Niet willen slapen

Hallo, m'n lieve mannetje is vier werken en vooral's avonds heeft hij moeite met in slaap vallen. Als ik hem vast houd of bij hem blijf is het goed en slaapt hij wel maar zodra ik hem neer leg of weg loop gaat hij huilen en is hij ontroostbaar als ik hem laat liggen.Waar doe ik goed aan? Hem laten liggen of zo door gaan zoals nu met bij hem blijven zitten tot hij slaapt? Ik probeer zoveel mogelijk het dag en nacht ritme er in te krijgen door 's avonds gordijnen dicht te doen, boekje voorlezen pyama aan enzo overdag wat meer beneden gordijnen open bij slapen en regelmaat.In bakeren heeft geen nut, de eerste weken wel maar nu wordt hij er driftig van. Iemand tips ik wil voorkomen dat ik straks elke avond en nacht bij hem moet liggen of zitten.. Groetjes Michelle

wat vervellende...
ik zal geen tips geven daar onze klein bij onze slaapt... en we dus deze probleem niet hebben/kennen...

wel een tip tegen die armen die hem misschien wakker houden... op de buik liegen werk er goed tegen... ik weet het het mag niet geloof ik of zo iets... maar hier kan de klein man al van af week een of zo zijn hoofd zelf goed van recht naar links draaien... en dus vond ik dat het wel kon... en gaat al zo een maand ongeweer goed...

succes en hoop dat je snel en oplossing heb

Hoe laat wil je hem laten slapen?
Merijn is 's avonds ook vaak lang wakker. Ongeveer vanaf 7 of 8 uur tot een hij om ongeveer 11 uur zn laatste voeding krijgt. Hij is nu 3,5 week.
Ik heb begrepen dat baby's vaak 's avonds wakkerder zijn dan overdag en dat dat vanzelf over gaat.
Succes er mee!

Bij ons hielp inbakeren, inmiddels kan hij zonder. Ik ben namelijk bij een osteopaat geweest, er zat een blokkade in zijn nek en spanning op zijn hoofdje. Hij is hiervoor behandeld en nu is hij een stuk rustiger.
Ook slaapt hij s ochtends en s middags in zijn eigen bedje. Ikzelf doe niet aan voorlezen, doe ik bij mijn dochter van 2 ook niet, dat doe ik overdag. Zij weet niet beter dat als we in haar kamer zijn dat daar alleen geslapen wordt.

Overdag doe ik trouwens ook de gordijnen dicht, want als ze ouder worden doe je dat waarschijnlijk ook.

Probeer ook eens een kruik, als hij even bij jou heeft gezeten is het lekker warm. En als je hem naar bed doet gelijk na de fles, en dan lekker in een warm bedje.

Als je nou het idee hebt dat hij wat heeft ( dat zie je vaak als ze overstrekken, dus met het hoofdje naar achteren)gaat dan even bij een osteopaat langs, die kunnen er zo een ander kind van maken die heerlijk rustig is.

Succes en ik ben benieuwd of er wat werkt (laat het even weten)

Kende hier het probleem ook, wel 2 uur na een voeding bij ons mannetje moeten blijven zitten tot hij slaapt, hij slaapt nu bij ons weer in zn wandelwagen, Minder prikkels door kleinere ruimte en daarbij voor mezelf prettiger omdat ik er zelf bij kan liggen, heb een poosje mn hand in de wandelwagenbak en haal die weg zodra de ademhaling erg rustig word. Daarbij gebruiken we een speen, en heb een rolletje gemaakt (vastgeplakt) van een spuugdoek, Zo kan onze kleine niks over zn hoofd trekken, en helpt het rolletje als aandacht (aanraking aan zn hoofd) en als steuntje voor de speen, want hij schok heel snel weer wakker zodra de speen valt als hij is slaap neigt te vallen.
Osteopaat is inderdaad ook een goed plan, Ik zie het hier nog even aan ook omdat het nu dus al een stuk beter gaat, en daarbij onze kleine ook nog een verkoudheid onder de leden heeft, en daarvan dus ook niet lekker is.

Succes!

heel herkenbaar! onze beide dochters deden dit ook. Wat wij beide keren gedaan hebben, en ook beide keren geholpen heeft is gewoon vol blijven houden. Ze krijgt meestal om 19uur de fles. Daarna moet ze van mij naar bed. Eerst bleef ze maar huilen, tenzij we ze vast hadden, dan sliep ze lekker. In haar 3e week (ze is er nu bijna 6) zijn we begonnen om haar gewoon in bed te leggen en te laten huilen. Ik kan wel horen dat er niks aan de hand is. Wij laten haar 15min huilen en gaan dan weer naar boven. We laten haar in bed liggen en geven alleen de speen. na 3 avonden ging het al goed. Nu huilt ze meestal een paar minuutjes en dan slaapt ze tot de volgende voeding.
Ik denk dat je ze zo toch een beetje in het goede ritme moet "dwingen". Het klinkt heel zielig, maar ik weet gewoon zeker dat er niets aan de hand is. En ik ben heel erg bang dat ze, als we ze maar blijven pakken, uiteindelijk niet meer alleen kan slapen. Als er wel iets aan de hand is dan is het natuurlijk wat anders, dan moeten ze wel getroost worden natuurlijk. Maar zoals ik al zei, bij ons was dat niet het geval en had deze manier al snel resultaat. Bij beide dames. Ook de oudste gaat heel makkelijk slapen altijd, wij hebben niks geen rituelen nodig gelukkig. het is wel moeilijk hoor! succes!
@revitally, vind je dat niet eng? op de buik laten slapen? want volgens mij heeft het niet met de kracht van het nekje te maken dat het "niet mag", maar die kleintjes weten volgens mij niet dat ze hun hoofd moeten draaien als ze geen adem krijgen. Maar dat kan ik fout hebben hoor, daar staat me alleen iets van bij. Ik wil je natuurlijk niet onnodig ongerust maken maar wilde het wel even zeggen.

oooooooo laten huilen zou ik niet kunnen.. even gebeurt soms maar een kwarteer... ik kan dat niet... vind het knap dat je dat kun.. en als het voor jullie werk prima...

falko is altijd bij onze.. of beneden in de kinderwagen of boven bij onze in bed... en ik weet uit eigen ervaring dat ik mateen waker ben als er iets veranverde aan de geluid... (ooit bij iest van scouting geslapen in een ruimte met iemande die soms stopte met ademen... en dan ging ze even later van zelf verder... weinig geslapen...) maak me dus geen zorgen...
maar als ik me zorgen zou maken zou ik het niet doen

Bij ons gaat de kleine rond 21.00 uur naar boven in haar eigen wieg. Gordijnen dicht. Zo kan ze lekker wennen aan de stilte en dat het donker is. Ze moppert wel altijd, totdat ze haar laatste fles krijgt, maar daarna gaat ze heerlijk slapen.
Als ze moppert, doen we gewoon de speen er weer in en is ze weer stil voor eventjes. Dit houden we vol tot de volgende voeding.

Succes.

Terug
Bovenaan