niets te zien op echo

Jeetje moeilijk! Wat een gedoe!
En waarom laten ze je zo lang wachten dan?
Waarom niet gewoon een week later de echo?

Ik spreek uit ervaring en wil niet persee zeggen dat het bij jou ook zo is. Wil je ook geen 'valse' hoop geven, maar ik heb hetzelfde gehad.
4 maanden na mijn miskraam was ik weer zwanger. Ontzettend blij, maar ook heel oinzeker.
Met 7 weken mocht ik ook voor een vroege echo komen, ivm de vorige miskraam.
Ook bij een verloskundige, ook uitwendig, ook alleen een lege vruchtzak.
Ik wist alleen heel zeker dat ik 7 weken moest zijn, omdat ik getemperatuurd had en wist wanneer ik mijn eisprong had gehad. Dus werd mij gezegd dat ik de miskraam maar moest gaan afwachten.
Echt, de grond zakte onder mijn voeten vandaan!
Ik mijn eigen verloskundige gebeld en gezegd dat ik naar de gyn wilde voor een curettage, omdat ik het niet aan kon.
Een week later mocht ik dus naar de gyn.
Mijn zwangerschapsklachten waren in die week alleen maar erger geworden en niks kramp, niks bloedverlies.
De gyn wilde eerst zelf nog een echo maken voordat we de afspraak voor de curettage gingen maken.
En wat bleek! Een vruchtje... met kloppend hartje!
Gewoon 8 weken oud!
Zij zei zelfs dat het niet mogelijk was dat ze niks hebben kunnen zien op de echo met 7 weken dan een leeg vruchtzakje.
De echo was gewoon niet goed gemaakt.
Mijn idee is dat ze mijn zo goed als lege blaas op de echo hebben gezien.

Inmiddels is onze zoon alweer 5 maanden oud.
Dus zo kan het ook gaan.

Kan jij het nog volhouden om 3 weken te wachten?
Als je dat kan, kun je inderdaad gewoon afwachten. Anders zou ik toch eens bellen of je niet eerder terecht kan. En dan niet weer bij die verloskundige.

Heel veel sterkte in ieder geval!

Groetjes Suus

Hey moeilijk,

Die miskraam heb ik in nov 2007 gehad en was daarna vrij snel weer zwanger. Ik heb nu een dochter van anderhalf en we gaan sinds een maand voor een tweede. Het is dus al bijna 3 jaar geleden, maar ik weet nog als de dag van gisteren hoe lang het duurde voordat ik mocht voor een echol. De dagen lijken niet om te kunnen gaan, echt vreselijk!

Zet m op!

xx

Nu nog maar 2 weken wachten.
Het gaat alleen zo erg langzaam en het is zo moeilijk om niet te veel te gaan hopen!
Vandaag weer erg moe, zere borsten enzo. Dus dan denk je alweer: toch zwanger!!

Ze laten me zo lang wachten omdat ze zeker willen zijn, anders zouden ze misschien te weinig verschil kunnen meten.
Ik had trouwens tijdens de echo een lege blaas, omdat ik een inwendige verwachtte. Nu las ik op internet dat je voor een uitwendige echo eigenlijk een volle blaas zou moeten hebben...

Wel heel fijn om te lezen dat het bij jullie uiteindelijk dus toch goed is gekomen!

bedankt voor de reacties

hoi moelijk,
Mijn schoonzus heeft dat ook gehad. Die werd ook naar huis gestuurd en die kwam een paar weken later terug 2 ofzo, en toen was toch alles goed
Waarschijnlijk was ze toch later zwanger geraakt dan ze zelf had uitgerekend. dat kan bij jou misschien ook wel het geval zijn.
Ik hop dat echt alles goed is.
Hoe ons op de hoogte.
succes, sterkte
liefs dolfijntje

Terug
Bovenaan