Niet willen slapen

p.s. afwisselen met mijn man kan niet echt, hij is namelijk slechthorend en heeft snachts geen hoorapparaat in en hoort dus niets. Dus als mijn zoontje huilt dan zou ik hem telkens wakker moeten maken (wat best een klus is bij hem haha!) en dan ben je zelf ook al helemaal wakker, dus doe ik het dan maar zelf.
 
Meid wat heb ik met je te doen. Ik voel je machteloosheid en frustraties.

Als jij denkt dat hij pijn heeft, moet je stug blijven bellen en afspraken maken bij de huisarts.

Ik zit al een half jaar te kloten met mijn zoontje. Hij is niet echt ziek maar ook niet gezondheid. Hij is soms ontroostbaar en slaapt al geruime tijd niet meer door. Hij is gelukkig geen lastige slaper, maar nu is het drama. Elke nacht hoor ik hem en af en toe ga ik ook naar hem toe.

Na een lange strijd heb ik een afspraak bij een kinderarts. Mijn zoontje bleef achter in zijn gewicht en de voeding is ook niet optimaal. Hij is 14 mnd oud en eet niet met de pot mee. Hij zit op potjes van 8 mnd.

Wat je s'nachts kunt proberen is ernaast gaan liggen. Dan blijft hij in zijn eigen bedje en jij komt ook nog aan je slaap. Overdag zou je het ook heel goed kunnen doen, ik vermoed dat jij de slaap ook wel kunt gebruiken.
 
Ja het rotte is dat je het gewoon niet zeker weet...

We hebben al zoveel met ons zoontje achter de rug, 5 weken na zijn geboorte zijn we al keihard van die roze/blauwe wolk afgedonderd omdat hij zo ontzettend krijste de hele dag door.

Maar van de "deskundige" mensen krijg je elke keer te horen dat het zijn karakter dan moest zijn. En in het begin denk je dat ze dan wel gelijk zullen hebben, want zij werken met zo veel kindjes en hebben er meer ervaring mee dan ik als "groentje".
En toch gingen bij mij de haren recht overeind staan en kreeg ik kippenvel als ik mijn zoontje hoorde krijsen.

We zijn tig keren naar de huisarts geweest (die stelde op een gegeven moment zelfs voor om dan maar de hele dag met hem in een draagzak te lopen want dat doen de moeders in afrika ook en daar hoor je ook niet van dit soort klachten...), hij is 4 keer opgenomen geweest in het ziekenhuis, waar eigenlijk in het begin ook op die manier werd gereageerd en na de 4e keer ging het eindelijk beter met wat aanpassingen.

Het kromme vind ik, is dat er door die "deskundigen" telkens wordt gezegd "luister naar je intuitie, je moedergevoel is de beste leidraad". Maar wanneer je daar naar luistert of wanneer je zegt wat jij zelf denkt dat het probleem is wordt er uiteindelijk toch niet naar geluisterd.
En dat zat me ontzettend dwars, je wordt gewoon niet serieus genomen.
En dat terwijl ik als moeder toch elke keer achteraf gelijk heb gehad.

 
Maargoed, om even een soort van update te geven (ik vind de reacties wel erg fijn en vind het fijn om meningen/gedachten hier te kunnen delen met mensen), ik ben gisteren dus na met het CB contact te hebben gehad, begonnen met mijn zoontje te laten huilen. Ik leg hem elke keer na de voeding in bed (dan is hij eigenlijk altijd moe, en het lijkt me toch voor hem ook een heel herkenbaar ritme--> eten op betekent naar bed.

Dan laat ik hem 's morgens 1,5 uur liggen (na een half uur huilen ga ik nog 1 x naar hem toe om te kijken of alles goed is, speen te geven, nog eens in te stoppen, aai over de bol en weer weg en dan laat ik hem een uur liggen.
Gisteren en vandaag is hij die hele tijd wakker geweest en blijven huilen.
Na die 1,5 uur haal ik hem uit bed en dan proberen we het na de fles van 12 uur gewoon weer.

Na de fles van 12 uur laat ik hem 2 uur liggen (na een half uur ga ik nog wel 1 x naar hem toe als hij huilt). Gisteren sliep hij 1 uur en 15 min. Maar nu is hij na een half uurtje al weer wakker...

Na de fles van 16:00 gaat hij ook nog een uurtje naar bed (waarvan hij ook gisteren een half uurtje sliep). en om 19:30 krijgt hij zijn laatste fles (20:00 red hij niet) en daarna slaapt hij eigenlijk wel aardig, soms wordt hij wakker maar op zich redt hij zich aardig tot de volgende ochtend 08:00.

We moeten dit maar even volhouden zo, hij moet misschien nog wennen aan het nieuwe ritme enz. maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik hiervan baal... Mijn kind huilt nu gewoon veel meer op een dag, en als hij uit bed komt is hij vaak nog van slag. Hij is opvallend meer moe nu en ook minder vrolijk... Dan ga je je toch afvragen of je hier echt wel goed aan doet samen...
 
Terug
Bovenaan