Nieuw hier!!!

A

Anoniem

Guest
Hallo

Vanochtend heb ik positief getest. We zaten in onze 11e ronde en ik was al 4 dagen over tijd. Ik was nog nooit eerder over tijd geweest, dus ik had goede hoop. Deze is vanochtend dus waar geworden. Mijn man lag nog te slapen, dus die heb ik gelijk wakker gemaakt. Verder willen we het nog niet aan iemand vertellen. Ik heb wel een vraagje wanneer jullie het vertelt hebben aan jullie ouders en beste vrienden. Ik vind dit zeer moeilijk om voor me te houden. We waren al zo lang bezig en dan is het eindelijk zo ver en dan mag je het nog niet zeggen. Errug frustrerend!! Maar ja, graag zou ik het wel willen weten wanneer jullie het vertelt hebben. Dit is trouwens ons 1e kindje en ook voor beide ouders het 1e kleinkind.

Ik hoor het wel weer!

Groetjes Andrea

Hallo

Als eerste natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap! Spannend hoor!

En wat betreft je vraag, ik zou zeggen: doe vooral waar je zin in hebt! Wij hebben het meteen (3 dagen voor nod, dus nog geen 4 weken zwanger) verteld. De avond dat we het wisten aan een vriendin. Twee dagen later aan mijn schoonouders omdat we eerst nog een test wilden doen die duidelijker was dan het eerste vage streepje. Mijn   zus was het weekend erna jarig, dus toen aan mijn familie verteld.
Ik zie het nut niet zo van wachten, behalve als je het zelf graag wil doen natuurlijk! Waarom moeite doen om het voor je te houden terwijl je behoefte hebt om het te vertellen? Als het 'mis' mocht gaan, kan je iedereen alsnog inlichten. En als het niet mis gaat, kan je er gewoon lekker over kletsen.
Nee, ik heb er geen moment spijt van dat wij het meteen verteld hebben. Maar dit is natuurlijk ieders eigen keuze! Wat je ook gaat doen: veel pelzier en ik hoop voor je dat je vlekkeloos door de zwangerschap heen gaat komen!

Groeten,

Rosanne (morgen 32 weken al!)

Hoi Andrea,

Ik ben er met 7 weken achter gekomen dat ik zwanger was en wilde het ook voor ons houden, maar omdat ons 1ste kindje en 1ste kleinkind bij beide ouders is konden we het toch niet voor ons zelf houden en hebben we het de volgende dag verteld.
Waarom zou je wachten, het kan ook in een later stadium misgaan en mocht het nu al misgaan (wat natuurlijk niet te hopen is!) dan kan je wel meteen bij je ouders terecht.

Groetjes Nathalie

Hallo Westie, super gefeliciteerd!!Wat betreft het vertellen, wij hebben vanmorgen ook positief getest en hebben het meteen mijn ouders verteld.Met kerst vertellen we het de rest. Ik vind het fijn als mensen het weten , want mocht het mis gaan dan kun je het ook delen en snappen mensen waarom je niet lekker in je vel zit. En natuurlijk het plezier wat je samen kunt hebben als je wel zwanger bent. Welke dag ben je trouwens uitgerekent?Wij volgens mij 23 augustus. Geniet lekker van jullie zwangerschap, gaan wij ook doen. Groetjes Kim

hoi Andrea en andere meiden,

gefeliciteerd! Ook ik heb vorige week positief getest en is het ons 1e kindje. Voor mijn ouders ook het 1e kleinkind en de ouders van mijn vriend hebben al 4 kleinkinderen, maar hij is de enige zoon.
We wilden het ook voor ons houden, maar dat lukte niet. We zijn allebei erg open hierover en vinden het super om dit te kunnen delen met vrienden en familie.
Alleen op mijn werk wacht ik tot 1 februari voordat ik het vertel. Tenzij ik zo begin te groeien dat ik het eerder moet vertellen.
Lekker doen, volg je gevoel en als dat je zegt dat je het wil delen met anderen, gewoon doen.!

Liefs,
Carla
uitgerekend op 23 augustus '07

Gefeliciteerd!
Wij hebben het twee dagen nadat we een positieve test hadden gedaan aan onze ouders verteld, we waren toen 5 weken zwanger. Ben het eens met de andere dames: het is zo leuk en bijzonder om te delen, zeker met je dierbaarste familie. En mocht het nog misgaan, dan zul je dat ook met ze willen delen, toch?
Voor de rest van onze vrienden en collega's hebben we het net pas verteld (ben nu bijna 12 weken)..
Succes en onthoud dat jullie moeten doen waar jullie je goed bij voelen!

MicK

Hi Andrea!

Gefeliciteerd met je zwangerschap... eindelijk!
In tegenstelling tot bovenstaande reacties kiezen wij er wel voor om het zo lang mogelijk stil te houden, omdat ik zo bang ben dat het mis gaat. Dat is dus meer een persoonlijk probleem. En ik denk ook dat als we het gaan vertellen, dat ik me helemaal niet kan inhouden en het direct aan iedereen vertel.

Ik heb het, ivm mijn zorgmakend karakter, wel tegen mijn moeder en beste vriendin verteld... tegen hun kan ik wel gewoon over vrouwenkwalen praten... daarmee wil ik mijn man niet belasten.

En doordat we in onze familie altijd uitgebreid borrelen, zeker met de komende feestdagen en oud en nieuw, zullen we het op 31 december vertellen. Dan ben ik pas 8 weken zwanger, maar ja... De rest wil ik het pas begin februari op mijn verjaardagsfeestje vertellen.

Zo, dat is een heel verhaal geworden... sorry  !!!

Laten we ervan genieten! Liefs van Marije

Proficiat! Ook voor alle anderen die zwanger zijn.
Wij hebben het vertelt toen het 9 weken oud was. Het is ook best leuk om samen enkele weken dit geheim te delen. En om er alvast aan te wennen en samen plannen te maken. Zelf zou ik er niet voor kiezen om het nog eerder dan 9 weken te vertellen, maar dat is ieders eigen keuze. Je moet samen bekijken waar jullie je prettig bij voelen.
Groetjes V.
36 weken en 2 dagen.

Terug
Bovenaan