijn dochtertje en mijn zoontje zijn de eerste 8 a 9 weken sávonds wakker geweest de ene keer huilen de andere keer gewoon lekker wakker, het schijnt in het begin toch normaal te zijn vanwege het ritme dat ze nog moeten krijgen, de kinderen van mijn zusters hebben het ook allemaal gehad, maar troost je het gaat echt over, na een paar weken als ze ritme wat meer te pakken hebben gaan ze de avond gewoon weer slapen en zijn ze overdag wat meer waker,

nou succes ermee, groetjes susanne

Hoi,
heel normaal hoor dat ze tussen die tijd 's avonds niet slapen. Quinn had dan ook altijd zijn wakkere periode en ik heb dat van meer mama's hier gehoord.
Ik zou je kindje na die avondvoeding gewoon lekker in de box houden tot de late voeding en het daarna naar bed doen.
Groetjes Veerle

Hoi hoi, ook Fenna is savonds altijd wakker, soms wel van 17.00 uur
tot 22.00/23.00 uur!
Overdag slaapt ze als een roosje, en vind ik het zielig om haar dan wakker
proberen te houden!
Ze brengt de avond op schoot of in de box door. Meestal na de fles van
21.30 uur gaat ze rustig liggen en valt even later in slaap.
Succes!! Groetjes, Alida.

Hier ook wakker aan het begin van de avond, zo gauw het huilen begint dan gaat hij in badje en daarna lekker zijn bedje in. Dan is hij meestal door het badje lekker rozig geworden en dut zo in.

Groetjes
Chris

boas is rond die tijd ook niet in bed te krijgen en op schoot slaapt hij wel.ik hou hem meestal tot half 9 op schoot en dan probeer ik t toch even.soms lukt het soms niet.gisteren was hij zo moe dat hij al sliep voor ik de deken over hem heen had getrokken.zo schattig.

Terug
Bovenaan