Nieuw hier / Hoe besloten tot kindjes?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier. Zit al een weekje stiekem mee te lezen...

Ik ben 28 en heb vorige week mijn laatste pilletje geslikt. Heb nu dus menstruatie... Ben ook al braaf aan de foliumzuurpilletjes begonnen.

Het leek me wel grappig om elkaars verhalen te lezen over op welke manier je met je partner tot de conclusie kwam dat jullie graag kindjes wilden.

Mijn verhaaltje is als volgt:
Een poosje geleden  stonden we 's avonds in de badkamer nog even onze tanden te poetsen. Naast onze wasbak staat ons bad. Mijn lief vertelde dat hij vroeger toen hij klein was altijd op het randje van het bad in zijn ouderlijk huis stond om zijn tandjes te laten poetsen door zijn vader. Ineens zuchtte hij, keek me in de spiegel aan en zei: "Ik wil  ook een kleintje... Wil jij een kleintje?"

In de tijd erna een beetje gefantaseerd, ingelezen (Kluun en Saskia Noort zijn aanraders!), nagedacht, enzovoorts... en nu laatste pil geslikt en kijken waar het schip strandt.

Ben benieuwd naar jullie verhalen!

HM1979

In ons geval was ik degene die erover begon.
Ondanks dat ik nog jong ben, 21 zijn we inmiddels een jaar getrouwd en wonen we 1,5 jaar samen in een leuke koopwoning.
Ik wilde gewoon een stap vooruit. Op een dag zag ik ineens overal zwangere vrouwen.
Voelde opeens zoveel jaloezie. Niet normaal.
Ik heb daar een tijdje mee rond gelopen voordat ik dat gevoel aan mijn man verteldde. Wilde het zeker weten. Hij wilde liever nog eerst een jaar w88. Nieuwe auto, nieuwe keuken. Maar mijn gevoel nam de overhand. Dat zag hij. Op een dag zat hij boven 8er de computer en ik moest eigenlijk naar de apotheker. Ik heb een briefje op de trap gelegd: "Ik hou niet van de apotheker, maar wel heel veel van jou". Ben beneden gaan zitten en een half uur later kwam hij naar beneden. Met het leuke nieuws dat hij er ook klaar voor was. Het was meer dat hij aan het idee wennen moest. En nu staan we er allebei voor de volle 100% 8er. Heb zelf ook een stukje geschreven. Staat onder " Geduld is een schone zaak".

doei doei!

Grappig hoor jullie verhaaltjes te lezen. Wij zitten inmiddels in ronde 5 van ons 1e kindje. Het lijkt voor gevoel alweer best een tijdje gelezen toen ik mijn eerste berichtje hier postte. Ben dan ook best wel aan het kwebbelen geslagen hiero, hihih.

Ons verhaal is:
Mijn mannetje en ik lagen in bed. En ik had een beetje rot dag achter de rug, omdat het toen een jaar geleden was dat ik auto ongeluk had gehad. En toen vertelde hij heel lief dat hij samen met mij graag een kleine uk wil. Ik moest heel erg huilen en hem stevig geknuffeld. Was echt mooi moment voor ons. En dan lig je dan in bed en dan slaan ineens de kriebels toe en samen liggen fantaseren en lachen in bed.

Wens jullie heel veel geluk met het zwanger willen worden. Mijn advies is idd begin met foliumzuur. En de 1e maand kun je van alles voelen hoor, want tis allemaal zo nieuw. En je houd je lichaam nu wel erg goed in de gaten enzo. Geniet!

Liefs Nathalie

Hey hallo,

Ik ben ook redelijk nieuw hier. Ben nu sinds gister mee aan het kletsen.

Ons verhaal is:
Vorig jaar heeft mijn vriend mij ten huwelijk gevraagd. Afgelopen jaar dus druk geweest met het voorbereiden van onze trouwdag. En een paar maandjes voor ons trouwen (februari ongeveer) begon mijn vriend er inees over. Dat hij het zo geweldig zou vinden om na het trouwen ook papa te worden... We hadden het er nog nooit eerder over gehad. Tenminste niet zo concreet. Dus eigenlijk was ik stom verbaasd. Nu is mijn vriend 32 jaar en dus 5 jaar ouder dan ik en vermoed ik dat zijn klokje een beetje  is gaan tikken... Vanaf dat moment ben ik er pas zelf serieus over na gaan denken. Ik heb uiteindelijk 2 weken voor ons trouwen de knoop doorgehakt en besloten dat ik er zelf ook helemaal voor wil gaan! Ik ben toen foliumzuur gaan slikken zonder dat mijn vriend dat wist. Toen we na onze geweldig mooie trouwdag in de huwelijkssuite waren aanbeland heb  ik mijn man gezegd dat ik er voor wil gaan! Hij kreeg tranen in zijn ogen en had zich geen mooier huwelijkscadeau kunnen wensen!

Tijdens onze huwelijkreis hebben we samen heerlijk lopen fantaseren over de toekomst.....

En nu zijn we sinds 22 juni gestopt met de pil en vanaf gisteravond serieus aan het klussen (zoals dat door iedereen hier genoemd wordt). En ik vind het erg spannend, maar ook erg bijzonder!

X hopje

Het is ook spannend hoor. Toch een nieuwe stap in jullie leventje die jullie samen nemen hè. Nog gefeliciteerd met jullie huwelijk trouwens. Lief hoor onze mannetjes. Al zal je ze soms ook wel eens achter het behang willen plakken, hihih. Dan moeten we deze berichtjes maar weer ff terug gaan lezen ofzo

Liefs Nathalie

Hey Nathalie,

Dank je wel! Ben jij trouwens getrouwd?
En wat betreft je ongeluk? Was het ernstig? Heb je er nu nog last van?

En inderdaad we hebben het maar getroffen met onze lieve mannetjes! Ze worden vast en zeker ook erg lieve papa's!

Succes met alles!

X hopje

Hi lief dat je er naar vraag. Ik ervaar nog dagelijks de gevolgen van het ongeluk. Daarom was die dag ook best wel moeilijk, want dat verwacht je niet. Je denkt ach komt omdat ik geschrokken ben en medische verleden heb dus zal wel met spiertjes enzo te maken hebben. Totdat je op gegeven moment doorkrijgt dat het alleen maar erger word allemaal. En dan denk je ohh heeft ffies tijd nodig. Fysio die averechts werkt en langzaam begin je te beseffen van jeetje shit zit er nog mee en voel me eigenlijk helemaal niet zo toppie. Dan besef je pas wat zo'n klap met je heeft gedaan. En das soms ff moeilijk. Momenteel bezig met revalidatietherapie. En moet wel zeggen tis wel iets beter dan bijna 1,5 jaar geleden, maar komt ook omdat pijngrens verlegd en het een beetje vanzelfsprekend word dat je pijn in je nek hebt en hoofdpijn e.d. Ik probeer het mijn leventje zo weinig mogelijk te laten beïnvloeden. Maar door geheugen en concentratie problemen en bijkomende dingen is het toch wel lastig soms hoor. Vooral de tegen slagen in het leventje en dat je je echt ff afvraagd: waarom?

Maar goed mijn positieve insteek, doorzettingsvermogen en wilskracht hebben me al ver gebracht en ik ga ervoor! Wij willen heel graag een kleine saampjes. Echt een nieuw begin van ons leventje samen. Onze liefde voor elkaar die alleen maar sterker word. We zijn (nog) niet getrouwd, maar wie weet gebeurd dat nog wel voordat de kleine geboren word. Eerst maar eens zwanger mogen worden. Ik wacht nog op mijn aanzoek, hihih. Ik vind het belangrijk dat we het goed en fijn hebben samen.

Liefs Nathalie

quote: 1984_Nathalie_1984 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-07-2008 12:55:42'));

Hi lief dat je er naar vraag. Ik ervaar nog dagelijks de gevolgen van het ongeluk. Daarom was die dag ook best wel moeilijk, want dat verwacht je niet. Je denkt ach komt omdat ik geschrokken ben en medische verleden heb dus zal wel met spiertjes enzo te maken hebben. Totdat je op gegeven moment doorkrijgt dat het alleen maar erger word allemaal. En dan denk je ohh heeft ffies tijd nodig. Fysio die averechts werkt en langzaam begin je te beseffen van jeetje shit zit er nog mee en voel me eigenlijk helemaal niet zo toppie. Dan besef je pas wat zo'n klap met je heeft gedaan. En das soms ff moeilijk. Momenteel bezig met revalidatietherapie. En moet wel zeggen tis wel iets beter dan bijna 1,5 jaar geleden, maar komt ook omdat pijngrens verlegd en het een beetje vanzelfsprekend word dat je pijn in je nek hebt en hoofdpijn e.d. Ik probeer het mijn leventje zo weinig mogelijk te laten beïnvloeden. Maar door geheugen en concentratie problemen en bijkomende dingen is het toch wel lastig soms hoor. Vooral de tegen slagen in het leventje en dat je je echt ff afvraagd: waarom?

Maar goed mijn positieve insteek, doorzettingsvermogen en wilskracht hebben me al ver gebracht en ik ga ervoor! Wij willen heel graag een kleine saampjes. Echt een nieuw begin van ons leventje samen. Onze liefde voor elkaar die alleen maar sterker word. We zijn (nog) niet getrouwd, maar wie weet gebeurd dat nog wel voordat de kleine geboren word. Eerst maar eens zwanger mogen worden. Ik wacht nog op mijn aanzoek, hihih. Ik vind het belangrijk dat we het goed en fijn hebben samen.

Liefs Nathalie

Hey Nathalie,

Klinkt allemaal erg heftig! Ik wens je heel veel succes met alles en blijf zo positief!
Dat doet iedereen op dit forum goed!
En hou ons op de hoogte hè!

X hopje

Terug
Bovenaan