Nieuw hier met meteen 'n genante vraag...

Hallo allemaal,
Ik heb ws. eind deze week mijn eerste IUI behandeling. Spannend allemaal, omdat het allemaal nieuw is maar ook omdat we natuurlijk hopen (net als jullie allemaal!!) dat het meteen raak is. We proberen al 'n jaar zwanger te raken, vorige maand hebben we 'n hsg-scan gehad en nu dus IUI.
Maar mijn vraag is; hebben jullie (onveilige) sex met elkaar als je weet dat je een paar dagen later voor IUI naar t ziekenhuis gaat?
Ben benieuwd naar jullie reactie's!

hoi mima

wij hebben 19 iui gehad en we mochten 2 dagen van te voren geen seks hebben!!! dit omdat je pregnyl ingespoten krijg en dan via de inseminatie het zaad van je man/vriend inspoten krijg...

dus zou er maar even wachten haha

suces ermee

gr claudia

Hoi!!

Welkom hier. Ik heb zelf wel gewoon seks, maar zoals clau ook schrijft moet de man 2 dagen niet klaarkomen.
Dus als ik woensdag de IUI heb mag mijn vriend na zondag geen seks meer.

Succes met je eerste IUI!!

Hoi hoi,

Ook wij sexen wanneer we zin hebben.
Hebben het wel een keertje meegemaakt dat we op de dag van de pregnyl nog hadden gevreeen. Meteen was de bijdrage van mijn man aanzienlijk minder in volume. Normaal 5,5 ml, toen 3 ml. Proef op de som gedaan met de laatste IUI en 2 dagen niets gedaan. Jawel, 5,5 ml! Dus voor de zekerheid.... Geniet van elkaar, tot 2 dagen voor de IUI!

Liefs!

Dank jullie wel, tips waar we wat mee kunnen!
Ik lees uit jullie berichtjes dat IUI echt vaak achter elkaar wordt geprobeerd. Tegen ons is verteld dat er 6 x IUI (3 x zonder medicatie 3 x met) wordt geprobeerd en dan IVF. Waarom Claudia heb jij er dan 19 gehad? Heeft dat met je voorgeschiedenis te maken?

Liefs mima

Bij ons in het ziekenhuis, en geloof bij de meeste, krijg je maar 6x IUI. Daarna kun je doorstromen naar IVF of ICSI. Maar daar wil ik nog even niet over nadenken.
De IUI's die ik krijg zijn allemaal met hormooninjecties om eitjes te rijpen.

Zelf zit ik nu in mn 4e IUI.

Bij ons krijg je ook 6x IUI.
Mocht je binnen die 6x een keer zwanger zijn geworden en daarna een miskraam hebben gehad, proberen ze het vaker. Er is dan tenslotte bewezen dat IUI werkt. Hoe vaak dat dan wordt, hangt af van welke IUI goed ging. (In ons ziekenhuis dan, hè.)

Behalve per ziekenhuis, heb ik ook nog wel gehoord dat het ook per persoon afhankelijk is. Een collega van mij (ook in hetzelfde ziekenhuis) heeft maar 3x IUI gehad. Er was toen al duidelijk dat IUI voor hen niet de oplossing was. Zij zijn daarna doorgestraamd naar 1x IVF en 2x ICSI. Nu 2 prachtige kindjes!

Liefs Daisy

Terug
Bovenaan