heel herkenbaar! onze beide dochters deden dit ook. Wat wij beide keren gedaan hebben, en ook beide keren geholpen heeft is gewoon vol blijven houden. Ze krijgt meestal om 19uur de fles. Daarna moet ze van mij naar bed. Eerst bleef ze maar huilen, tenzij we ze vast hadden, dan sliep ze lekker. In haar 3e week (ze is er nu bijna 6) zijn we begonnen om haar gewoon in bed te leggen en te laten huilen. Ik kan wel horen dat er niks aan de hand is. Wij laten haar 15min huilen en gaan dan weer naar boven. We laten haar in bed liggen en geven alleen de speen. na 3 avonden ging het al goed. Nu huilt ze meestal een paar minuutjes en dan slaapt ze tot de volgende voeding.
Ik denk dat je ze zo toch een beetje in het goede ritme moet "dwingen". Het klinkt heel zielig, maar ik weet gewoon zeker dat er niets aan de hand is. En ik ben heel erg bang dat ze, als we ze maar blijven pakken, uiteindelijk niet meer alleen kan slapen. Als er wel iets aan de hand is dan is het natuurlijk wat anders, dan moeten ze wel getroost worden natuurlijk. Maar zoals ik al zei, bij ons was dat niet het geval en had deze manier al snel resultaat. Bij beide dames. Ook de oudste gaat heel makkelijk slapen altijd, wij hebben niks geen rituelen nodig gelukkig. het is wel moeilijk hoor! succes!
@revitally, vind je dat niet eng? op de buik laten slapen? want volgens mij heeft het niet met de kracht van het nekje te maken dat het "niet mag", maar die kleintjes weten volgens mij niet dat ze hun hoofd moeten draaien als ze geen adem krijgen. Maar dat kan ik fout hebben hoor, daar staat me alleen iets van bij. Ik wil je natuurlijk niet onnodig ongerust maken maar wilde het wel even zeggen.