Niet willen slapen

Ons dochtertje van 8 acht maanden slaapt bijna niet. Overdag slaapt ze alleen tijden wandelen. fietsen of auto rijden en dan is het nog maar 's morgens een half uur en 's middags ook een half uur.
's Nachts is het helemaal erg. Ze wordt regelmatig huilend wakker en wil soms na 02.00 uur niet meer slapen. Wie heeft er voor mij tips of adviezen. Mijn man en ik zijn doodmoe.

Groetjes, Nanda
 
Is je dochtertje rustig als jullie er zijn, dan kan en mag je ervan uit gaan dat er niets medisch aan de hand is. Laat haar dan gerust een uurtje huilen. Ga weer kijken en laat zien dat je er nog bent. Huilen wordt dan waarschijnlijk weer even erger maar zal daarna weer afnemen. Van uitputting valt ze dan vanzelf in slaap. Het klinkt heel erg zielig maar het is echt beter voor alle partijen. Waarschijnlijk doe je de eerste nachten nog geen oog dicht maar geloof me ze zal steeds korter gaan huilen voor ze in slaap valt.
Nogmaals, dit geldt alleen voor kinderen die niet ziek zijn of pijn hebben. Een moeder weet zelf of een kind ergens (fysiek) last van heeft of niet.

Succes,
Marieke
 
Hoi Marieke,

Was je dochtertje vanaf de geboorte een moeilijke slaper of is dit van de laatste tijd. Vanaf een maand of 8 gaan ze namelijk dromen. Misschien dat dit dus een fase is. Ik hoop het in ieder geval wel voor je want het lijkt me heel moeilijk vol te houden. Als je er geen problemen mee hebt kun je haar in je eigen bed nemen. Misschien wordt ze dan rustiger. Als je bang bent dat ze daar aan went denk er dan aan dat alles weer af te leren is. Mijn dochter van 5 heb ik ook regelmatig in mijn bed gehad en slaapt al heel lang zonder problemen in haar eigen bed. Wel is het misschien handig dat je tijdelijk een extra matras naast je bed legt waar jij of je man op kan gaan liggen. Is een stuk comfortabeler. En als je tijdens deze zware periode toch nog zin heb in avontuur is daar altijd wel wat op te verzinnen. Heel veel sterkte
 
Hoi Marieke,

Mijn dochter is nu 10 maanden en heeft ook vanaf de geboorte tot 8 maanden zo goed als niet overdag geslapen en was 's nachts ook vaak wakker, nu ze wat meer kan : kruipen, staan, lopen langs de bank en dergelijke slaapt ze meer dan ze ooit heeft gedaan : 's ochtends een uur en 's middags anderhalf tot 2 uur !! En 's nachts slaapt ze ook beter. Ik heb haar nooit in bed genomen, behalve toen ik merkte dat ze tandjes kreeg en gewoon niet lekker was. Ik werk er ook nog 4 dagen bij en mijn man wordt niet wakker van haar gehuil 's nachts, dus ik snap wel een beetje hoe je je voelt, ik was ( en ben eigenlijk nog ) wel een beetje op..., ik kreeg wel advies van het consultatie buro om haar te laten huilen : eerst 5 minuten en dan even naar haar toe gaan, daarna 20 minuten en dan naar haar toe gaan, en dan die 20 minuten steeds herhalen, na een aantal nachten schijnt ze dan niet meer te huilen 's nachts..., er is ook een boekje over geschreven : hoe slaapt je kind door, kan je zo in de bibliotheek halen. Als je de naam van de schrijver wil hebben, kan ik dat nog wel voor je opzoeken.
Sterkte ! Groet van een gelukkige maar vermoeide moeder, Jacqueline
 
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties maar ik heb helemaal geen dochtertje met een slaapprobleem. Ik heb, net als jullie, gereageerd op het berichtje van een slaperige Anoniem.
Mocht ik echter ooit een dochtertje krijgen dan zal ik jullie advies zeker gaan gebruiken.
Ennuh Anoniem...slaapse!

Groetjes,
Marieke
 
Onze slaperige Anoniem heet Nanda!!!
Kwam ik net pas achter bij het checken van het vorige bericht.
Dus Nanda bij deze wens ik je een goede nacht.

Groetjes,
Marieke
 
Hoi Marieke,
Volgens mij ben je toch een beetje slaperig, want je wenst Nanda een goede nacht en die heeft ze juist niet.....Ik was ook een beetje slaperig ( heb ook onderbroken nachten) en heb mijn bericht aan jou gericht in plaats van aan Nanda, sorry.
Groet Jacqueline
 
Geeft niks hoor Jacqueline. Ik wenste Nanda een goede nacht toe omdat ik hoopte dat ze deze keer wel een beetje aan slapen toe zou komen. Hopen mag toch? Mijn slapeloze nachten liggen gelukkig achter me. Over 4 maanden moet ik bevallen en dan zal voor mij die ellende ook weer beginnen. Ik weet wat jullie nu meemaken. Het kan je echt slopen die opgebroken nachten.

Groetjes
Marieke
 
Terug
Bovenaan