Nieuw en een wat vreemde vraag!

Hoi!

Denk je niet dat dit een vorm is van aandacht trekken??
Misschien heb je op dit moment wel behoefte aan genegenheid of iets dergelijks...maar als ik jou was ging ik wel naar de huisarts,hij/zij zal je misschien doorsturen naar een psygoolog....
Ik denk dat je beter nog maar even verder kunt dromen....

succes!

Nou nou dames, niet zo overdrijven! Heel veel meisjes van Pheebs leeftijd dromen er weleens van hoe het zijn om zwanger te zijn of een kindje te krijgen. Pheeb zou eens willen voelen hoe het is om zwanger te zijn, en heeft bedacht dat via een nepbuik te doen. Zeg nou eerlijk... hebben we allemaal niet wel eens met een kussen onder onze trui voor de spiegel gestaan en gedacht "hoe zou het zijn?"

Pheeb: wel ben ik het  met de dames  eens dat zwanger zijn meer is (véél meer) dan alleen een dikke buik hebben. Natuurlijk de al genoemde ongemakjes, maar vooral het uitkijken naar het kindje dat zal komen maakt het zo bijzonder. Dat is denk ik op geen enkele manier na te bootsen.
Ik denk dat je je moet realiseren dat er maar één manier is om te weten hoe zwanger zijn voelt, en je schreef zelf al dat het daar nu nog veel te vroeg voor is. Wat ik nu zeg is héél ouwe-wijverig, maar je kunt nu eenmaal niet alles hebben. Ik zou bijvoorbeeld best willen weten hoe het is om een grote, luxe auto  te hebben, maar daar heb ik het geld niet voor. Dus blijft het bij dromen.

Dus ook voor jou zal het nog bij dromen blijven, waar op zich natuurlijk helemaal niks mis mee is! Je zult merken dat je er vanzelf minder mee bezig zult zijn, dat er vanzelf weer iets anders komt waar je (in je gedachten) druk mee bent.

Succes ermee,
groet
Mandarijn

ps: ik ben wel benieuwd wat je van de reacties vindt.

Vreemd dat jullie allemaal niet bekend zijn met die buiken. Volgens mij zijn er ook programma's voor stellen die nog niet zeker weten of ze eraan toe zijn (Baby te huur, maar dan langer) en na de 'zwangerschap' een realistische pop.
Volgens mij he, kan zijn dat het allang niet meer bestaat.

Ok, het was dus helemaal niet de bedoeling om 'ziekelijk' over te komen en op zoek naar aandacht ben ik dus ook niet. Als ik dat was, was ik wel naar de spermabank gegaan om er echt een te krijgen. Dat is pas de buitenwereld shockeren.

Maar ik weet zelf echt heel goed dat ik pas 18 ben en nog veel moet genieten, en dat ben ik ook zeker wel van plan, maar het gevoel laat me niet los.

Ik wil niet meteen met een grote buik beginnen, omdat als je echt zwanger bent, je ook niet ineens een enorme buik hebt, dat groeit. En het feit dat ik die dan zelf moet laten 'groeien' is dan geen probleem.

Goed, voor de mensen die mij wel willen helpen, bedankt. Ik waardeer het dat jullie mijn vraag gewoon beantwoorden, waarschijnlijk omdat jullie je in mijn verhaal herkennen.

De psycholoog zal niet nodig zijn, ik ben niet geobsedeerd. Het is gewoon iets wat mij heel erg leuk lijkt. En ja, ik snap dat the real deal heel anders is dan wat ik wil, maar dat bewaar ik dan ook tot het zover is.

Ik zal jullie laten weten hoe het gaat, zodra ik de huisarts heb gebeld.

Pheeb

Een zwangerschap is iets moois.
Al die zwangerschap kwaaltjes,dat neemt men voor lief.
Het voelen van leven in je....heerlijk
Maar een vrouw voelt het aan wanneer ze klaar is voor deze grote stap.

Geniet zolang je ken van je jong leventje,je komt wel als de tijd rijp is een leuke jongen tegen die met je oud worden wil,en die samen met jou voor de baby zorgt:D

Groetjes Franny

hoi,
Stop gewoon een flink kussen onder je kleren en geniet er in stilte van zou ik zeggen.

groeten ELke

Hoi Pheeb,

Ik kan me goed voorstellen dat je op deze leeftijd droomt over het moederschap. Ten slotte zijn we al een paar jaar vruchtbaar op deze leeftijd, maar worden we door de maatschappij gedwongen ons oerinstinct niet te volgen en te werken aan een goede toekomst. Daar is niets mis mee en ik ben hier ook helemaal voor, maar je hoeft jezelf absoluut niet als ziek te zien of als een aandachttrekker. je zegt dat je behoefte hebt aan het zwanger zijn,   misschien hoort daar ook bij het volwassen zijn en verantwoordelijkheid dragen voor iemand. Dit hoort bij het opgroeien. Ik vind het juist heel goed van je dat je niet uit een impuls zwanger gaan worden met alle gevolgen van dien (die je op deze leeftijd nog niet kunt overzien), maar dat je een grappig alternatief bedenkt. Omdat je zelf al zegt dat je het niet echt wil, denk ik dat er een dieper gevoel is wat je bevredigd wil hebben. Probeer uit te zoeken wat dit is, misschien ben je afscheid aan het nemen van je jeugd. Natuurlijk zeg ik ook geniet van het leven, maar maak je keuzes vanuit je hart en altijd met het oog op de ander. Ik wens je veel succes!

Groetjes Lilian

Hoi Pheeb,
Ik wilde ook graag nog even reageren. Ik kan me herinneren dat toen ik een jaar of zeventien/achttien was, ik ooit 's een droom heb gehad waarin ik dacht dat ik zwanger was. Ik voelde het kindje e.d. in mijn buik. Ik vond de droom zo bijzonder en mooi, dat ik ook weken daarna nog zo'n beetje rondgelopen heb met het idee dat ik zwanger zou willen zijn. Voor mij was dat de eerste keer dat ik echt het gevoel heb gehad dat ik moeder zou willen/kunnen zijn. Maar ook voor mij gold toen: ik was te jong, de tijd was er niet rijp voor. Ik heb zelf niet de behoefte gehad om daadwerkelijk met een buik te gaan lopen, maar wilde wel even laten weten dat ik het gevoel wel herken. Op een gegeven moment was ik er toch weer minder mee bezig en een aantal jaren heb ik zelfs helemaal geen behoefte gehad aan kinderen (maar dat kwam ook omdat ik toen geen vriend had, het druk had met studie en carriere en zo).
Nu ben ik 31 en hebben wij (mijn  man en ik) wel een erge kinderwens. Op een vreemde manier heb ik door die droom wel het idee dat ik een goede moeder zal zijn en ik kijk uit naar mijn eerste zwangerschap (die hopelijk snel komt).
In ieder geval, wat ik wilde zeggen is dat ik me je gevoelens kan voorstellen. Ik weet niet of het lopen met een nepbuik de oplossing is voor je gevoelens, maar dat kan alleen jij bepalen. Zoals velen hierboven al gemeld hebben, is dat natuurlijk niet realistisch (behalve dan het kleine stukje ongemak dat je hebt van het gewicht en omvang), maar als het voor jou helpt, dan helpt het.

Succes ermee!
Groetjes Esk

Terug
Bovenaan