Niet willen slapen!!

Hallo,

Ik heb een dochtertje van nu ruim 8 wkn..
Ze slaapt op haar eigen kamertje in een ledikantje..
Tenminste dat is de bedoeling..
Het begint savonds al als we haar rond 7, half 8 naar bed brengen..
Zodra we haar neerleggen en instoppen begint ze al te huilen..
Geef haar een speen en ga naar beneden.
met het gevolg dat we weleens tot savonds 11 uur op en neer naar boven lopen omdat ze zo ligt te huilen..

Heb al vanalles geprobeerd,
Vantevoren in badje zodat ze lekker moe is..
Op dr zij gelegt..
Even bij dr blijven zitten..
Laten huilen(wat ik niet kan)

Ze heeft ook al een hele fles op vantevoren,dus honger kan ze ook niet hebben..
We worden er gewoon moedeloos van..want zelf hebben we dus ook niks aan de avond..

Probeer haar dus niet uit dr bedje te halen,want ze moet toch leren zelf te slapen..
Maar op een gegeven moment ben je het zo zat,dat ik haar eruit haal en om 11 uur maar weer een fles geef..

Uiteindelijk valt ze dus om 11,half 12 in slaap omdat ze gewoon zo moe is van het huilen..

Heeft iemand tips waardoor ze gewoon om half 8 gaat slapen??

Groetjes
Alin

lastig is dat he, als ze   niet willen of kunnen slapen. jesse heeft er ook een tijdje last van gehad en zo van de een op andere dag was het over.
ik heb hem vaak maar gewoon laten huilen, als het te erg werd haalde ik hem naar beneden en dan viel hij wel in slaap tegen mij aan en dan kon ik hem zo in zijn bedje leggen.
ik had bij jesse het idee dat het zijn huiluurtje was.

heb er geen oplossing voor, maar mischien is het iets wat tijdelijk is en net als bij ons vanzelf minder word.

groetjes

oja wat bij ons op het laatst wel heeft geholpen is dat we jesse savonds in bad deden, daarna de gordijnen dicht en de slaapkamer zo donker mogelijk maken, klaar maken voor zijn bed en dan de fles boven op zijn slaapkamer geven. boertje laten doen en dan het bed in.
maar of dit nou de doorslag gaf dat hij niet meer huilde....dat weet ik niet....tis mischien te proberen.....

Het spijt me dat ik na het lezen van dit "probleem" een beetje kriegelig werd.....
Het zou wel makkelijk zijn he!
We leggen onze baby half 7 in bed, en ze slaapt gelijk. Hebben wij tenminste nog wat aan onze avond.
23.00 uur nog even de fles,en dan natuurlijk weer de hele nacht doorslapen.
Sorry, hoor, een kind is geen pop!

Het is niet meer dan normaal dat een baby s' avonds wat meer wakker is!
Laat ze gewoon lekker bij je, in de kamer.
Gezellig toch, zo met jullie gezinnetje?

Die van mij is ook elke avond wakker, nou en? Heerlijk toch, dan slaapt ze s' nachts tenminste goed.

Ik snap niet dat je hier een probleem van maakt!
Als ze nu hele nachten spookte....maar half 7 s' avonds niet willen gaan slapen....
sorry hoor........

zow zow teddy

misschien begrijpt ze nog niet zoveel van babys..kan toch??

veel babys houden van een geborgen gevoel.. lekker bij je zijn en knuffelen.

misschien dat je kan proberen om jullie avond ritueel op een later tijd stip tedoen, of je doet je avond ritueel maar legt de kleine niet in zijn bedje, maar beneden in de wagen.

suc6

groetjes Simone

Ik dacht precies hetzelfde als teddy, ze zijn nog zo jong en om dan al vanaf zo vroeg de hele tijd te moeten doorslapen zodat paps en mams rust hebben? Wees blij dat ze 's nachts doorslapen. Feline zit/ligt 's avonds ook vaak bij ons, dit omdat ze dan wakker is en ze het dan heerlijk vind om bij ons te zijn. En wat is daar erg aan? Als ze dan rustig is. Het zijn nog baby's van een aantal weken oud! Zolang het geen huilbaby is zoalsonze eerste, dan zou ik ze 'sa vonds gewoon lekker bij je nemen en genieten!

Groetjes vlindertjes

Bedankt voor jullie reacties..

Ik heb haar ook regelmatig naar beneden gehaald en dan valt ze op schoot wel  weer in slaap..
Maar zodra ik haar dan weer naar boven breng en op bed leg gaat ze weer huilen..

Daarom heb ik zelf zoiets van doe ik iets fout ofzo...
Het zijn vooral de mensen om mij heen (schoonmoeder!) die zoiets heeft van ze moet optijd op bed liggen..
En ja het is me eerste kindje... dus moet het ook nog maar allemaal uitvinden.
Je krijgt er geen gebruiksaanwijzing bij!!???

Hey,

Mijn zoontje is ook 8 weken en heeft (naar mijn idee) weinig slaap nodig. Wat ons "ritme" momenteel is:

half 7 voeding, daarna slaapt hij tot de volgende voeding gewoon nog in z'n wiegje
half 11 voeding, daarna kleed ik hem aan en leg hem in de box. Hier "speelt" hij ongeveer een uur tot anderhalf uur. Zodra hij moe begint te worden gaat hij weer richting wieg.
half 3 voeding, meestal valt hij direct op mijn arm al in slaap, maar dan leg ik hem in de box neer waar hij eventjes slaapt en daarna wordt hij al snel weer wakker. Dan kijkt hij leuk om zich heen en is lekker wakker, hij kan zich dan prima vermaken. Soms valt hij daarna ook wel weer in slaap.
half 7 voeding, daarna is hij nog heel erg wakker. Dus leggen we hem in een wipstoeltje, bij papa op schoot of in de box. Dan is hij toch wel wakker nog tot de volgende voeding.
half 11 voeding, daarna pyjama aan en dan in z'n wiegje. Meestal slaapt hij dan wel meteen. Hij slaapt dan meestal door tot de volgende voeding om half 7.

Heb zelf heel erg gemerkt in de laatste week/twee weken dat mijn zoontje steeds meer behoefte begint te krijgen om echt rond te willen kijken, niets te willen missen, geluidjes horen (mobiel boven de box). Misschien is jouw dochter daar ook wel aan toe? Als je dochter gewoon echt wakker is, laat haar dan ook lekker in de box... zo heb je zelf ook wat aan dat moment. Want a. het is genieten als je je kindje geluidjes hoort maken en merkt dat je kind zich vermaakt en b. jij hebt je handen vrij en kunt in principe alles gewoon doen in huis, of lekker voor de tv zitten, met je man/vriend praten...

Probeer er dus achter te komen wanneer je kindje wil slapen en wil spelen. En ik heb het vermoeden uit jouw verhaal dat je kindje na de fles van half 7 gewoon niet moe is en wil spelen/rond kijken. Er komt vanzelf wel een periode dat ze juist wel moe worden rond deze tijd en dan 's middags of 's ochtends minder slapen, dan komt die tijd vanzelf wel dat ze wel rond die tijd op bed gaan.

En je schoonmoeder, je kunt beter naar je kind luisteren dan naar je schoonmoeder. Ieder kind is anders. De ene heeft gewoon minder slaap nodig dan een ander. Vriendin van me heeft een zoontje die vanaf 6 weken 's ochtends half 7 wakker wordt en pas half 11 op bed gaat, overdag wil hij niet slapen. En echt, hij is half 11 's avonds echt niet vervelend ofzo omdat hij zo weinig heeft geslapen. Nu is hij 3... en dat ritme zit er nog steeds in. Z'n zusje is het omgekeerde, die heeft slaap overdag nodig en ligt wel om 7 uur al op bed om 7 uur in de ochtend weer wakker te worden.

Ben benieuwd hoe het vanavond gaat :D Succes in ieder geval!!

Terug
Bovenaan