Ha hoi!
Ja, het is inderdaad een gedachte die je niet loslaat! Toch probeer ik er zo relaxed mogelijk onder te blijven. Ik word er ook niet gezelliger van als ik aan echt niets anders meer denken kan...
Maar ik vind het ook heel erg leuk om er mee bezig te zijn. Ik snap nu al niet meer dat ik niet eerder begonnen ben met te proberen zwanger te raken... Alleen dat wachten hè. Op je NOD, op je nieuwe klusdatum, op je volgende NOD.... Ik heb mijn baarmoeder, eileiders, eierstokken en alles ook nog nooit zo goed gevoeld als de laatste tijd hahahaha!
Ik heb zelf net de ovulatietest van clearblue gebruikt. (Hij is wél duur!!) Ik ben erg onregelmatig en ben dus uitgegaan van mijn kortste cyclus (30 dagen). In principe ovuleer je altijd 14 dagen voor je NOD (+ of - 1 dag). 30-14= dag 16. Om zeker te zijn dat je je eisprong niet gaat missen, begin je dan enkele dagen eerder te testen. Je test iedere dag net zoals je een zwangerschapstest doet. Zodra de test je LH piek opmerkt, kun je stoppen met testen. Je eisprong vindt dan zo'n 20 -48 uur daarna plaats. Als je dus klust binnen maximaal 48 uur, zit je qua timing goed.
In principe heeft iedere vrouw gewoon een eisprong hoor. En die gaat altijd vooraf door een piek in je LH-hormoon, want die zorgt er juist voor dat je ei springt. Alleen als je extreem onregelmatig bent (variërend van ik geloof minder dan 21 tot meer dan 45 dagen ofzo) of wanneer je maar een enkele keer per jaar of helemaal niet ongesteld wordt, is er reden om even naar je ha te gaan. Als je stopt met de pil kan het even duren voor je cyclus weer op de rails staat, dat heet ook wel ontpillen. Als je je zorgen maakt is het natuurlijk altijd goed even de ha te vragen...
Hoop dat je hier wat mee kunt. Succes!! (Spannend hè!)
groetjes,
Tess