Nieuw en Zijn er ook iets oudere (aanstaande)moeders

maar dat had je ook kunnen concluderen uit het feit dat ik schreef dat ik 2 eitjes had 'afgeschoten'...
volgens mij begint die zwangerschapsdementie bij mij al vroeg haha

Hoi Rudy,

Gaaf hoor een twee-eiige tweeling!
Geniet van je zwangerschap. Wanneer ben je uitgerekend?
Of had je dat al geschreven....hoezo zwangerschapsdementie?! Ha,ha...heb ik ook al last van hoor. Vergeet de raarste dingen momenteel al, moet veel opschrijven.

Niency, had jij al gezegd, hoe ver je nu bent?
Ik ben a.s. dinsdag 16 weken.

Groetjes,
Angel

Hoi, hoi,

Hier ook een "oudere" moeder, ik heb een zoontje van bijna 15 maanden en ben 15 weken zwanger van de 2e. Ik ben uitgerekend op 24 juli dus onze data's zitten heel vlak bijelkaar, ik ben nu 35 jaar en zal net een dikke maand 36 jaar zijn als het kindje geboren word. Ik had wel graag iets jonger moeder willen worden, het zou leuk geweest zijn als ik voor mijn 30e beide kindjes had gekregen maar ja....je kunt niet alles plannen!
Geniet van de zwangerschap en ik vind het wel eens fijn te lezen dat er ook wat "oudere" dames zijn want idd de meeste zijn hier wel een stukje jonger!

Groetjes,

Puk

Nou, valt dus best mee met het aantal 'oudere' moeders haha, ook welkom Puk! En Angel: dat is geen zwangerschapsdementie.., het is in dit forum gewoon soms onhandig dat je niet meer kunt lezen waarop je reageert als je aan het intikken bent. Dat kun je pas weer lezen als je je bericht hebt geplaatst.
Ik moet zeggen dat ik geen spijt heb van de 'late' zwangerschap, omdat ik zoveel dingen heb kunnen doen de afgelopen jaren die ik met kinderen niet had kunnen doen (veel reizen gemaakt bijv.). Nou ja, is een kwestie van keuzes en wensen. En vroeg of laat kinderen: het heeft beide voor- en nadelen. En natuurlijk kunnen we met kinderen ook nog reizen, alleen niet op de manier waarop we het tot nu toe hebben gedaan. Geeft niet, ik verheug me ook op het leven met die kids! En dat je daarvoor je leven moet veranderen, dat lijkt me logisch.
Het grootste nadeel van mijn leeftijd nu is dat ik de zwangerschap niet bepaald 'zorgeloos' vindt. Het brengt toch risico's met zich mee en dat blijft spelen in mijn achterhoofd. Grotere kans op afwijkingen, grotere kans op Down, grotere kans op zwangerschapsvergiftiging (ook mede door de combi leeftijd + tweeling) etc...

Maar goed. Morgen heb ik weer controle (aha, voordeel bij tweeling: elke controle een echo! dus we gaan weer zwaaien naar de kids), en dan over een maand de 20 weken echo. Willen jullie weten wat het geslacht wordt? Ik wel, ben heeeeel nieuwsgierig

groetjes, Rudy

Hoi meiden,

Puk, leuk dat je er ook nog bent, we zaten samen bij het zwanger-worden forum bij de 35+'ers.
Fijn dat alles goed gaat. We schelen maar 1 dag met de uitgerekende datum!

Rudy, hoe was de echo? Ja, ik heb er ook niet zo'n moeite mee dat ik een wat oudere moeder bent, m'n leven is nu eenmaal zo gelopen en voor m'n 30e was ik er uberhaupt nog niet aan toe. Toen moest ik eerst nog even de juiste man tegen het lijf lopen en dan ben je zo een paar jaar ouder. Heb ook aardig wat gereisd en gestapt! Was ook erg leuk. Het enige is inderdaad dat het nu wat zwaarder is om zwanger te zijn (heb nu al last van m'n rug) en de hogere kansen op  syndr. v. Down etc. Maar goed, we moeten er maar vertrouwen in hebben dat het allemaal goed komt.  
Ik heb tot nu toe ook elke keer nog een echo gekregen, omdat ik hiervoor 2 miskramen heb gehad. Verder wordt het bij mij op het einde nog spannend, omdat ik bij m'n dochter bijna 7,5 week te vroeg bevallen bent. Ze hebben geen oorzaak kunnen vinden, dus hopelijk komt dit kindje wat later!

Groetjes,
Angel

Hoi!

Oh, ik had gelezen van je rug Angel, wat een narigheid zeg. Dat maakt het wel een stuk zwaarder als je zo vroeg in de zwangerschap al zware klachten hebt.

De echo was goed, ze waren weer lekker aan het bewegen, hartjes klopten en de gynaecoloog was tevreden. Wij dus ook! Ik vond het toch weer spannend, stom he. Geen enkele reden om me zorgen te maken, maar als het moment weer daar is, dan ben ik toch bang voor slecht nieuws. Nou ja, op naar de 20 weken echo eind feb, hopelijk laten ze dan zien wie ze zijn, jongens of meisjes of van beide een!

groetjes, Rudy

Ojee.. of was dat Kaskes met de zware rugklachten..? Heb je mij weer hoor.. In ieder geval balen dat je last hebt van je rug, maakt de zwangerschap toch een stuk minder feestelijk. Ging jij niet trouwen Angel?
groetjes, Rudy

Hoi Rudy,

Fijn dat de echo goed was! Helemaal niet gek dat je nerveus was, heb ik ook nog steeds elke keer.
Wij zijn ook zo benieuwd of we met de 20-weken-echo kunnen zien wat het wordt!
Wanneer heb jij die echo? Wij 5 maart.

Het is Kaskes die zo'n erge last van haar rug heeft, ik heb het ook wel, maar gelukkig een stuk minder erg.

En jaaa..ik ga a.s. vrijdag trouwen!!!!

Groetjes,
Angel

Terug
Bovenaan