Nieuw hier

Hallo dames,

Sinds een paar weken lees ik regelmatig mee op het forum en heb al veel van jullie geleerd :) Ik heb nu ook een profiel aangemaakt, want het lijkt me heel fijn om met jullie over zwanger worden te praten, aangezien mijn vriend en ik het voor onze omgeving nog even stil willen houden.

Ik ben 26 jaar en ik woon samen met mijn vriend (29 jaar) en onze twee honden in Friesland. Mijn vriend en ik hebben alletwee altijd al kinderen gewild en we voelen dat nu de tijd rijp is voor ons. Toen we dit besloten, was het toevallig net een paar dagen voor mijn (vermoedelijk) vruchtbare week (althans, volgens een app die al een paar maanden mijn cyclus bijhoudt).

Inmiddels zit ik vijf dagen voor mijn NOD en het wordt steeds spannender! Ik heb vrijwel geen kwaaltjes, alleen heb ik afgelopen vrijdag (een week voor de NOD) de hele dag enorme buikkrampen gehad. Zowel in mijn darmen als in mijn onderbuik (vooral aan de linkerkant) met uitstralingen naar mijn lies en onderbuik. De krampen zijn nu weg, maar ik heb nog steeds last van mijn onderrug (niet gebruikelijk), ik heb steeds hoofdpijn, ben al een paar dagen wat misselijk met verminderde eetlust tot gevolg, ben heel moe en ik heb een humeur waar je u tegen zegt ;)

Uiteraard weet ik dat dit van alles kan zijn, maar het is toch heerlijk om erover te fantaseren dat er misschien wel een klein kindje in me groeit. Dit is trouwens pas de eerste ronde voor ons eerste kindje, dus de kans is niet erg groot dat het meteen raak is. Mijn zus en mijn twee oudste broers hebben al een heel stel kinderen, maar mijn jongste broer kan helaas geen kinderen krijgen (ik weet niet of dit aan hem 'ligt' of aan zijn vriendin) en daarom ben ik me er ook heel erg van bewust dat een zwangerschap absoluut niet vanzelfsprekend is en stiekem ben ik ook wel wat ongerust dat het bij mij misschien ook veel moeite gaat kosten.

Nou, dit is toch alweer een heel verhaal geworden, ik ben nogal een schrijver ;) Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen!

Groetjes,
Sabine

P.S. Het valt me op dat hier (in vergelijking tot sommige andere fora) heel respectvol op elkaar gereageerd wordt, super!
 
Hoi Sabine en welkom !
Als je wilt kun je je gezellig aansluiten bij ons kletstopic. (Er is er 1 voor iedereen "meiden nieuwe nod" en 1 voor de niet zwangeren ivm de gevoelens van mensen, daar praten we uit respect niet over onze zwangerschapsdingetjes).
En je kwaaltjes..had ik ook toen ik zwanger bleek te zijn dus ik hoop dat deze kwaaltjes voor jou iets positiefs betekenen.
Het laatste wat je zegt vind ik hier fijn aan de groep meiden waar we mee kletsen. Heel respectvol en begripvol echt toppertjes!

Mijn verhaal in het kort: 32 jaar (was in juli jarig wat ik lekker niet heb verteld hahaha) ken m'n lieve vriend sinds 2011, hebben een jaar gedate, om elkaar heen gedraaid, onze tijd genomen en elkaar goed leren kennen ;) en zijn sinds 2012 echt officieel samen. Einde van het jaar samen gaan wonen. Al snel kwam onze kinderwens naar voren maar nog niet om ervoor te gaan. Eerst maar eens samen wonen in een twee kamer appartement! Ik ben naar de woonplaats van m'n vriend gegaan. Grappig genoeg heb ik m in mijn oude woonplaats leren kennen. En wilde ik altijd al wonen waar ik nu dus woon! Het moest zo zijn ;)
Begin dit jaar verhuist naar een nieuwbouw 3 kamer appartement midden in deze heerlijke stad. M'n vriend had een jaar thuis gezeten, was geen werk meer, wat onze kinderwens ook even tegenhield. April dit jaar weer een baan, in juni gestopt met de pil en nu 8 weken zwanger :) vrijdag de eerste echo!
Dus tot zover even in een notendop haha.

Nou Sabine ik ben heel benieuwd!
 
Hoi Sollune,

Dankje voor je leuke reactie! Ik zal de groep over de NOD nog even opzoeken, lijkt me leuk!

Inmiddels zijn de meeste van mijn 'symptomen' helaas weer verdwenen, alleen het opgeblazen gevoel en de misselijkheid zijn nog aanwezig. Verder af en toe een drukkend gevoel in mijn onderbuik, maar dat was het dan ook. Ik heb gisteravond (3 dagen voor NOD) een test gedaan en die was negatief. Ik wacht nu dus maar rustig af in de verwachting dat ik vrijdag gewoon ongesteld word.

Het klinkt alsof je alles prima voor elkaar hebt voor de komst van de baby, leuk! Hoe gaat het met jouw zwangerschap?

Groetjes,
Sabine

 
Helaas is het niet anders dan afwachten. Het kan alle kanten op. Je lichaam kan je goed voor de gek houden, soms merk je niks en ben je juist dan zwanger. Sterkte met de laatste dagen en succes!
 
Tot nu toe nog niet ongesteld (vandaag NOD en normaal begint het 's nachts al), dus het kan nog alle kanten op. Als ik dit.weekend niet ongesteld word, dan ga ik maandag testen :)
 
Oooh! Ik kon natuurlijk niet wachten met testen en heb het toch gedaan. Er is een héél licht streepje te zien (krijg het niet eens op de foto!). Ik kan het bijna niet geloven! Wanneer zou het streepje donkerder kunnen zijn, morgen of overmorgen al? Ik durf nog niet.eens al te blij te zijn, al zie ik het duidelijk!
 
Gefeliciteerd! Lichte streep is ook een streep. Je hebt je NOD gehad. Overmorgen nog een keer mrt ochtendurine testen. HCG verdubbeld elke 48 uur.
 
Terug
Bovenaan