niets te zien op echo

A

Anoniem

Guest
Hallo,
Na een miskraam en een jaar spanningen ben ik nu eindelijk weer zwanger. Tenminste, volgens de testen. Ik heb om meer zekerheid te krijgen een vroege echo gevraagd. Nu was daar vorige week wel iets op te zien, maar dat kan geen 8 weken zijn. Dus naar huis gestuurd met de opmerking: gewoon nog even geduld hebben. Ik ben nu dus veel onzekerder dan van te voren!
Weet iemand of er nog een kans is dat het goed komt?

Dat is wel raar zeg. Bij mij was er een vruchtzakje te zien en waarschijnlijk was ik op dat moment 4,5 week. Moet morgen weer terug om te kijken of het verder ontwikkelt en of het goedgeplaatst is. (ik dacht zelf op dat moment al 6 weken te zijn) Zeker als je al een miskraam hebt gehad horen ze je beter in de gaten te houden. Doen ze bij mij tenminste wel. Hoop voor je dat het toch nog wat wordt!

Liefs Supertje

Hoi,

Dat heb ik ook meegemaakt, ik ging met 7 weken en er was niks te zien, er werd me verteld dat ik rekening moest houden met een miskraam, was niet zo leuk. 2 weken ontzettend onzeker geweest en alleen maar naar informatie gezocht enz enz, uiteindelijk echo, en ja hoor daar zat de kleine jongen, hij was er wel maar had zich gewoon verstopt, en omdat ik toendertijd veel uitgezocht heb hoorde ik wel vaker dat ze eerst nog niks zien in het begin.

Ik hoop voor je dat je snel een echo krijgt waar de kleine aan het zwemmen is.

Gr.

Hey,

Weet je de datum wanneer je eisprong is geweest? Daar kun je dan 2 weken bij op rekenen. Dan weet je hoe lang je zwanger bent. Ben je dan 8 weken of meer dan is het vaak wel een slecht teken als er te weinig te zien was. Want dat is er al een groeiachterstand. dat hoeft niet te betekenen dat het fout gaat maar de kans is dan wel groter.

Weet je dat niet door je miskraam of onregelmatige cyclus dan kan het heel goed zijn dat je echo veel te vroeg was. dan heb je later een eisprong gehad dan je dacht en is de kans heel groot dat je over 2 weken een mooie echo hebt.

Spannend dus die 2 weken. Zoek veel afleiding en probeer niet op de zaken vooruit te lopen. Laat het op je af komen en trek pas na de volgende echo je conclusies. Ik ken het proces van wachten. Ik moest na mijn miskraam ook 2 weken wachten. op de echo bleek ook nog wat te zien te zijn... ik moest toen 2 weken wachten om te zien of het gegroeid was. wat een eeuwigheid. Echt rotweken. Maar er komt een eind aan. Bij mij bleek het echt allemaal fout te zijn, wat ik ook verwachtte... ik had veel bloed verloren en een grijs klompje kwijtgeraakt. Dus voor mij was het alleen maar een bevestiging.

ik ken ook veel positieve verhalen. Het heeft vaak te maken met een late eisprong. Geef de moed niet op. Ik hoop dat je een mooie echo hebt over twee weken.

xx

Ik heb sinds die miskraam een hele onregelmatige cyclus. De maand ervoor was het 30 dagen, dus dat zou gunstig zijn. Ook heb ik gehoord dat het eitjes bijna een week in de eileider kan zitten.
Er was ook wel een mooie vruchtzak te zien, maar verder nog niets.

Voorlopig is het erg spannend en moeilijk. Het ene moment heb ik veel hoop, want voel me ook zwanger en even later zit ik weer te huilen!
Ik probeer gewoon nergens meer op te rekenen, dan valt het straks niet zo tegen.

Ik vond het wel erg raar dat ik geen inwendige echo kreeg, daar zou je het toch vroeger op moeten kunnen zien.

Goede vruchtzak, goede hoop meid. Ik snap dat het moeilijk is. Zit in hetzelfde schuitje op dit moment. Ik kreeg inderdaad wel een inwendige echo en morgen krijg ik die ook. Zit je bij een vk of een gyn?

Liefs Supertje

bij een vk.
Zal misschien ook schelen. Ik had helemaal gerekend op een inwendige echo, maar zij zei: ik probeer het zo...

Advies was nu om na 2 tot 3 weken een nieuwe echo te maken. Ik heb de afspraak maar over 3 weken gemaakt, beter een week langer wachten en zekerheid.

Maar ik wens je veel succes morgen!

En, Bloempje, wat vervelend voor je!
Die 2 weken zijn dan wel erg lang hè.
En ook al weet je het, tot die bevestiging blijven je toch hopen hè.
Hopelijk lukt het binnenkort wel weer!

Terug
Bovenaan