Niets gegroeid

Ha mama's,

Ik ben hier al een hele tijd niet geweest, lees wel altijd mee, maar t gaat allemaal wel zn gangetje, dus eigenlijk geen tijd genomen een nieuw onderwerp te starten.

Afgelopen week op het cb geweest met mijn zoontje van inmiddels 9.5 maand. Sinds de laatste keer dat ik er was (6 weken geleden) eet hij eindelijk groente en fruit, brood nog niet, en is hij van 4 naar 3 flessen gegaan. Alleen is hij nu dus in 6 weken NIETS gegroeid, niet in lengte, en niet in gewicht.. Over 3 weken moet ik nog een keertje extra komen wegen, om te kijken of hij dan wel gegroeid is... Het zit me toch niet helemaal lekker, helemaal niet groeien is toch wel erg apart! Helaas kan ik er niets over vinden op internet. Maak me geen zorgen ofzo, maar toch... Hebben jullie dit vaker gehoord?

Groetjes mama van 2 kanjers (voorheen mijn schatje)

nee, geen ervaring mee.
maar in 6 weken niet groeien lijkt me niet normaal...
maar goed wil je natuurlijk geen zorgen aanpraten!

even over 3 weken afwachten wat er dan verandert is.. misschien maakt hij nog welk even een groeispurtje dan!

Hij is van 4 naar 3 flessen gegaan.. maar eet wel groente en fruit.
Is hij actiever geworden de afgelopen 6 weken?
Dan kan ik me voorstellen dat hij ook meer verbrand heeft en dus niets is aangekomen.

En de lengte..het is 6 weken, wie weet dat ie straks een groeispurtje krijgt.

Ik zou me er nog geen zorgen om maken!

Ben wel benieuwd hoe zwaar en lang hij idd is.

Is hij misschien ziek geweest? Dat zou het natuurlijk ook verklaren. Ik zou mij niet meteen zorgen maken hoor. Gewoon een beetje extra vet bij zijn eten doen (tenzij hij al aan de zware kant was) en dan is het vast straks weer beter.

Mogelijk is er verkeerd gemeten. Toen wij de laatste keer op t CB waren, zou onze dochter 80 cm zijn(is al ouder hoor). En pas gingen we thuis kijken en was ze ook 80 cm. Het verschil tussen de keer daarvoor was op t CB 7,5 cm en dat vond ik toen erg veel. Dus misschien iets vergelijkbaars...??

Hai,

Hij is nu 7910 en 71.5 cm, niet echt een grote dus.. Hij zit nog wel boven de onderlijn van de curve... Hij is in de tussentijd niet ziek geweest, dus daar kan t niet aan liggen. Hij is niet heel veel actiever geworden, de vorige keer tijgerde hij ook al in het rond en stil zitten kan meneer niet echt.. haha

Ik wacht gewoon het meten over 3 weken even af, hij moet toch een keer gaan groeien!
Ons andere zoontje zat altijd tegen de bovenlijn aan, twee totaal verschillende kids dus.. En dat terwijl de jongste bij de geboorte zwaarder was dan de eerste... zegt ook helemaal niet natuurlijk!!!

groetjes, Mama van 2 kanjers

Hoi,

Ik zou me er ook niet al te druk over maken. Als ik zie hoe dat meten gaat denk ik dat er regelmatig meetfouten gemaakt worden. (in de wetenschap zeggen ze ook 1 meting is geen meting...) Voor het zelfde geld is hij wel bv een halve cm gegroeid maar lag het hoofdje niet goed of was er toch een lichte buiging in het heupje of knietje. Ik heb het ook wel eens gehad dat mijn dochtertje niet tegen de bovenkant aan lag en dus eigenlijk kleiner was dan dat ze gemeten hadden.

Groetjes

Terug
Bovenaan