niet willen slapen

Hoe moeilijk ook, neem je kindje niet bij je in bed. Daarmee beloon je zijn gedrag. Probeer inderdaad de 5/10 minuten regel. Omdat het bij jouw kindje om angst gaat, zou ik het in het begin op 5 minuten houden. Als het beter gaat, laat je er steeds iets langer tussen. Probeer het eens een week uit. Vaak helpt dit heel goed. Ik begrijp hoe frustrerend het is, hier is het hetzelfde geweest maar door deze regel toe te passen is het nu iedere avond rustig.

Succes, ik hoop dat het gauw beter gaat.
 
Bedankt voor je reactie.

Gisteravond de 5/10/15 min regel aangehouden en later 20min,het duurde 1,5 uur voor hij sliep.
en in de nacht om 02:00 nog 1 keertje wakker en alleen even tegen hem gezegd dat papa en mama ook slapen,aai over de bol,muziekje aan en hij sliep na 20 min ong weer.

We moeten gewoon sterk zijn,maar dat is zo moeilijk!
Meneer sliep op het KDV wel gewoon.

Ga er nu wel eerst voor zorgen dat hij in de avond goed gaat slapen daarna komt de middag wel weer..

 
Het is ook heel erg moeilijk. Je hoort je kindje huilen en bang zijn, dat doet pijn. Toch is het belangrijk consequent te zijn. Hou dit een weekje aan en je zult zien dat het al veel beter gaat.

Sterkte..
 
O, heel herkenbaar! En die 5 min duren dan een eeuwigheid als ze zo huilen. Maar wat al gezegd is je moet gewoon volhouden. Op deze manier krijgen ze ook wel vertrouwen, je komt immers terug. Je moet dan ook echt terug gaan en niet denken het is stil dus ik blijf weg.

Succes! Hoop dat hij snel weer lekker kan slapen.
 
Hoi allemaal,
wilde jullie even een update geven:

We hebben zijn bedje verplaatst in zijn kamertje en het probleem is opgelost!
Meneer slaapt weer als van ouds..

We zullen denk ik nooit weten waarom hij niet meer daar wilde slapen,maar ik ben iig heel blij dat hij het nu wel weer doet!

groetjes
 
Tja soms kan de oplossing heel simpel zijn. Fijn dat hij weer lekker slaapt. Misschien waren het wel schaduwen ofzo waar hij bang van wordt. Helaas kunnen ze het niet vertellen.
 
Terug
Bovenaan