nieuw hier

Hey Marissa,

Welkom! Ja een spannende periode ga je tegemoet. En wat fijn dat je lichaam het gelijk oppakt. Bij mij was dat ook zo. Ben nu alweer 31 weken zwanger.... 3e zwangerschap, de 1e liep in nov 2007 uit op een miskraam helaas.
Wij hebben in het begin met ovulatietesten geklust. Maar dat werd een dure business aangezien ik niet zwanger werd. toen zijn we na 3 rondes om de dag gaan klussen na mijn ongie tot ik zeker wist dat mijn ei toch echt geweet zou zijn. Mijn cyclus was ook regelmatig dus dit was niet moeilijk uit te rekenen. toen was het in de tweede ronde toch raak, helaas ging dat fout.
Daarna weer volop aan de klus... ronde 3 raak (in jan 2009 een gezonde dochter gekregen) en bij deze zwangerschap hebben we het precies hetzelfde gedaan... ook ronde 3. We verwachten het over 2 maanden al.

Dus ja... regelmatig vrijen vergroot je kans wel. In de week voor je ei ben je extra vruchtbaar en als je dan om de twee dagen vrijt, liggen er al zaadjes te wachten. Zaad kan wel tot 5 dagen overleven. En hoe meer zaadjes er liggen te wachten, hoe meer kans. Dus.. ik zou om de twee dagen gaan vrijen, dan maak je gewoon iets meer kans naar mijn idee.

Succes en hopelijk kunnen we je snel op het andere forum begroeten.

welkom bij de club
het is hier erg gezellig en het is zeker heerlijk dat je hier je ei kwijt kunt en toch (een beetje) anoniem blijft
lucht hier lekker je hart of zeur even als je het niet meer weet alles mag hahaha
hopen dat de duivels het weekend al weg blijven en anders veel klusplezier.

ik gebruik geen ovi testen vind het een beetje duur en nu nog niet nodig. maar ik neem wel elke dag voor het op staan mijn temp. op zodra die ongeveer een halve graat ophoog gaat weet ik dat mijn ei is geweest.

Hoi Marissa,

Welkom!!
Ik herken me in je verhaal. Ik ben ook in december gestopt met de pil, met 'we zien wel'. Ik zat alleen binnen twee weken hier op het forum.. Veel te gezellig hier. En het is te leuk en spannend nu het toch mogelijk kan zijn.. Ik ben 25, dus we hebben de tijd, maar toch... Liever vandaag dan morgen haha.

Wij gebruiken geen ovulatietesten.
Bij Jesse was het de 1e ronde raak en nu zijn we pas in ronde 3. Dus we laten de natuur zijn gang gaan en wachten het af.
Wel houd ik in de gate wanneer ik ongeveer mijn eisprong heb. Maar dat is erg lastig omdat ik een onregelmatige cyclus heb.

Welkom hier!
Het is fijn om even je verhaal kwijt te kunnen hier.
Mijn beste vriendin weet van onze plannen, maar door haar verleden wil ik het er niet te veel met haar over hebben. Dus als er iets is kan ik me verhaaltje hier kwijt.

Ik gebruik geen ovi testen, we zitten in ronde 3 en over het algemeen voel ik mijn eisprong. Die was afgelopen week en we hebben om de dag geklust, maar het moet wel leuk blijven.

Ik wens je veel succes...
Liefs

Hoi allemaal!
Wij hebben deze keer een ovulatietest gebruikt en ik heb er nog een paar liggen (had zo'n pakketje gekocht). De reden dat wij ze wel gebruiken is dat ik een chronische ziekte heb waarvoor ik medicatie per infuus moet krijgen 1x in de 6 weken. In december zijn we bij de gyn geweest om eens te informeren hoe het zit met zwangerschap en medicatiegebruik. Volgens de gyn zijn er geen gegevens bekend dat het slecht is voor mij of de ongeboren baby, maar ik ben er toch een beetje voorzichtig mee. Bij ons gaat het toch meer passen en meten worden met mijn medicatie en of ik me goed voel. Aanstaande vrijdag zou ik weer voor een infuus moeten, uitgerekend de dag dat ik ongesteld zou moeten worden. Nu hoop ik dus (mocht ik zwanger zijn) dat de test direct positief aangeeft, want dan ga ik mn infuus uitstellen. Het is heel dubbel, ergens ga ik er vanuit dat ik helemaal niet zwanger ben, maar aan de andere kant moet ik er al zoveel rekening mee houden.
Eigenlijk zou ik het liefste helemaal niet bezig zijn met ovulatietesten of zwangerschapstesten en gewoon mijn lijf laten vertellen wanneer het zover is.
Voor de rest hou ik me netjes aan de regeltjes qua eten en foliumzuur/vit.D. Ik probeer wat ik zelf kan regelen goed te doen, mijn ziekte kan ik toch niet sturen. We zullen zien!! Kan nu al niet meer wachten tot vrijdag!!

Hey Marissa,

Welkom! Spannende dagen voor je / jullie. Ik hoop dat je gelijk een positieve test in handen zult hebben.
Ik zal me ook ff kort voorstellen. Ik ben Lisette, 27 jaar en nu in ronde 6. Werk in de gehandicaptenzorg. Al 12,5 jaar samen (hij wil mar niet trouwen ;-), altijd al een kinderwens gehad en deze zomer besloten de pil eruit te gooien. In dec en 2 wkn geleden een miskraam.
Ik gebruik de ovulatie testen wel. De eerste x in de 2e ronde om te kijken of ik uberhaubt een eisprong had (mijn tante was meer dan een jaar bezig en bleek ze toen helaas niet te hebben, ik wilde het ff uitsluiten).
De afgelopen twee maanden ook gebruikt (na miskraam wilde ik weer even weten of mijn lichaam haar werk weer deed). Ook voor volgende week liggen ze weer klaar. Geeft mij een stukje rust en zekerheid.

Nogmaals succes! Liefs Lisette

Terug
Bovenaan