Niets te zien op echo! Wie herkent dit?

Hallo allemaal!
Op 2 september heb ik een miskraam gehad. Na 6 weken ben ik toen voor het eerst weer ongesteld geworden. Dat was op 13 oktober. Omdat ik ervan uitging dat mijn cyclus niet meteen weer rond de 28 dagen zou komen te liggen, had ik besloten om niet meteen na 4 weken al te gaan testen. Maar afgelopen zaterdag na 38 dagen toch getest. En dus weer zwanger!!! Maandag door de verloskundige doorverwezen naar het ziekenhuis voor een echo, dit ivm mijn eerdere miskraam en om te bepalen hoever ik ben. Vanochtend heb ik deze echo gekregen (inwendig) en tot onze schrik was er helemaal NIETS te zien! Wel een heel dikke laag baarmoederslijm, wat positief is. Er is echt heel lang en goed gekeken, ingezoomd en al, maar niks te vinden. Zelfs niet iets wat op een zwangerschapsring lijkt. Vervolgens zijn mijn eierstokken nagekeken, omdat het vermoeden bestaat dat er sprake is van een buitenbaarmoederlijke... Maar ook daar (gelukkig) niets te zien. De enige mogelijkheid volgens de echoscopiste zou kunnen zijn, dat ik een hele late eisprong heb gehad door de miskraam en dat we dus nog geen eens 4 weken zijn. Maar mijn test (Clearblue) vertoonde al een duidelijke dikke plus nog voordat het teststreepje aangaf dat het tijd was om af te lezen. Sneller kon dus niet, dus dit zou duiden op een hoge Hcg-waarde (???). Gisteren voor de zekerheid weer getest en toen weer zo snel en nog donkerder. Er is wel vandaag bloed afgenomen om de Hcg-waarde te bepalen en volgende week donderdag moet ik naar de gyneacoloog. Je snapt dat we nu erg onzeker en verdrietig zijn na de miskraam. Ik hoop dat er iemand is die zijn ervaringen met ons wil delen (zowel goede als slechte), zodat we misschien wat beter weten wat we zouden kunnen verwachten.
Liefs, Blossom
 
HI,

Ik heb met 4 weken een echo gehad toen ik zwanger was en toen was er ook nog niets te zien. Ze zeiden tegen mij dat je vanaf 5 weken een vruchtzakje zou moeten zien zitten in de baarmoeder en eerder is er niets te zien.
Kan de test niet positief zijn nog van je vorige zwangerschap?? en zou je pas 4 weken zwanger kunnen zijn? Dat betekend dat je rond de 38-14= 24 e dag je eisprong hebt gehad.

Ik ga heel hard voor je duimen dat het allemaal goed zit!!

gr
Marielle
12w5d
 
Hoi Blossom,

Ik moet eerlijk toegeven dat ik dit ook heb mee gemaakt, maar bij mij is het toen verkeerd afgelopen.

Ik was in april blijkbaar zwanger, maar had last van een beetje bruinige afscheiding. Onmiddellijk afspraak gemaakt bij gyn. en inwendige echo gehad en bleek dat er wel moederkoek was, maar geen vrucht. Dit wordt een mola zwangerschap genoemd. Ik hoop voor jou dat je dit niet moet meemaken, want dan moet je een curretage ondergaan, en daarna wekelijks op controlen tot het hcg uit je bloed is. Dit kan een half jaar tot een jaar duren. Bij mij stond het licht terug op groen in juli en ik ben nu 6 weken en 3 dagen zwanger. Toen ik 2 weken geleden ontdekte dat ik terug zwanger was, heb ik onmiddellijk een afspraak gemaakt bij de gyn. om een inwendige echo te maken. Omdat ik eerst zeker moest zijn dat er nu wel iets inzit, en er zit inderdaad een vruchtje in. Ik ben nu dolgelukkig en ik geniet nu van mijn zwangerschap.

Ik hoop voor jou dat het zo niet uitdraait, en dat het gewoon nog te vroeg is om het vruchtje al te zien. Hou ons zeker op de hoogte.

Veel succes en sterkte.
 
Hallo!
Wat fijn dat jullie zo snel reageren!
Het zou inderdaad zo kunnen zijn dat ik pas 4 weken ben, dat zeiden ze in het ziekenhuis ook, vandaar dat m'n Hcg is geprikt en ik volgende week weer een echo krijg. Het kan niet zo zijn dat hij nog positief is van de miskraam, want ik heb 4 weken na de miskraam nog getest en toen was hij negatief. Dus het in ieder geval zeker dat er weer "iets gaande" is in mijn lichaam. Even afwachten maar. Ik probeer positief te blijven, maar dat is helaas moeilijk, omdat je weet hoe het af kan lopen...
Ik hou jullie op de hoogte!
Groetjes, Blossom
 
Hoi,
Ik had na twee miskramen ook een positieve test en mocht voor een echo komen toen ik 7 weken zwanger dacht te zijn. Er was alleen een ring te zien, maar met niets er in. Grote teleurstelling natuurlijk, want voor mijn gevoel was het weer mis. De gyn ging er nog vanuit dat ik misschien korter zwanger was, maar dat was volgens mij uitgesloten. Na twee weken mocht ik weer komen voor een echo en wat een wonder... wel een kloppend hartje, maar volgens de gyn pas 7 weken op dat moment. Ik zou dus twee weken verkeerd geteld hebben..... Vanaf die tijd mocht ik iedere week komen voor een echo en onze kleine liep de achterstand gewoon in... iedere week werd de uitgerekende datum een beetje naar voren bijgesteld!!! Uiteindelijk is het blijven hangen op twee dagen na de datum die het volgens mijn cyclus zou moeten zijn en was ik dus bij die eerste echo 6 weken en 5 dagen zwanger en had er een hartje te zien moeten zijn.

Wat er gebeurd is??? Het is mij (en de gyn ook)  nog steeds een raadsel, maar ik hoop nu wel met een week of vier mama te worden!!

Ik hoop dat het ook bij jou goed afloopt en wens je een fijne zwagerschap!

Liefs, el.
 
Hoi Qwebbel,

jouw verhaal geeft me weer goede hoop in ieder geval! Ik hoop dat het bij mij ook zo goed afloopt! Dat je gewoon niet weet waar je aan toe bent is nog het moeilijkst, je durft gewoon niet meer blij te zijn... En dan duurt een hele week wachten zo lang... Maar ik probeer positief te blijven denken en hoop op goed nieuws volgende week!
Zou het misschien kunnen dat zo'n klein vruchtje nog verstopt zit in het baarmoederslijmvlies? Weet iemand dat? Want ze kon wel zien dat dit heel dik was!
Dankjewel voor je reactie en geniet van de laatste weekjes van je zwangerschap!
Liefs, Blossom
 
Ha blossom!
Ben benieuwd hoe het met je gaat! Bij mijn eerste echo op 6 wkn was ook niets te zien!! Ging er toen al vanuit dat het weer mis was (ik had de dag ervoor flink bloedverlies gehad, en heb al 2x mk gehad). Ik moest 1,5 wkn wachten (zenuwslopend) en onvoorstelbaar: bij de volgende echo was er hartactie te zien!!!   Inmiddels nu 16 wkn zwanger, en ik krijg stukje bij beejte meer vertrouwen in een  goede afloop!   Ik hoop heel erg dat jij ook te vroeg was met de echo!!
sterkte!
 
Hoi Blossom,

Ik snap dat je teleurgesteld bent, maar het is misschien nog echt te vroeg, ik ken je onzekerheid. ik heb een miskraam gehad en een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Daanaast was mijn cyclus een zootje. Toen ik overtijd was ( ruim) had ik ook een test gedaan en die was positief, bij 6 weken mochten we ook een echo om te kijken of het goed zat én op de goede plek, maar je zag niks duidelijks net als bij jou. ik was heel erg teleurgesteld, men had toch vaak gezegt, dat je bij 6 weken al een hartje kan zien etc, daar had ik zo op gerekend, maar helaas. Na 3 weken konden we weer voor een echo en toen was het duidelijker. Sterkte ! Ik hoop dat je snel ook duidelijkheid hebt en kan gaan genieten van je zwangerschap, ondanks alle onzekerheid die je waarschijnlijk nog hebt ivm je miskraa. Dat houd ik zelf ook en ik ben nu 23 weken + 2 dagen zwanger.
 
Terug
Bovenaan