niet willen slapen

hoi
onze zoon van bijna 19 maanden wil niet meer alleen slapen
hij is echt bang,we hebben nu 2lampjes aan in zijn kamer en op de overloop.
als je bij hem komt is het niet dat hij niet wil slapen. hij is heel moe.
als ik dan bij hem ga zitten slaapt hij binnen 5 min.

heeft er iemand nog tips?
 
Probeer steeds verder af te bouwen. Dus eerst bij m zitten, daarna bij de deur zitten, dan rommel je nog een tijdje boven... tot ie weer helemaal zelf gaat slapen.
 
Misschien proberen om het aantal minuten dat je blijft langzaam afbouwen.Misschien een zacht muziekje laten spelen wat nog even door gaat als je uit de kamer gaat. Of/en duidelijk vertellen dat als hij slaapt je later nog even komt kijken. Een slaapverhaaltje/boekje vertellen als hij in bed ligt.

Maar eigenlijk vind ik 5 min. best christelijk hoor. Als hij echt bang is en hij dit nu nodig heeft om rustig te gaan slapen? Het zou anders zijn/worden als hij uren wakker blijft etc. Ik zou dan ook wel proberen om te voorkomen dat het langer gaat worden dan die paar minuten.
 
dank jullie wel
we hebben eigenlijk altijd een vast ritueel gehad van schone luier,pjama aan,medicijnen innemen,tanden poetsen,in de slaapzak en dan nijntje aan en lichtje aan en liedje zingen.

en eigenlijk van de een op andere dag wilde hij niet meer slapen.
5 min is idd helemaal niet lang,maar dan is hij echt moe,tussen de middag duurt het veel langer terwijl hij echt moe is,het is niet dat hij zijn slaapje niet meer nodig heeft

ik wil niet 2 signalen aan hem afgeven dat ik uiteindelijk toch wel bij hem komt zitten om te gaan slapen....

zat zelf eigenlijk te denken aan de 5/10 min regel,kamer in,toedekken,niet aankijken en weer weg gaan.
 
Ik gebruik die methode ook wel eens als het hommels is. Wat je ook niet moet vergeten is dat kindjes heel veel al begrijpen, dus ook zeggen wat je gaat doen en waarom het slapen belangrijk is. Ik zeg nu ook altijd dat ik naar bed ga en dan zegt mijn oudste uit zichzelf dat hij ook naar bed wil.

Die methode werkt wel, maar kan wel heftig zijn. Mijn oudste kan echt krijsen/gillen en dan heb ik het wel even moeilijk. Ik kan dit ook alleen als ik zeker weet dat er niet wat anders speelt. Bij angst zou ik het denk ik niet doen, ik zou de tijd dan korter houden in het begin.

Heel veel succes, tis erg vervelend en heel vermoeiend als het slapen moeizaam gaat!
 
Gisteravond weer niet lekker gegaan...
toch weer bij hem gaan zitten,duurde ong 15 min voor hij sliep.

Maar hij wil gewoon dat we bij hem zijn,als ik boven nog bezig ben en de deur staat op een kier dan is hij wel stil of als ik ga douchen..maar zodra het stopt begint hij weer...
ik vraag me echt af of hij het nu niet gewoon fijn begin te worden dat hij niet alleen in slaap moet vallen.

ga vanavond maar gewoon om de 10 min naar hem toe en dan kan het best zijn dat het wel 2 uur duurt voor hij slaapt.

het is voor ons best wennen,met 2 dagen oud sliep hij al door en wij hebben een hele makkelijke "babytijd" gehad(als ik zo andere dingen hoor/lees)
 
ikzelf heb dat ook gehad als kind zijnde, ineens moest mijn moeder bij mij blijven. en dat heeft een tijd geduurd, tot grote ergernis van mijn moeder... maar het ging ook weer vanzelf over. ik zou gewoon bij hem blijven tot hij slaapt.. waarschijnlijk krijgt hij dan na een tijdje het vertrouwen dat alles goed is, en duurt het ook niet lang voor hij slaapt.
 
We hebben vanacht geen fijne nacht gehad,hij wilde niet slapen en heeft tussen in gelegen waardoor wij met zijn 3-en niet goed sliepen.

Vanavond een iets hardere aanpak.
Het wordt nu iets stiller boven maar dan zijn we ook al 1,5 uur bezig.

Ik hoop dat we hier over een paar avonden/nachten vanaf zijn.
bedankt voor de tips
 
Terug
Bovenaan