niet zwanger, maar ook niet ongesteld

A

Anoniem

Guest
Ik ben 5 maanden geleden gestopt met de pil, maar ik ben niet ongesteld geweest en ik ben ook niet zwanger.
De huisarts zegt dat ik rustig moet afwachten, maar ik wil niet afwachten. Ik wil heel graag zwanger worden en ik heb het idee dat ik geen eisprong krijg...
Heeft iemand hier ervaring mee?

Als je niet menstrueert dan heb je ook geen eisprong. Wel kan het zo zijn dat je lichaam binnenkort het werk weer oppakt en je toch een eisprong krijgt. Als je dan niet zwanger wordt, wordt je daarna voor het eerst weer ongesteld. En als je wel zwanger bent, toch weer niet. Ik zou elke maand een test doen als je nog niet ongesteld bent geweest. Dan weet je zeker dat je wel/neit zwanger bent.

ik vind 5 maanden trouwens best lang. Kunnen ze daar niet iets aan doen?

Hoi Bloempje,

ik zou ook ongeduldig zijn hoor. Vijf maanden wachten en niks kunnen doen, is heel vervelend. Ik heb wel eens gehoord dat Primolut kan helpen de menstruatie weer op gang te brengen...

Succes,
Delmira

Ik bedoel natuurlijk... Hoi Ongeduldig! (maar ook een groet voor jou hoor Bloempje!!!)

;-)

hoi hoi

ik heb van mijn huisarts medicijnen gekregen om de menstruatie op te wekken.. weet even niet meer hoe ze heetten.. ma k zal t toch maar aan de huisarts vragen.. 5 maanden is echt te lang!
(ik kreeg de medicijnen al na 6 weken..)

liefs!

Je huisarts moet nadere testen doen. Het kan vanalles zijn. Een bekende werd ook niet ongesteld en de testen wezen ook negatief aan, maar bleek met een test bij de dokter wel zwanger te zijn. Het kan zelfs duiden op een buitenbaarmoeilijke zwangerschap, dus laat je dokter nog eens goed kijken. Ik heb namelijk nog nooit gehoord dat het zo lang duurde voordat iemand ongesteld werd na de pil.

Succes en sterkte!

Groetjes Vic

Hoi Ongeduld,

dat is lang zeg, na 5 maanden nog niet ongesteld. Ik ben nu ruim een maand geleden met de pil gestopt maar ook nog niet ongesteld geworden. Ik ben nu 1 week overtijd (als ik een normale cyclus van 28 dagen zou hebben). Over een week ga ik maar weer een test doen. Als ik jou was zou ik even naar de huisarts gaan.

Hallo,

Bedankt allemaal voor jullie reactie.
Ik ga maandag gewoon weer naar de huisarts en dan dring ik aan op verder onderzoek.

Terug
Bovenaan