nieuw hier maar ook even voorstellen!!!

Hallo allemaal,

Ik ben ook nieuw op dit forum en met twee jonge dochters, van 22 maanden en 8 maanden oud, regelmatig op zoek naar advies en/of oplossingen van anderen. Ben 26 jaar en mijn oudste dochter is van oktober 2009, dus wel een van de jongste van dit forum gedeelte denk ik. Als ik zo lees over de kunde van jullie kids. Ze zit zeker al wel in de peuterpubertijd en begint al aardig te praten, maar begrijpen wat wij van haar willen, ho maar. Ze snapt al een hoop en is heerlijk ondernemend. Het liefst speelt ze buiten of op het strand, maar met een jonger zusje kan dit niet altijd. Waardoor we regelmatig strijd hebben. Meestal kan ze heel lief zijn voor haar zusje, maar ze wil zo graag met haar samen spelen en dat lukt natuurlijk nog niet. en dan gebeurt vaak uit het niets dat ze op haar hoofd krabt of knijpt. dat is nu wel het grootste punt van strijd, want dat kan natuurlijk echt niet Heeft iemand hier ervaring mee?

groeten,

Hoi hoi,

heel herkenbaar. Onze jongens schelen 15 maanden met elkaar, zijn nu 2,5 en ruim een jaar oud. Of ze spelen heel leuk met elkaar en hebben de grootste lol, of ze hebben ruzie. Dit is heel kort en heftig. De oudste duwt de jongste vaak om, er wordt gebeten, geslagen en aan de haren getrokken. Ze zijn dan flink aan elkaar gewaagd. Vaak laat ik het ze samen uitvechten want voordat je erbij bent is het alweer klaar. Als ze dat niet lukt dan gaat er eentje op het strafkrukje en eentje in de box, uit elkaar dus, even rust in de tent. daarna een knuffel en een kus en dan is het weer allemaal ok. Jouw jongste is natuurlijk nog een stukje jonger dus dat ligt denk ik toch een beetje anders. Zou het heel kort en duidelijk houden, dit mag natuurlijk niet. Aan de andere kant is jouw oudste eigenlijk ook nog heel klein, verlies dat niet uit het oog...

groetjes Natasja

ps mijn jongste begon met dat bijten toen hij 8 maanden was. Liet niet los en we moesten hem van zijn broer afhalen. De oudste heeft het bijten en slaan van de jongste geleerd, die van ons was dus toen al geen lieverdje...

Terug
Bovenaan